Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به نقشه راه تغییر کتب درسی گفت: تا سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در کتب درسی تغییری نخواهیم داشت و بعد از آن بر اساس طراحی و پژوهشی که خواهیم داشت؛ تغییر کتب درسی را انجام خواهیم داد.

حجت‌الاسلام علی ذوعلم در گفت‌وگوبا ایسنا، با اشاره به نقشه راه تغییر کتب درسی اظهار کرد: تدبیر اندیشیده شده برای عدم تغییر کتب درسی تا دو سه سال آینده، ذیل برنامه درسی ملی بوده و کاملاً تدبیر درستی است؛ بر این اساس تا سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در کتب درسی تغییری نخواهیم داشت، مگر تغییرات جزئی لازم که ناگزیر باید اعمال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امید است برای دوره برنامه‌ریزی نسبتاً بلندمدتی که به منظور اجرای کامل برنامه درسی ملی درنظر گرفتیم لزوم تحول در سطح مدرسه، خانواده و دانش آموزان احساس شود و به مطالبات درستی که وجود دارد پاسخ بدهیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه بر اساس طراحی و پژوهشی که خواهیم داشت؛ تغییر کتب درسی را انجام خواهیم داد عنوان کرد: البته طوری نیست که همه کتب تغییر کند. شاید لازم باشد عنوانی تغییر کند یا عناوینی در حوزه یادگیری نظیر مهارت‌های زندگی، تفکر و حکمت، بهداشت و سلامت، تربیت بدنی و از این قبیل را اضافه کنیم.

ذوعلم درباره سیاست ماندگاری کتب درسی که در دوره ریاست پیشین سازمان پژوهش مطرح شد نیز اظهار کرد: همانطور که گفته شد ما تا سه سال دیگر تغییری نداریم و دانش آموز می‌تواند کتابش را به شخص دیگری بدهد، ولی فعلاً برنامه اقدام و عمل که بتوانیم بر اساس آن کتابی ماندگار را تولید کنیم، نداریم و به چنین طرح عملیاتی نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: این امر نیازمند مطالعات بسیاری است. ظرفیت ناشران را هم باید درنظر گرفت. ممکن است ناشری کتابی را در تیراژ ۳۰۰۰ جلدی منتشر کند که جنس متفاوت و بادوامی داشته باشد. ما ناشران خوش سلیقه و نوآور که می‌توانند کتاب‌های ماندگاری تولید کنند که بعد از چند سال خراب نشود کم نداریم، ولی خب این دسته کتب تیراژ پایینی دارد، گرانقیمت است و تکنولوژی چاپ آن در کشور ما محدود است.

ر ئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: امکان چاپ کتب ماندگار با تیراژ چندمیلیونی را باید بررسی کنیم. هنوز خودمان به این اطمینان نرسیده‌ایم که می‌توانیم اینکار را در سطح کتب درسی انجام دهیم یا خیر. البته می‌توانیم برای برخی رشته‌ها چون خیاطی که هنرجویان محدود دارد این کار را انجام دهیم، ولی به راحتی قابل تعمیم نیست. برخی آرزوهای خوب را باید حتماً امکان سنجی کرد.

ذوعلم با اشاره به اینکه از سوی دیگر باید مطالعات لازم پیرامون دست به دست کردن کتب در بین دانش آموزان از نظر بهداشتی و آموزشی نیز صورت گیرد عنوان کرد: چند سال قبل پژوهشی داشتیم که نشان داد در کشور ما دانش‌آموزان دوست دارند که کتاب نو داشته باشد و اگر دانش‌آموزی احساس کند کتابش نو نیست، آموزش برای او دلچسب و قابل قبول نیست. مباحث روانشناسی را هم باید درنظر گرفت.

وی درباره الکترونیکی کردن کتب درسی گفت: به سمت آموزش الکترونیک حرکت می‌کنیم و در برخی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، آموزش الکترونیک بخشی از بسته آموزشی است. آموزش معلمان و افزایش مهارت معلمان نیز از این طریق دنبال می‌شود. آموزش الکترونیک را باید به گونه‌ای منطقی و متوازن تعمیم دهیم و مراقب باشیم که شکاف آموزشی افزایش نیابد. باید حد اعتدال را تشخیص دهیم و مراقب ایجاد تبعیض و شکاف آموزشی در مقابل استفاده درست از فناوری‌های جدید و به خصوص کتب الکترونیک باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تغییر کتب درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌از غرق شدگان پیدا شد+فیلم

رییس سازمان آتش نشانی ارومیه از غرق شدن ۲ نفر حین شنا در رودخانه نازلو خبر داد و افزود: پس از دریافت خبری مبنی بر غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو، ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه شماره ۶ را به همراه تیم غواصی این سازمان جهت جست‌وجوی مفقودین به محل حادثه اعزام کرد.

حسین سرباز رشید اظهار کرد: این عملیات از حوالی ساعت ۱۶:۳۰ روز جمعه هفتم اردیبهشت آغاز شده و امدادگران در پی یافتن مفقودان هستند که جنازه یکی از ۲ نفر غرق شده در رودخانه نازلو پیدا شده است.

وی بیان کرد: تیم‌های تخصصی غواصی و امداد و نجات اعزامی آتش نشانی تا پیدا شدن یکی دیگر از غرق شدگان محل حادثه حضور خواهند داشت.

رییس سازمان آتش نشانی ارومیه ادامه داد: همچنان هویت این ‌۲ نفر غرق شده مشخص نشده است اما به گفته برخی رسانه‌های محلی، یکی از جانباختگان از اهالی روستای ماستک آباد صومای است.

هلال احمر آذربایجان غربی نیز اعلام کرد: هر چند که حجم زیاد آب و پوشش گیاهی منطقه عملیات جستجو را دشوار کرده است اما عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلو چای ارومیه کماکان ادامه دارد و امدادگران در تلاش هستند با یافتن پیکر فرد غرق شده او را هرچه سریعتر به خانواده اش تحویل دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • رد شایعات تغییر در مدیریت سازمان سینمایی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌ از غرق شدگان پیدا شد+فیلم
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌از غرق شدگان پیدا شد+فیلم