Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان به امید آغاز مذاکرات صلح با طالبان دستور داد تا لویه جرگه مشورتی صلح با یک ماه تاخیر در نهم اردیبهشت ماه سال آینده در کابل برگزار شود. ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌‌ای خبرگزاری تسنیم، در حالی که قرار بود لویه جرگه مشورتی برای بررسی روند صلح و ارائه راهکار به دولت افغانستان تا پایان سالجاری در کابل برگزار شود اما رئیس جمهور افغانستان طی دستوری برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح را یک ماه تاخیر انداخته و نهم اردیبهشت ماه سال آینده را تاریخ برگزاری این مجلس مشورتی تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای عالی صلح افغانستان: برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح به تاخیر افتاد

اشرف غنی دستور جلسه لویه جرگه مشورتی صلح را نیز تعیین کرده است.

شنیده شدن نظریات تمام اقشار جامعه درباره صلح و ارائه راهکار برای تسریع روند مذاکرات صلح با طالبان دستور جلسه لویه جرگه مشورتی محسوب می‌شود.

در این فرمان آمده است که لویه جرگه مشورتی صلح در کابل برگزار خواهد شد تا نمایندگان مردم از سراسر افغانستان چگونگی برقراری صلح در این کشور را مورد بحث قرار دهند.

مسئولیت برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح نیز به عهده شورای عالی صلح افغانستان است.

شورای عالی صلح افغانستان پیش بینی کرده است که در این جرگه بیش از 4 هزار نفر از بزرگان مردمی در کابل حضور یابند.

دولت افغانستان نیز پیش از این تاکید کرده بود که مردم افغانستان درباره خطوط قرمز دولت در مذاکرات صلح با طالبان تصمیم خواهند گرفت.

نگرانی‌هایی وجود دارد که در مذاکرات صلح با طالبان دستاوردهای دولت و جامعه جهانی در افغانستان با رکود روبرو شود زیرا طالبان نظام کنونی و قانون اساسی این کشور را نمی‌پذیرد.

مقامات افغان پیش از این تاکید کردند که مردم افغانستان درباره اینکه چه دستاوردهای را باید در مذاکره با طالبان حفظ کنند و در چه مواردی می‌توان کوتاه آمد تصمیم خواهند گرفت.

از سوی دیگر، برخی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از احتمال استفاده اشرف غنی از لویه جرگه برای تبلیغات انتخاباتی نیز ابراز نگرانی کرده‌اند.

شورای عالی صلح افغانستان: طالبان را به لویه جرگه مشورتی صلح در کابل دعوت می‌کنیم اشرف‌غنی: نشست مشورتی مانند لویه جرگه برای بررسی روند صلح در افغانستان برگزار شود «لویه جرگه» خطوط قرمز مذاکرات صلح با طالبان را برای دولت افغانستان تعیین خواهد کرد

با وجود تلاش‌های کشورهای منطقه و آمریکا طالبان تا کنون حاضر به آغاز مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان نشده است.

«احسان طاهری» سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان پیش از این گفته بود که طالبان را نیز به لویه جرگه مشورتی صلح دعوت خواهد کرد اما این گروه تا کنون واکنشی نشان نداده است.

برخی از کارشناسان نیز معتقدند که دولت افغانستان با برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح تلاش می‌کند تا طالبان را برای آغاز مذاکرات مستقیم صلح تحت فشار قرار دهد.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌

خلیل‌الرحمان حقانی وزیر امور مهاجرین طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغانستانی‌ (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک