Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-آيت الله دکتر هاشم زاده هريسي نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري در پيامي انتصاب آيت الله سيدابراهيم رئيسي از سوي مقام معظم رهبري به عنوان رئيس قوه قضائيه را تبريک گفت.

به گزارش خبرنگار ما در اين پيام آمده است ؛بسمه تعالي

 رياست محترم قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران سرور ارجمندم سلاله الاطياب حضرت آيت الله رئيسي دامت برکاته

سلام عليکم
در اين ايام مبارکه در بدرقه ولادت با سعادت فاطمه طاهره امّ الائمه و در آستانه ولادت پر منيت امام المتقين علي ولّي الله انتصاب بجا و شايسته حضرتعالي را به رياست عاليه قضا و مسئوليت خطير قوه قضائيه از سوي مقام معظم رهبري براي آنجناب تبريک و تهنيت مي گويم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صدور اين حکم مبارک ولايي را در اين شرايط ويژه و مبارک و در آستانه عيد ملي و عيد مذهبي بفال نيک مي گيرم تقدير و سپاس خود را از حضرتعالي به علت تقّبل اين مسئوليت سنگين در اين شرايط دشوار ابراز مي دارم و برايتان دعاي خير و آرزوي سلامت، عزّت و موفقيت مي کنم توفيقات، تأييدات و عنايات الهي را از درگاه ايزد منّان براي آنجناب مي طلبم.

با عنايت به سوابق طولاني و خدمات برجسته حضرتعالي در قوه قضائيه که پستهاي مختلف دادگاهي بازرسي، نظارت، دادستاني کل تا معاونت اول قضايي را بطور پلکاني طي کرده و بالاخره به رياست عاليه قضايي نايل آمده ايد و با عنايت به احکام مکرر، ويژه و قاطعي که از ناحيه رهبر کبير انقلاب حضرت امام خميني (ق) در مأموريتهاي مختلف و در حل مشکلات ويژه قضايي دريافت کرده ايد که در صحيفه حضرت امام مندرج و در خدمات و سوابق حضرتعالي مي درخشد و حکايت از اعتماد حضرت امام به حضرتعالي دارد همه اينها فلسفه و ارزش حکم مقام معظم رهبري را بر انتصاب آنجناب نمايان و مستند مي-سازد و براي ملتّمان اميد و اعتماد ايجاد مي کند.

ما نيز خرسند، خوشحال و اميدواريم با در نظر گرفتن اين سوابق درخشان و تأييد هر دو رهبر عاليقدر نظام و انقلاب و با توجه به تجربه هاي گرانسنگ و ديرينتان يا الله بگوييد با قدرت و قاطعيت و با مطالعات دقيق در وضعيت و شرايط کنوني قوه قضائيه و با آسيب شناسيهاي عميق و فراگير با شناخت کامل از لغزشها و لغزشگاهها و آسيبها و با مديريت نوين، جهادي، تحّول گرا، اصولي، علمي و دانش بنياد به اين عرصه پهناور قدم نهيد(خذها بقّوه)پيوسته نيز اين مطالعات، آسيب شناسيها و نظارتها را حفظ کنيد و توسعه دهيد« گل برافشانيد و طرح نو دراندازيد» جداً به گل افشاندن و طرح نو درانداختن نيازمنديم چون افراد زياد و درمانده در پرونده هاي مختلف پيش ما مي آيند ناله و شکوه مي کنند نامه و اسناد مي آورند که واقعاً از مشکلات جدي و فراوان در سيستم قضا حکايت دارد .

مسئولين و دست اندرکاران قضايي تا کنون خدمات نيک و شايسته اي انجام داده اند که قابل تقدير است ولي با اين حال کارهاي زيادتر و بزرگتر ديگري هنوز باقي مانده مشکلات در سر راه مردم فراوان است و فاصله زياد و غير قابل توجيهي با قضا و عدالت اسلامي مطلوب داريم نواقص، نارسائيها، مشکلات و دشواريهاي بيشمار، سنگين و مزمني در سر راه ما وجود دارد که حل، اصلاح و سامان دهي آنها به شناخت، مطالعه، ارزيابي، آسيب شناسي و به عزم راسخ، درايت، تدبير و شجاعت مخصوصاً به برنامه ريزي اصولي و دانش بنياد نيازمند است.


