Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان گفت: امنیت و اقتدار امروز ما در سایه رشادت بزرگمردان به دست آمده است. ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش  خبرگزاری تسنیم از همدان، امیر سرتیپ دوم محمد زال بیگی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید سعید هادی مقدم شهید شاخص ارتش در سال 97 اظهار داشت: شهید سعید هادی مقدم از شهدای استان همدان  است که در شهر ملایر متولد شده و توانست در سال 1350 وارد نیروی هوایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این شهید معزز توانست پس از گذراندن دوران مقدماتی، برای تکمیل آموزش به امریکا  اعزام شود، افزود: وی در سال 1352 به کشور بازگشته و پس از فارغ التحصیلی  با رتبه عالی به عنوان خلبان جنگنده فانتوم برگزیده شد.

مراسم بزرگداشت شهید شاخص ارتش در همدان برگزار شدیادواره شهید صیاد شیرازی و 110 شهید شاخص در کرمانشاه برگزار می‌شودیادواره شهدای «آبروی محله» شهیدان ابراهیم و حسن برگی در محله قره آغاج تبریز+تصاویر

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان  با اشاره به اینکه شهید هادی مقدم در دوران جنگ تحمیلی خدمات بسیاری را در نیروی هوایی ارائه داد که یکی از اقداماتش کمک به خروج دکتر چمران و نیروهایش از محاصره در منطقه پاوه بود ابراز کرد: پس از پیروزی انقلاب در منطقه غرب که دشمنان ایجاد مزاحمت می‌کردند، نیروی هوایی برای ایجاد امنیت در کشور  636 سورت ماموریت جنگی در کردستان علیه مفاندان نظام انجام داد.

وی با بیان اینکه شهید نوژه از دیگر شهدای خلبان  است که در منطقه غرب کشور به شهادت رسید عنوان کرد: 2 ساعت پس از آغاز جنگ در شهریور سال 59، خلبانان نیروی هوایی کشور از پایگاه  شهید نوژه آماده عملیات شده و دو ماموریت بزرگ عملیات انتقام و اولین پاسخ را انجام دادند.

زال‌بیگی افزود: 200 فروند جنگنده از دو پایگاه هوایی کشور بلند شده و توانستند تعداد زیادی از نقاط استراتژیک دشمن را مورد هدف قرار دهند به گونه‌ای که  در 6 ماه نخست جنگ، نیروی هوایی دشمن را زمین گیر کردند.

وی  با تاکید براینکه در دوران دفاع مقدس در هر جایی که نیاز بود، نیروی هوایی پشتیبانی لازم را انجام می‌داد، عنوان کرد:
هر کشوری که  آسمان و نیرویی هوا را در اختیار داشته باشد می‌تواند مطمئن باشد که نیروی های دیگر بهتر ماموریت خود را انجام می‌دهند.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان با بیان اینکه از جمله مسئولیت‌های مهم نیروی هوایی، پشتیبانی از نیروهای سطحی و غیر سطحی و است گفت: تاکتیک نیروی هوایی این است که در کمترین زمان از اقصی نقاط کشور نیروها را ساماندهی کرده و در کمترین زمان ماموریت خود را انجام دهد.

وی با تشریح ماجرای شهادت شهید هادی مقدم اظهار داشت: ایشان در منطقه دهلران با دو فروند هواپیمای میراژ درگیر می‌شوند که با وجود ساقط کردن یک جنگنده، از سوی جنگنده دیگر مورد اصابت موشک قرار گرفته و به شهادت می‌رسند.

زال بیگی با تاکید براینکه امنیت و اقتدار امروز ما در سایه رشادت بزرگمردان است ابراز کرد: وقتی پای صحبت یادگاران دفاع مقدس می‌نشینیم می‌بینیم که چقدر حرف ناگفته دارند، حرف‌هایی که شاید باورش برای نسل امروز سخت باشد.

 انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ علیرضا الهامی صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (عج) بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و سایر سخنان راه برون رفت از مشکلات را قوی شدن دانستند.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: قوی شدن در بخش‌های علمی، فنی و مهندسی و نظامی و … وظیفه همه ما در بخش‌های مختلف است.

الهامی با بیان اینکه باید راهکارهای قوی شدن را بیابیم، افزود: ما به عنوان سرباز، قوی شدن را یک وظیفه و تکلیف از جانب فرمانده خود می‌دانیم و در این زمینه مسئولیت داریم.

وی اظهار کرد: قوی شدن در حوزه نظامی اتفاقاتی چون عملیات وعده صادق را به وجود می‌آورد که عموم مردم را شادمان کرد.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: قوی شدن از جنبه‌ای حرکت در مسیر ظهور منجی عالم بشریت نیز است.

الهامی بیان کرد: پدافند شرق در دوران مدیریتی و فرماندهی امیر ارسلان پرویز در حوزه‌های عمرانی و ورزشی و توان رزم اتفاقات بسیار خوبی را رقم زده است.

وی افزود: ساخت قطعات، تعمیر قطعات و حفظ توان رزم در پدافند شرق انجام شده است که نشان از تسلط علمی همکاران پدافند هوایی شرق و با توجه به نگاه ملی آنان است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: توفیقات ارزشمند حاصل شده را قدردان هستیم.

الهامی بیان کرد: از امروز امیر حجت عباسی عهده دار مسئولیت فرماندهی پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (عج) خواهد بود.

کد خبر 6091720

دیگر خبرها

  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته