Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل نسبت به تبعات منفی طرح دولت بنگلادش برای انتقال آوارگان روهینگیا به یک جزیره دور افتاده هشدار داده است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، "یانگهی لی" گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در میانمار امروز دوشنبه نگرانی عمیق خود را نسبت به تصمیم دولت بنگلادش برای انتقال بیش از 23 هزار آواره روهینگیا به یک جزیره دور افتاده در ماه آوریل اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره گفت: انتقال آوارگان روهینگیا به این جزیره دور افتاده می تواند موجب وقوع بحران تازه ای شود.

دولت بنگلادش اعلام کرده است که انتقال آوارگان روهینگیا به این جزیره موجب کاهش ازدحام جمعیت در اردوگاه های واقع در منطقه کاکس بازار در مرز این کشور با میانمار خواهد شد.
حدود 730 هزار آواره روهینگیا در اردوگاه های واقع در کاکس بازار در شرایط سختی اسکان یافته اند.
سازمان ملل اعلام کرده است که اقلیت مسلمان روهینگیا از قتل عام و آزار و اذیت و تجاوز در جریان سرکوب ارتش میانمار از اوت 2017 میلادی تاکنون به سوی مرز بنگلادش گریخته اند.
برخی گروه های امدادی نیز از طرح دولت بنگلادش برای انتقال آوارگان روهینگیا به این جزیره به شدت انتقاد کرده اند. این جزیره به شدت در برابر سیل و طوفان های موسمی آسیب پذیر است و نمی تواند مکان مناسبی برای زندگی هزاران آواره روهینگیا باشد.
یانگهی لی که در ماه ژانویه از این جزیره دیدن کرده است، گفت: حتی پس از بازدید از این جزیره، مسائل زیادی برای من حل نشده و ناشناخته باقی مانده است. مهمترین سئوال و ابهام این است که آیا این جزیره واقعا جای مناسبی برای اسکان آوارگان روهینگیا است.
دولت داکا هنوز هیچ گونه واکنشی به این انتقادات نشان نداده است. یانگهی لی افزود: از نوامبر 2017 میلادی تاکنون بیش از 10 هزار مسلمان روهینگیا خانه و کاشانه های خود در استان راخین میانمار را به علت خشونت و فقدان کمک های انسان دوستانه ترک کرده اند.
وی از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا پرونده های مربوط به کشتارها و قتل عام های گسترده در میانمار را به دادگاه بین المللی کیفری ارجاع دهد و از دولت میانمار نیز خواسته است تا صلاحیت این دادگاه را بپذیرد.
ولی نماینده میانمار در سازمان ملل با این درخواست مخالفت کرده و گفته است که دادگاه بین المللی کیفری لاهه صلاحیت لازم برای رسیدگی به این پرونده را ندارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روهینگیا مسلمان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ؛ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جزیره قشم گفت: این طرح در اجرای دستور رئیس جمهور در مسیر هوشمندسازی دستگاه هاست.
محمد حسن نامی افزود: با هوشمندسازی فرآیند‌ها و زیرساخت‌های مدیریت بحران به دنبال این هستیم که کمترین تلفات انسانی و حادثه دیده را در اثر وقوع حوادث طبیعی و در زمان بحران‌ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید؛ توزیع ۱۲۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت زلزله در هرمزگان
معاون اجرایی مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران هم گفت: با راه اندازی نخستین ایستگاه لرزه نگاری قشم، هوشمندسازی زیرساخت‌های مدیریت بحران در استان هرمزگان و جزیره قشم اجرایی می‌شود.
بهزاد پورمحمد افزود: تجهیزات دائمی لرزه نگاری پیش رفته با استاندارد‌های روز دنیا با توجه به اهمیت استراتژیک جزیره جهانی قشم در شش ماه آینده نصب و راه اندازی می‌شود.
وی گفت: برای تجهیز این ایستگاه سی میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این مراسم گفت: سالانه بیش از ۴ میلیون گردشگر وارد جزیره قشم می‌شوند و میلیارد‌ها دلار سرمایه‌گذاری از سوی فعالان اقتصادی در این منطقه آزاد انجام می‌شود که با ارتقای مسائل ایمنی می‌توانیم قشم را به یک جزیره پیشرفته و نوآور در کشور تبدیل کنیم.
پیغامی افزود: ایجاد ایستگاه لرزه نگاری قشم که جنوبی‌ترین نقطه برخورد دو پهنه حجاز و ایران به لحظ زمین شناختی است کمک شایانی به پایش مسائل و مخاطرات منطقه، هرمزگان و کل کشور می‌کند.

دیگر خبرها

  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  • هشدار سازمان ملل نسبت به خطر حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • لزوم احساس مسئولیت مسلمانان نسبت به همدیگر
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند