Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری  وزارت بهداشت  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خدمت رسانی مراکز درمانی به بیماران خاص در ایام تعطیلات سال جدید اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم برای خدمت رسانی مراکز درمانی به بیماران خاص از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، سرطانی و غیره در ایام تعطیلات سال جدید انجام شده است تا بیماران خاص در طول ایام نوروز دچار مشکل نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه خدمت رسانی به بیماران هموفیلی و تالاسمی

رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری  وزارت بهداشت با اشاره به آمادگی مراکز درمان برای خدمت رسانی به بیماران هموفیلی و تالاسمی در ایام تعطیلات سال جدید بیان کرد: برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم انجام شده تا مراکز درمانی حتی این آمادگی را داشته باشند تا اگر بیماری در تامین داروی خود دچار مشکل شد داروی مورد نیاز در اختیار بیماران قرار گیرد.

فعالیت همه مراکز دیالیز در ایام نوروز

شادنوش با بیان اینکه همه مراکز دیالیز در ایام تعطیلات سال جدید به فعالیت خود ادامه می دهند، گفت: مراکز دیالیز مثل روال قبل از تعطیلات نوروز به کار خود ادامه می دهند و برای بیمارانی که به دلیل آسیب کلیوی نیاز به دیالیز داشته باشند، هماهنگ کرده ایم تا دانشگاه های عوم پزشکی طوری برنامه ریزی کنند که مرکز دیالیزی برای این بیماران مشخص شود و بیماران دچار سرگردانی نشوند و بعد از معرفی مرکز، بیماران بتوانندمراحل دیالیز خود را شروع کنند.

درمان بیماران سرطانی متوقف نخواهد شد

رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری وزارت بهداشت درباره خدمت رسانی مراکز درمانی در ایام تعطیلات سال جدید به بیماران سرطانی اظهار کرد: درمان هیچ بیمار سرطانی به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و مراکز درمانی مطابق روزهای عادی به کار خخود برای درمان بیماران سرطانی ادامه می دهند تا خللی در روند درمان بیماران سرطانی به وجود نیاید.

مراکز دندانپزشکی با تعرفه دولتی پذیرای مردم در ایام نوروز

شادنوش با اشاره به خدمات دندانپزشکی در ایام تعطیلات سال جدید بیان کرد: در همه دانشگاه های علوم پزشکی مراکز دندانپزشکی برای خدمت رسانی به مردم با تعرفه دولتی در نظر گرفته شده اند و دانشگاه های علوم پزشکی این مراکز را به استانداری ها معرفی کنند و در هر دانشگاه علوم پزشکی با توجه به نیازهای جمعیتی تعدادی مرکز دندانپزشکی به مردم خدمت رسانی می کنند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری  وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می توانند از مراکز فعال دندانپزشکی اطلاع پیدا کنند، اظهار کرد: ساکنان شهرها  و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات نوروز می توانند برای اطلاع از مراکز فعال دندانپزشکی با ستاد هدایت یا معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی تماس بگیرند یا به یکی از مرکز درمانی مراجعه کنند تا مورد راهنمایی قرار گیرند.

مراکز پیوند اعضا فعال هستند؟

شادنوش درباره فعالیت مراکز پیوند و فراهم آوری اعضا اظهار کرد: در ایام نوروز اگر مرگ مغزی اتفاق بیفتد و پیوند اورژانسی باشد انجام می‌شود اما به طور کلی حجم کار در مراکز پیوند کاهش پیدا می کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی موسوی صبح شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرکز مهر خانواده در استان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند ا ز این رو ۲۲ مرکز مهر خانواده در استان درحال فعالیت و ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز در سال گذشته وارد شده بود.

وی گفت: تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته دو هزار و ۳۴۳ مورد بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در استان اشاره کرد وگفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان مازندران است وبی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهادهای مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و مؤثر باشند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزار و ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است و تعداد ۱۲۳ هزارو ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرارگرفت و از این تعداد دو هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شده است که شمار ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

کد خبر 6096771

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • گره اندر گره