Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@12:28:38 GMT

طرح سلامت نوروزی در میاندوآب آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۵۳۱۷

طرح سلامت نوروزی در میاندوآب آغاز شد

سعید مطلبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح همه ساله در آستانه تعطیلات نوروز و آغاز سفرهای نوروزی با هدف نظارت و کنترل ویژه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی و نیز ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان، مسافران و گردشگران اجرا می شود.
وی افزود: ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، ایمنی آب و مواد غذایی به منظور کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با آب و مواد غذایی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مطلبی بیان کرد: مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، رستوران ها، مهمانسراهای بین راهی در این طرح مورد بازرسی و نظارت بازرسان واحد بهداشت محیط قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: در این طرح نظارتی که تا 20 فروردین سال 1398 ادامه خواهد داشت، بازرسان شبکه بهداشت و اکیپ های نظارتی، با حضور در مناطق مختلف شهری و روستایی وضعیت بهداشت عمومی را مورد بررسی قرار می دهند.
مسوول بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: سامانه 190 وزارت بهداشت و درمان و شماره تلفن 0444526666 شبکه بهداشت و درمان میاندوآب به به صورت شبانه روزی آماده دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص مشکلات بهداشتی است. 
به گزارش ایرنا، در نوروز 1397 کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در اجرای این طرح سه هزار و 263 مورد بازدید از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و سامانه های آبرسانی، انجام دادند که 170 بازدید به صورت مشترک با سایر دستگاه ها و سازمان های مرتبط بود.
در طرح سلامت نوروز 97، 247 مورد اخطاریه بهداشتی صادر و 47 نفر از متخلفان بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند وهمچنین 12 مرکز متخلف در زمینه بهداشت پلمپ شد.
9871/6185/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ارتقای سطح شبکه بهداشت و درمان مسافران نوروزی نوروز وزارت بهداشت و درمان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اسماء وردیان، محقق موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در پژوهشی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آن‌ها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح، جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبرهای کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین به دست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد.

این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت شش ماه در دماهای مختلف همچنان پایدار بودند.

غذاهای دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند. این غذاها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‌ها ضروری است. برچسب‌‌های هوشمند با قرار‌گیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‎کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند
  • ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان
  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • معجزه آب سیب‌زمینی برای سلامت کلیه و کبد
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود