Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرعامل شرکت سپرده گذاري و تسويه وجوه (سمات) گفت: نمونه خارجي سامانه تسويه معاملات بورس هاي کالايي که براي تهيه آن مذاکره شده بود حدود 10 ميليون يورو هزينه داشت.
به گزارش خبرگزاري آريا، «حسين فهيمي» روز دوشنبه در مراسم رونمايي از سامانه جامع تسويه معاملات بورس کالايي (بخش انرژي) افزود: ميزان معاملات و تسويه وجوه در بازار سرمايه افزايش زيادي يافته و امسال حدود دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل شرکت سپرده گذاري و تسويه وجوه با بيان اينکه اين شرکت، بسترهاي معاملات در بورس و بازار سرمايه را فراهم مي کند، افزود: سامانه اي که امروز راه اندازي مي شود، اين توانايي را دارد که نيازهاي جديد بازار سرمايه پاسخ داده خواهد شد.
وي با تشريح روند طراحي و راه اندازي اين سامانه اظهار داشت: براي ايجاد اين سامانه حدود 120 هزار ساعت جلسه کارشناسي برگزار شده است.
فهيمي افزود: نمونه خارجي اين سامانه که براي تهيه آن مذاکره شده بود حدود 10 ميليون يورو هزينه داشت.
وي يادآور شد: از دستاوردهاي اين سامانه، افزايش مديريت وجوه نقد براي مشتريان است که براي نخستين بار در بازار سرمايه اجرا مي شود.
مديرعامل شرکت سپرده گذاري و تسويه وجوه گفت: يکپارچه سازي فرايند ارايه گزارش هاي معاملات، کاهش ريسک معاملات و کاهش ريسک اعتباري مشتريان از مزاياي اين سامانه است.
به گزارش ايرنا، سامانه جامع تسويه معاملات بورس کالايي براي معاملات فيزيکي بورس انرژي امروز با حضور رييس سازمان بورس و اوراق بهادار و مسوولان ارشد بازار سرمايه راه اندازي شد.
اين سامانه، معاملات فيزيکي همه کالاها از جمله نفت خام را نيز پوشش مي دهد.
به گزارش ايرنا، با راه اندازي اين سامانه تسويه همه معاملات بورس انرژي به صورت الکترونيکي انجام مي شود که سرعت و دقت معاملات را افرايش مي دهد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر از تزریق پنج هزار میلیارد تومان به بورس انرژی خبر داد و گفت: بر اساس وعده، ۵ هزار میلیارد تومان در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق و هم‌اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز پنج هزار میلیارد تومان برای بار دومین تزریق شد.

مدیرعامل شرکت توانیر بابیان اینکه این اقدام یکی از گام‌های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت: پیش بینی می‌شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم؛ همچنین در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

وی عنوان کرد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند؛ البته در هفته گذشته سهم نیروگاه‌های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت‌های توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

کد خبر 6088421

دیگر خبرها

  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها