Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@08:44:41 GMT

بیانیه پنتاگون درباره دیدار عبدالله دوم و شاناهان

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۸۶۲۲

بیانیه پنتاگون درباره دیدار عبدالله دوم و شاناهان

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون در بیانیه‎ای از دیدار پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا و عبدالله دوم پادشاه اردن خبر داد.

در این بیانیه می‌خوانیم: شاناهان در واشنگتن دی.سی با عبدالله دوم در راستای تاکید بر تحکیم رابطه نظامی آمریکا- اردن دیدار کرد.

این بیانیه محورهای رایزنی طرفین را طیف وسیعی از مسائل امنیتی- نظامی از جمله مشارکت اردن در ائتلاف به‌اصطلاح مبارزه با داعش عنوان می‎کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است عبدالله دوم که در واشنگتن به سر می‌برد، روز گذشته با شماری از مقامات آمریکایی دیدار و رایزنی کرد.

در همین راستا، عبدالله دوم با مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد. بنا بر اعلام کاخ سفید، در این دیدار، طرفین در مورد روابط دوجانبه، جنگ با داعش و مسائل منطقه‌ای صحبت کرده‌اند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، جرد کوشنر مشاور کاخ سفید و جیسون گرینبلات نماینده رئیس‌جمهوری آمریکا در امور فلسطین اشغالی از دیگر افرادی بودند که با پادشاه اردن دیدار و گفتگو کردند.

کد خبر 4565794 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا پنتاگون پاتریک شاناهان عبدالله دوم اردن گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش ها، واشنگتن یک هیئت کوچک از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی ایالات متحده در آفریقا را برای شرکت در مذاکرات فرستاده است، چند روز پس از آن که چاد آخرین کشور آفریقایی شد که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی شد.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند تا در مورد آن در دولت بحث شود.

پیش از این گزارش شد ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد