Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین معصومیان کارگردان نمایش «جوادیه» که در تماشاخانه «سپند» روی صحنه است با اشاره به اینکه این اثر نمایشی درباره چهار نفر است که اوایل دهه ۶۰ مرده‌اند و روح‌شان به دهه ۹۰ و امروز آمده، گفت: تاریخ تکرار می‌شود اما معتقدم اگر امروز و دیروزمان را مثل هم زندگی کردیم، می‌توانیم در جایی نقطه پایانی بر این تکرار بگذاریم و فردا را جور دیگری شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگردان تئاتر یادآور شد: «جوادیه» قصه چهار جوان به نام‌های سیف‌اله نوحه‌فروش، شهرام، سیامک و مرجان است که هر چهار نفر دل‌بستگی‌هایی به محله جوادیه دارند و با آرمان‌خواهی‌شان می‌پرسند چه بلایی سر جوادیه آمده؟ و قصد دارند جوادیه را به روزهای خوبش بازگردانند.

معصومیان بیان کرد: «جوادیه» استعاره‌ای از یک محله اصیل تهران است که روزگاری زندگی در آن به‌شدت جریان داشت و عشق و صفایی در آن بود که امروز هیچ رنگ و بویی از آن وجود ندارد و حالا این چهار نفر دغدغه‌شان این است که به مخاطب امروزی‌شان بگویند به خودتان بیایید، بیدار شوید و بفهمید چه می‌کنید.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: «جوادیه» قصه چهار جوان ساکن محله جوادیه است که به خاطر گرایش‌های سیاسی‌شان در دهه ۶۰، ناخواسته وارد جریان‌هایی می‌شوند که تعلقی به آن نداشته اما در دل آن قرار می‌گیرند و در نهایت به واسطه افراد حزب کشته می‌شوند. با توجه به موضوعاتی که نمایش «جوادیه» روی آنها دست می‌گذارد معتقدم اجرای آن برای مخاطب ایرانی و در این بازه زمانی ضرورت دارد.

کارگردان نمایش «جوادیه» با اشاره به دراماتورژی متن کهبد تاراج گفت: نمایشی که ما روی صحنه برده‌ایم یک بازخوانی از این متن است علاوه بر اینکه شکل نمایشنامه را از حالت مونولوگ خارج کردم تا بتوانم این افراد را به شکل یک تیم و گروه نشان دهم. همچنین با کمک دراماتورژ، وجهه سیاسی کار را هم پررنگ‌تر کردیم.

معصومیان در پایان عنوان کرد: این چهار نفر تبدیل به دسته کوچکی شده‌اند و می‌خواهند محله جوادیه را آباد کرده و به مردم‌شان کمک کنند. آنها درباره دغدغه‌هایی که امروز هم با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم یعنی مسائل اقتصادی، نداشتن زندگی، نداشتن عشق، نداشتن آرامش شغلی و … حرف می‌زنند. در واقع این آرمان‌خواهی و حرف زدن از زندگی و عشق را به صورت استعاره‌ای در محله‌ای به نام جوادیه روایت می‌کنیم.

«جوادیه» نمایشی به کارگردانی رامین معصومیان و نویسندگی کهبد تاراج است که ۲۴ اسفند ساعت ۱۸:۴۵ در تماشاخانه سپند روی صحنه می‌رود و فرهاد مهرخیرانی، ناهید محمودی، حمیدرضا کمالپور و عقیل بهرامی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

تماشاخانه سپند درخیابان کریمخان، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند واقع شده است.

کد خبر 4565101 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: تماشاخانه سپند تئاتر ایران گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزکردستان ، تیم پاریزه ر کردستان تنها نماینده استان امروز جمعه ۷ اردیبهشت به مصاف تیم یادآوران شاهدیه یزد می‌رود.

دیدار این دو تیم ساعت ۱۶ امروز در سالن خانه هندبال سنندج برگزار می‌شود.

مرحله دوم لیگ دسته دو فوتسال بزرگسالان کشور با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه چهار تیمی برگزار می‌شود.

نماینده استان در گروه اول با تیم‌های پاس بافق یزد، یادآوران شاهدیه یزد و عاشوری زاد چالوس هم‌گروه است.

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری برای دواطلبان سیل زده تکرار می شود
  • مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد
  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز تکمیل شود
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد/نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج بنام آرمان بنفشی
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد + فیلم