نخست اينکه:کوچکترين و اولين آنها تغييرات و جابجائي نيروها در مسئوليتها مخصوصاً در گلوگاهها است که موجب تغيير روابط و محيط کاري و تازه نفس شدن نيروها و تغيير ذهنيت ها و سليقه ها و بالا رفتن اميد و اعتماد مردم خواهد بود.دو اينکه: ممحّض در امر قضا باشيد از دلمشغولي ها در مسايل غير قضا در حد امکان بدور باشيد بقول مقام معظم رهبري: مردي و کاري ! اگر اين يکبار مهم و سنگين را برداريد و صحيح و سالم بمقصد برسانيد هنرکرده ايد و گل فشانديد و ساغرانداختيد، فعاليتها، جلسات، نظرات و داوريهايتان کلاّ صبغه حقوقي و قضايي داشته باشد ديگران بسيارند که کارهاي دگر را انجام دهند تا زمين نماند.


سه اينکه:در اجراي اصول 19 گانه قضا در قانون اساسي مخصوصاً اصل 156 و بندهاي 2و 3 و 5 آن و احياي اصل 171 که يک اصل مردمي و عدالتي ولي راکد و بلکه گاهي متروک است يعني جبران خسارات ناشي از اشتباهات قاضي و فعال کردن اصل 174 يعني تقويت، توسعه و به روز کردن نظارت و سازمان بازرسي و تذکرات مهم و فراوان ديگر که گنجايش اين تبريک نامه را ندارد. اميدوارم که خداوند اسباب کار و عوامل اصلاح و توفيقات را برايتان فراهم و راهها را هموار و موانع را برطرف سازد و شما را در اين مسئوليت سنگين و حرکت مقدس مشمول الطاف و عنايات خود قرار دهد يار، ياور و پشتيبانتان باشد ما نيز بياري خدا هرچه در توان داريم در اين مسير الهي در خدمت شما هستيم اميدوارم موفق، سلامت و شادکام و در پيش خالق و مخلوق سرافراز باشيدانشاالله .

هاشم هاشم زاده هريسي
نماينده مجلس خبرگان رهبري

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آيت الله هاشم زاده هريسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی

متن پیام بدین شرح است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
خبر شهادت مظلومانه مرزبان وظیفه «فرزین بلیان» مدافع و حافظ امنیت و مرزهای ایران اسلامی، در حین انجام وظیفه در حفاظت از مرزهای کشور در شهرستان بانه کردستان، موجب تألم و اندوه فراوان شد.
بی شک برکت، عزت، نظم، امنیت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون پاک شهداست. آنانکه روایتگر حدیث ایثار، رشادت، بصیرت و وفاداری برای دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی شده اند.
اینجانبان ضمن آرزوی رحمت و رضوان الهی برای شهید"فرزین بلیان" و دعا برای سلامتی همرزمان مجروح ایشان در این حادثه، شهادت این فرزند رشید استان کرمانشاه را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی)، فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی و مرزبانی استان، خانواده معظم، بازماندگان و مردم شریف و شهید پرور استان تبریک و تسلیت گفته و امیدواریم دستگاه های مسئول، با اقتدار و قاطعیت این حادثه را بررسی و عامل یا عاملان آن را شناسایی و به دست قانون بسپارند.

حبیب الله غفوری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

محمدطیب صحرایی
استاندار کرمانشاه

انتهای خبر/

کد خبر: 1229365 برچسب‌ها کرمانشاه ایثار وشهادت مرزبانی پیام تسلیت

دیگر خبرها

  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • تمسخر چکمه‌های پدرِ شاه، توسط آیت‌الله خمینی!
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • قدردانی امام جمعه بندرعباس از سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر