Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:49:12 GMT

مسئولان: «از من شروع کنید»

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۵۴۰۶

مسئولان: «از من شروع کنید»

تهران - ایرنا - پویش «از من شروع کنید» با هدف تقویت امربه معروف و نهی از منکر مسئولان توسط مردم، با استقبال بیش از 200 نفر از مقامات کشور روبرو شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، این ستاد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، کمپین «از من شروع کنید» را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کمپین یک پویش سراسری است، که با موضوع ضرورت «امر به معروف مسئولان توسط مردم» راه اندازی شده و مسئولان داوطلب نقدپذیری از سوی عموم مردم، می توانند به این پویش بپیوندند.
پویش از من شروع کنید با توجه به رویکرد جدید ستاد احیای امر به معروف مبنی بر اهمیت و ضرورت «مسئولیت پذیری مردم» نسبت به یکدیگر و نسبت به عملکردهای مسئولان جامعه اسلامی، فعالیت خود را به صورت فراگیر و سراسری آغاز کرده و از تمام مسئولان و کارگزاران کشور در هر موقعیت و سمتی دعوت می­کند به این «حرکت معروف» و پسندیده ملحق شوند.
حجت الاسلام جلیل محبی، دبیر ستاد احیا امر به معروف و حجت الاسلام علی قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جریان ششمین مجمع شورای های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های دولتی و اجرایی کل کشور، از این پویش رونمایی کردند و طی یک روز از آغاز آن، بیش از 200 نفر از مسئولان اول کشور؛ اعم از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، شورای شهر، وزارت­خانه ها و ارگان های دولتی، قوه قضائیه، شهرداری، صداوسیما، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در کشور، بانک ها، اصناف و ... به آن پیوستند.
حجت الاسلام محبی در مورد آن اظهار داشت: من و آقای قمی تصمیم گرفتیم از همه مردم دعوت کنیم تا ما و همه مسئولان جمهوری اسلامی را صریح و بدون لکنت زبان، امر به معروف و نهی از منکر کنند. امروز باید این امر مهم در میان همه آحاد مردم، به‌ویژه مسئولان جدی دنبال شود. من و آقای قمی از امروز خودمان و سازمان خودمان شروع می کنیم و از سایر مسئولان می خواهیم به این کمپین بپیوندند.
وی افزود: باید با فرهنگ‌سازی، تبیین صحیح و ایجاد فضای پاسخگویی و مسئولیت ‌پذیری، هر کسی از مردم بتواند در محل کار و هر ساحتی از جامعه، بالادستی‌ها و مسئولان را امر به معروف کند و نسبت به اشتباه آنان تذکر دهد؛ به این منظور تغییرات ساختاری در ستاد امر به معروف ایجاد کرده ایم و تحولات بزرگ‌تری در راه است.
همچنین حجت الاسلام قمی با تأکید بر اهمیت این پویش و حرکت عنوان کرد: امر به معروف مسئولان موجب تقویت نظام است و نقد به معنای تضعیف نیست. امر به معروف و نهی از منکر را موجب تقویت مواصلات اجتماعی و مراقبت عمومی می‌دانیم.
وی خاطرنشان کرد: باید نهضت عملی امر به معروف را راه بیاندازیم و امر به معروف و نهی از منکر مسئولان را آغاز کنیم که با همکاری ستاد امر به معروف در حال تدارک این موضوع هستیم. مسئولان نیز باید از این موضوع استقبال کنند. گاهی پذیرش، همان تثبیت و تکریم این فریضه است. برای ایجاد تحول در امر به معروف، به خیزش عمومی و دسته‌جمعی نیاز داریم.
کمپین رسانه ای «از من شروع کنید» از دیروز (یکشنبه) در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعال شده است. کلیه مسئولان علاقمند برای پیوستن به این کمپین می توانند آمادگی خود را از طریق صفحه این کمپین با شناسه @azmanshoroukonid در اینستاگرام یا از شماره تماس 22561227 اعلام کنند.
فراهنگ ** 9157 ** 1355 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف ستاد امربه معروف و نهي از منكر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس

عضو شورای شهر مشهد گفت: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و بسیاری از معضلات اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود.

سیدحسین علوی‌مقدم در خصوص اجرای پویش «مشهد مهربان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: ماده اول قانون تشکیلات، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها را یک نهاد اجتماعی می‌داند، از این رو تکلیف اولیه شهرداری اجرای پویش‌هایی است که با پیروی از اخلاق اجتماعی مسائل و ناهنجاری‌های جامعه را حل کند، یکی از این پویش‌ها مشهد مهربان است که هدف آن تزریق مهربانی و افزایش حساسیت مردم نسبت به معضلات اجتماعی است.

وی افزود: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و لازم به ذکر است که بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خردوکلان با مشارکت و هم‌دلی مردم حل می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: معضلات اجتماعی باید دغدغه همه مردم باشد و مردم نباید نسبت به مشکلات یکدیگر بی‌تفاوت باشند، در صورتی که معضلات اجتماعی دغدغه همگانی شود به سوی مدینه فاضله حرکت خواهیم کرد.

علوی‌مقدم در پایان ضمن اشاره به مهاجرپذیری مشهد مقدس به دلیل هم‌جواری با امام رضا (ع) گفت: پویش «مشهد مهربان» با افزایش مشارکت و هم‌بستگی باعث یکپارچه‌سازی اجتماعی شهر می‌شود و این مشارکت‌ها عاملی است که افراد خود را در برابر مشکلات تنها نبینند.

کد خبر 749056

دیگر خبرها

  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • پیش‌بینی استعفای «هرتزی هالوی» و دیگر مسئولان نظامی شکست ۷ اکتبر
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم