Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه «اوروفاینانس موسناربانک» را که در مسکو ثبت شده و بانک مشترک روسی-ونزوئلایی است تحت تحریم قرار داد.

در حالی که وزارت خزانه‌داری استفاده از ابزار تحریم‌ها علیه دولت ونزوئلا را افزایش داده، دارایی خالص بانک اوروفاینانس طی سال 2018 بیش از 50 درصد افزایش داشته و ونزوئلا از این بانک برای دور زدن تحریم‌های آمریکا استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه روز پیش «الیوت آبرامز» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ونزوئلا هشدار داد که واشنگتن با گسترش شبکه تحریم‌ها علیه دولت مادورو، قصد دارد بانک‌هایی که از وی حمایت می‌کنند را نیز هدف قرار دهد.

این مقام آمریکایی انگشت اتهام در حمایت‌های خارجی از دولت مادورو را به سمت چین و روسیه گرفته و مدعی شد که نه تنها «هزاران نظامی و افسر امنیتی کوبا» از مادورو حفاظت می‌کنند بلکه مسکو نیز ده‌ها میلیون دلار به دولت ونزوئلا کمک می‌کند.

وی پیشتر هم تهدید کرده بود که واشنگتن احتمالا افراد و طرفهای ثالثی که با تغییر حکومت در ونزوئلا مخالف هستند را تحریم خواهد کرد.

از حدود یک ماه قبل در ونزوئلا، گوایدو که ریاست مجمع ملی این کشور را برعهده داشت، با حمایت‌های آمریکا ضمن به‌راه انداختن آشوب‌ها و اعتراضاتی علیه دولت مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند و سعی داشت علیه دولت قانونی ونزوئلا کودتا کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها

منابع روسی به دستاورد‌های جدید ارتش این کشور علیه نیرو‌های اوکراینی در جبهه‌های جنگ اشاره کردند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام انبار مهمات وابسته به نیرو‌های اوکراینی در کراسنوارمیسکی خبر دادند.

منابع روسی به انفجار و انهدام کامل این انبار مهمات اشاره کردند.

از سوی دیگر نیرو‌های روسی یک تانک آبرامز ساخت آمریکا را نیز هدف قرار داده و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های مسلح اوکراین ۳۶۰ نیرو، چند دستگاه تانک آبرامز آمریکایی به همراه خودرو و نفربر‌های نظامی و نیز یک توپ ام ۱۰۹ ساخت آمریکا را از دست دادند.

همچنین وزارت دفاع روسیه از دستاورد‌های جدید در جبهه دونتسک و در هم شکستن نیرو‌های اوکراینی خبر داد.

گفتنی است که روسیه از زمان عملیات نظامی خود در اوکراین در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲، ادوات و تجهیزات ارسالی غرب برای نیرو‌های اوکراینی از جمله تانک‌های لئوپارد۲ آلمانی و نیز ادوات زرهی آمریکایی و انگلیسی و نیز تانک‌ها و تجهیزات ارسال شده از سوی ناتو به اوکراین را منهدم کرده است.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • لغوسخنرانی سفیرآمریکادر دانشگاه ورمونت همزمان بااعتراضات دانشجویی
  • واکنش روسیه به بازداشت گسترده دانشجویان در آمریکا