Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز» ضمن ابراز ناخرسندی از چهل سالگی نظام جمهوری اسلامی ایران، بر تداوم حضور آمریکایی‌ها در عراق پس از خروج ایالات متحده از سوریه تاکید کرد.

مجری شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی‌ نیوز» در این مصاحبه از مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره سخنان ترامپ مبنی بر شکست ۱۰۰ درصدی داعش سوال کرد و گفت که آیا نبرد با داعش به اتمام رسیده است؟

بولتون گفت: «به نظر من اظهارات رئیس‌جمهور درباره شکست سرزمینی خلافت داعش، اظهاراتی شفاف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هرگز نگفته که نابودی سرزمینی خلافت به معنای پایان کامل داعش است و ما می‌دانیم که چنین چیزی صحت ندارد. می‌دانیم که همین الان دسته‌هایی پراکنده از جنگجویان داعش، هنوز در سوریه و عراق حضور دارند و خودش داعش در برخی بخش‌های دیگر از جهان در حال گسترش است. تهدید داعش باقی خواهد ماند».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بر «تعهد» ترامپ برای حضور نیروهای آمریکایی در عراق تاکید کرد و گفت: «البته یک دلیل برای اینکه رئیس‌جمهور متعهد به حضور آمریکا در عراق و باقی نگهداشتن بخش کوچکی از نیروهای ناظر در سوریه است، برای مقابله با احتمال واقعی ظهور مجدد داعش است تا ما در آن صورت، توان مقابله با چنین وضعیتی را داشته باشیم».

مجری شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» سوال کرد: «من این را می‌دانم که ما (دولت آمریکا) از متحدانمان (برای تداوم حضور در سوریه و عراق) درخواست کمک کرده‌ایم. آیا متحدانمان هیچ تعهد قطعی برای کمک ارائه داده‌اند؟».

بولتون در جواب گفت: «قطعا من همین هفته گذشته گفت‌و‌گوهایی با همتایان فرانسوی و بریتانیایی خودم داشتم، من خلی خوش‌بینم که آنها دارند این موضوع را بررسی می‌کنند. به نظرم، این موضوع خیلی مهم است که ما در این باره تلاش کنیم و موضوع را پیگیری کنیم. این تلاش شاید توفیق یابد و شاید هم توفیق نیابد اما ژنرال (جوزف) دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح تلاش زیادی کرده و به موفقیت قابل ملاحظه‌ای دست یافته است و ما هنوز پیگیر هستیم. تهدید داعش، تهدید القاعده و تهدید تروریستی، یک تهدید ایدئولوژیک در سطح جهان است».

مجری آمریکایی از بولتون سوال کرد: «ما واقعا نمی‌دانیم چطور به این تهدید ایدئولوژیک بپردازیم. آیا شما پیشرفتی در این زمینه داشته‌اید؟».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به این سوال، باز هم دشمنی و ضدیت خود با ایران را آشکار کرد و گفت: «به نظر من تا زمانی که این ایدئولوژی باقی است، تهدید ادامه دارد و شرایط متفاوتی در بخش‌های مختلف جهان وجود دارد اما برای مثال تهدید تروریستی از سوی ایران، آنهایی که از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ [۱۳۵۷ ش.] و به مدت ۴۰ سال گفته‌اند که این ایدئولوژی ناپدید خواهد شد و آنها بار دیگر به حکومت‌های نرمال تبدیل خواهند شد، این موضوع درباره ایران صحت نداشته است و آنها هنوز در چنگ یک حکومت مذهبی تندرو هستند و داعش، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی نشان می‌دهند که هیچ نشانه‌ای درباره از بین رفتن این تهدید دیده نمی‌شود».

اظهارات ضد ایرانی بولتون و ناخرسندی او درباره چهل سالگی جمهوری اسلامی ایران، در حالی مطرح شده که او چند سال قبل طی سخنرانی در تجمع گروهک تروریستی «منافقین» به آنها قول داده بود که جمهوری اسلامی ایران چهل سالگی خودش را نخواهد دید.

فارس

انتهای پیام/

171 / 156 آمریکا بولتون ایران انقلاب اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آمریکا بولتون ایران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس دقایقی پیش با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هنرمندانی چون داریوش ارجمند، هادی ارزم، هوشنگ جاویدی و... در محل برج آزادی تهران آغاز شد.

امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، سید مجید پوراحمد مدیر عامل صندوق هنر، محمد خراسانی زاده مدیرکل دفتر هنر‌های تجسمی و جمعی از هنرمندان در این مراسم شرکت دارند.

آغازگر این برنامه اجرای قطعه «ای ایران» توسط ارکستر نظامی بود.

خلیج فارس از استوانه های هویتی جمهوری اسلامی است

محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم در سخنانی گفت: روز دهم اردیبهشت روز اخراج غربی های استعمارگر از پهنه خلیج فارس است. خلیج فارس بخشی از هویت و فرهنگ ما است و ما به این خطه  تنها نگاه جغرافیایی نداریم.

وی در ادامه افزود:‌ خلیج فارس از استوانه های هویتی جمهوری اسلامی است. در سفر به یکی از کشورها در بازدید از موزه‌های آن کشور هر آنچه توضیح می‌دادند جز تاریخ ما نبود. ایران فرهنگی ما اساسا نمی‌تواند در مرزهای جغرافیایی محسور باشد.

اسماعیلی اظهار داشت:‌ما به خلیج فارس افتخار می‌کنیم و آن را از حوزه های مهم تمدنی خود می‌دانیم.خلیج فارس را بستر اتفاقات غرور آفرین می‌دانیم و خداوند را برای این داشته ها شاکریم.خلیج فارس تا ابد خلیج فارس است و بخشی جداناپذیر از تاریخ فرهنگ کشورمان خواهد درخشید.

به گزارش آنا، ۱۰ اردیبهشت مصادف با سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس به عنوان روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است.

  دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • ابراز شادمانی نادال در پی حذف از مسترز مادرید!
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم
  • آوای وعده صادق در صدا و سیمای قم نواخته شد