Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نمايندگان مجلس با اصلاحي بخشي از لايحه بودجه براي تامين نظر شوراي نگهبان شرايط تهاتر و تسويه بخشي از بدهي‌ها اشخاص حقيقي و حقوقي را مشخص کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، نمايندگان در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي در جريان رسيدگي به ايرادات لايحه بودجه سال 98که از سوي شوراي نگهبان به مجلس ارجاع شده است، به بررسي بند الحاقي تبصره (10) ماده واحده لايحه بودجه سال 98پرداختند و با 171راي موافق، 26راي مخالف و دو راي ممتنع از مجموع 218نماينده حاضر در صحن با آن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بند الحاقي تبصره (10) بدين شرح اصلاح شد: وجوه و هزينه‌هايي که توسط اشخاص حقيقي و حقوقي به منظور احداث، تکميل، تجهيز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداري از بناهاي تاريخي، فرهنگي، مساجد و حوزه‌هاي علميه پرداخت مي¬شود، با تاييد سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري و سازمان اوقاف و امور خيريه و شوراي عالي حوزه‌هاي علميه (حسب مورد) به عنوان هزينه‌هاي قابل قبول مالياتي تلقي مي‌شود.
با اصلاح بند الحاقي (1) تبصره (15) با 176راي موافق، 3راي مخالف و 7راي ممتنع از مجموع 225نماينده حاضر در صحن موافقت کردند.
بند الحاقي (1) تبصره (15) بدين شرح اصلاح شد: به منظور حمايت از سرمايه‌گذاري خارجي در احداث نيروگاه‌هاي حرارتي بعد از تصويب اين قانون مجوز لازم براي سرمايه‌گذاري را اخذ کنند که منشا تامين منابع مالي آنها به صورت کامل از خارج از کشور تامين شده و به تاييد سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني ايران نيز رسيده است، دولت مکلف است نسبت به صدور مجوز صادرات پنجاه‌ درصد (50درصد) محصول توليدي آنها به خارج از کشور اقدام نمايد. درصورت داشتن قرارداد خريد تضميني برق، تعرفه خريد تضميني آنها را با نرخ ارز تاريخ انعقاد قرارداد (بدون پرداخت تعديل ارزي ساليانه) پرداخت نمايد. در اين صورت تامين سوخت گاز به قيمت صادراتي و سوخت مايع به قيمت نود و پنج‌ درصد (95درصد) به قيمت تحويلي کشتي (فوب) خليج فارس خواهد بود.
با اصلاح بند (و) تبصره (16) با 180راي موافق، 2راي مخالف و 4راي ممتنع از مجموع 225نماينده حاضر در صحن موافقت کردند.
بند (و) تبصره (16) بدين شرح اصلاح شد: حسب تهاتر و تسويه بخشي از بدهي اشخاص حقيقي و حقوقي به تضمين دولت به بانک‌هاي صادرات ايران، تجارت و ملت از محل واگذاري دارايي‌هاي غيرنقدي دولت که قبلا تسويه شده است، بانک‌هاي فوق‌الذکر موظفند در صورتي که اصل و سود تا سررسيد قرارداد تسهيلات اوليه توسط گيرنده تسهيلات به صورت يکباره (دفعتاً واحده) تسويه شود، نسبت به فک رهن، آزادسازي وثايق، خروج از فهرست مشتريان بدحساب و اقدام براي رفع ممنوع‌الخروجي ذي‌نفعان هر يک از طرف‌هاي درگير در استفاده از تسهيلات مزبور اقدام کنند.
منابع حاصل‌ شده از اجراي اين بند در رديف درآمدي شماره 310602با عنوان «منابع حاصل از برگشتي از محل تسهيلات اعطايي (وجوه اداره‌ شده)» واريز مي‌شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادفرماندار شهرستان بستان آباد ازعدم پرداخت وام‌های تکلیفی بر عهده نهاد‌ها

علیرضا توری در جلسه کمیته هماهنگی اشتغال این شهرستان  تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ این شهرستان را ۶۳ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت:از محل تبصره ۱۸ برای ۲۷۰ نفرتسهیلات در شهرستان پرداخت شده است.

وی افزود:تا پایان خرداد ماه سال جاری فرصت برای جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در شهرستان فرصت وجود دارد و دستگاه‌ها برای جذب همه اعتبارات اختصاصی از سهم شهرستانی تلاش کنند.

وی از اجرای طرح‌های نوپا و حتی منحصر بفرد و نیازمند حمایت و پشتیبانی در برخی از روستا‌های شهرستان خبر داد و افزود:دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های شهرستانی در راستای شناسایی و معرفی آنها برای تسهیلات مورد نیازاقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • انتقادفرماندار شهرستان بستان آباد ازعدم پرداخت وام‌های تکلیفی بر عهده نهاد‌ها
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود؛ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود/ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • شرکت‌های پتروشیمی بدهی خود را به شرکت گاز تسویه کنند
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد