Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده آمریکا در امور کره‌شمالی گفت که واشنگتن با خلع سلاح‌هسته‌ای تدریجی کره‌ شمالی مخالف است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «استیو بیگان» نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی روز دوشنبه در یک سخنرانی گفت که واشنگتن خلع سلاح هسته‌ای تدریجی کره‌شمالی و از بین بردن زرادخانه هسته‌ای آن به صورت مرحله‌ای را رد کرده و آمریکا می‌تواند زمینه‌های دیگری به جز رفع تحریم‌ها را به عنوان رویکردی مرحله‌ای به کره‌شمالی پیشنهاد دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: دیپلماسی هنوز کاملا زنده است و در حالی که ما پیشرفت زیادی طی شش ماه گذشته نداشته‌ایم اما همچنان در تعامل تنگاتنگ با همتایان خود در کره‌شمالی هستیم.

نماینده آمریکا در امور کره‌شمالی احتمال برگزاری نشست سوم میان رهبران دو کشور را رد نکرد و گفت که این موضوع در نهایت به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا وابسته است.

سه روز پیش یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت دولت این کشور در مذاکرات با کره شمالی رویکرد گام به گام را دنبال نمی‌کند.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به رسانه‌های آمریکایی گفت موضع دولت ترامپ خلع کامل سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی به عنوان پیش‌شرط برای سایر اقدامات است.

بعد از شکست دور جدید مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی در ویتنام آژانس‌های اطلاعاتی کره جنوبی سه‌شنبه هفته جاری اعلام کردند برخی شواهد نشان می‌دهند کره شمالی احتمالا در حال بازسازی یک سایت موشکی است که پیشتر به آمریکا وعده داده بود آن را تخریب می‌کند.

مشخص نیست که روند بازسازی این سایت چه زمانی آغاز شده، اما خبر مربوط به آن در حالی منتشر شد که یک هفته قبل‌تر اختلاف نظر میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ موجب شد تا مذاکرات میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در ویتنام، نیمه‌کاره بماند و طرفین بدون حصول نتیجه این نشست را ترک کنند.

ترامپ در نخستین دیدارش با کیم که در خرداد ماه امسال در سنگاپور برگزار شد، در یک نشست خبری گفت رهبر کره شمالی به او وعده داده که یک مرکز آزمایش موتورهای موشک را تخریب کند. بعدا یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت این مرکز سایت پرتاب ماهواره «سوهائی» واقع در تونگچانگ-ری است.

پس از آن، تا هفته‌ها تصاویر ماهواره‌ای از آغاز روند تخریب این سایت حکایت داشت، اما بعد از مدتی این روند متوقف شد و حالا هم به نظر می‌رسد که پیونگ‌یانگ در حال بازسازی این مرکز است.

پیونگ‌یانگ بارها از آمریکا به دلیل ادامه اعمال فشار اقتصادی به کره شمالی، آن هم با وجود تخریب برخی سایت‌های هسته‌ای و موشکی این کشور، انتقاد کرده است. نشست اخیر در ویتنام نیز پس از آن به هم خورد که دولت آمریکا از پذیرش رفع تحریم‌های کره شمالی خودداری کرد. پس از این نشست، یک مقام کره شمالی به رسانه‌ها گفت واشنگتن «فرصتی منحصر به فرد» برای توافق با پیونگ‌یانگ را از دست داد و ممکن است دیگر چنین فرصتی پیش نیاید.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند.

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نماینده آمریکا در امور کره شمالی خلع سلاح هسته ای مذاکرات آمریکا و کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داد: «دولت جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا هفته گذشته ارسال یک محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد.»

به گزارش شفقنا، این اولین بار از ۷ اکتبر است که امریکا ارسال یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف کرده است.

مقامات اسرائیلی گفتند که این حادثه نگرانی‌های جدی در داخل دولت اسرائیل ایجاد کرده و مقامات را به تکاپو انداخته تا بفهمند چرا ارسال محموله متوقف شده است.

بایدن در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، با انتقاد شدید روبه‌رو است، دولت وی در ماه فوریه از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت امریکا توسط نیرو‌های اسرائیلی در غزه مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده شود. اسرائیل در ماه مارس یک تضمین‌نامه امضا شده ارائه کرد.

دولت بایدن علیرغم حمایت سیاسی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی اعلام کرده نگران حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه است؛ جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند