Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- پس از چند روز شايعه در نهايت با اخارج سانتياگو سولاري، زين الدين زيدن به رئال مادريد بازگشت تا دومين دوره حضور خود در اين تيم به عنوان سرمربي را تجربه کند.
به گزارش آريا، زيدان که در ميانه هاي فصل 16-2015، جانشين رافا بنيتس در رئال مادريد شد، در دو فصل و نيم حضور در اين باشگاه، سه قهرماني در چمپيونزليگ و يک قهرماني در لاليگا به دست آورد اما در تابستان گذشته در اقدامي غيرمنتظره، اين باشگاه را ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نتايج ضعيف رئال با خولن لوپتگي و پس از آن سانتياگو سولاري باعث شد تا مديران رئال بار ديگر به سراغ او بروند.
سولاري اگرچه اين هفته موفق شد در لاليگا به بردي پرگل برسد ولي اين پيروزي براي ابقا در پستش کافي نبود. او بعد از تنها حدود 4 ماه فعاليت در رئال مادريد، اين تيم را ترک کرد و زيدان دوباره به نيمکت برنابئو بازگشت. نيمکتي که ده ماه قبل بعد از ثبت سومين قهرماني متوالي در اروپا، آن را ترک کرده بود. روزهاي تيره به محض رفتن زيدان، آسمان برنابئو را فراگرفت. ابتدا نوبت به جدايي رونالدو رسيد. سپس فصل شروع شد و از همان بازي ابتدايي فصل، خبري از موفقيت هاي قبل نبود. رئال مادريد سوپرجام را مقابل رقيب همشهري از دست داد. و اوضاع در طول فصل فقط بدتر و بدتر شد. اکتبر که فرا رسيد، خيلي زود لوپتگي شغلش را از دست داد و چند هفته بعد نتايج ضعيف آنقدر ادامه يافت که اميد براي فتح لاليگا، کاملاً رنگ باخته بود. سرنوشت سولاري هم طي يک هفته تلخ به آخر خط رسيد؛ دو شکست در خانه مقابل بارسلونا، يکي در لاليگا و ديگري در حذفي، و سپس باخت سنگين در مقابل آژاکس در ليگ قهرمانان در خانه، موجب شد در عرض چند روز تمام اميدهاي رئال مادريد براي رسيدن به توفيق در اين فصل، از بين برود و دوران حکمراني آنها هم در اروپا به سر برسد.
زيدان وقتي در ژوئن بعد از قهرماني سوم در ليگ قهرمانان از رئال مادريد جدا شد، درباره رفتنش چنين گفت: «فکر مي‌کنم اکنون زمان مناسبش است، زمان جدايي رسيده و بايد تغييري در رئال مادريد رقم بخورد. اگر مطمئن نباشم که صد درصد در مسير برد، پيشرفت و موفقيت قرار داريم و در اين باره ترديدهايي داشته باشم، تصورم اين است که زمان جدايي فرا رسيده است. فکر مي کنم فصل آينده بردن جام براي رئال مادريد سخت خواهد بود. چنان که اين فصل نيز مشاهده کرديم و پستي بلندي ها زيادي را ديديم. نمي توانم شرايط مان در اين فصل را در بازي هاي داخلي از ياد ببرم. فصل سختي را در ليگ پشت سر گذاشتيم، نمي توانم آسان آن را از ياد ببرم. در هر صورت فکر مي کنم زمان آن رسيده تا در اوج خداحافظي و رئال مادريد را ترک کنم.»
رئال مادريد طبق گفته خود زيدان باشگاهي با انتظارات فراوان است. او زماني مدعي شده بود بعد از سه قهرماني، ديگر چه چيز مي تواند از بازيکنانش طلب کند؟ اما حالا بعد از چند ماه کابوس وار و سه شکست تلخ در خانه و خداحافظي با لاليگا و ليگ قهرمانان، او چيزهاي زيادي را مي تواند از بازيکنانش طلب کند. زيدان مي تواند بار ديگر قهرمان برنابئو لقب گيرد.
در مراسم معارفه اش نيز صحبت کرده است:
مي دانم که امروز براي همه روز خاصي است و من بسيار خوشحالم. همانطور که در سخنان قبلي، جناب مدير گفتن، مهم ترين نکته اين است که من به خانه بازگشتم. پرسش هايي در مورد باشگاه مطرح است اما من مي خواهم دوباره تلاش کنيم تا باشگاه را به جايگاهي که متناسبش هست، برگردانيم. تنها نکته مطرح براي من اين است که از فردا کارمان را آغاز کنيم. حس من خوب است و خوشحالم. من زياد از اينجا دور نشده بودم، چون همينجا زندگي مي کردم و از بازشگت مجددم خوشحالم.  
اعتقاد من اين است که پس از هر قهرماني ترکيب موجود در کل تيم بايد عوض شود. اين بازه اي است که باشگاه دقيقا در آن قرار دارد، من در اين مورد فکر کرده ام. حسم اين گونه است که پس از 8 ماه مجددا به تمرينات بازگشته ام و در آخر فصل تغييراتي که به نفع همه باشد را در باشگاه اعمال مي کنم.  
اين مسئوليت بزرگي است. همه کساني که در اين باشگاه حضور دارند، آن را به مقدار فراواني دوست دارند. من يکي از آن ها هستم. من با پيراهن و لوگوي اين تيم بازي کرده ام. من عناوين زيادي اينجا بردم اما نبايد اشتباهاتم را فراموش کنم. ما نتوانستيم قهرمان ليگ شويم و از کوپا دل ري حذف شديم، درست است که ليگ قهرمانان را برديم اما من فراموش نکرده ام که در کجا زندگي مي کنم. نکات مثبت و منفي وجود دارد که من بايد آن ها را بپذيريم. هدف من اين است که دوباره باشگاه را در مسيري قرار دهم که همه چيز عالي باشد.
براي چند سال آينده، چيز هايي در باشگاه بايد تغيير کند اما زمان صحبت در اين مورد نيست، بعدا بايد در اين مورد صحبت کرد و ديد مي توانيم چه بکنيم. امروز، مسئله اين است که 11 بازي پيش رو داريم و بايد بهترين پايان را رقم بزنيم. کار هاي زيادي داريم و من براي همين اينجا هستم.
مي خواهم اين را به صورت واضح بگويم، زماني که من باشگاه را ترک کردم، اين کار براي من و بازيکنان و رختکن تيم لازم بود. اين کار به خاطر اين نبود که من دوست داشتم اين جا را ترک کنم. فکر مي کنم بعد از دو سال و نيم چيز هايي بايد تغيير کند و تصميم رفتن اصلا آسان نبود اما باور دارم تصميمي بود که بايد مي گرفتم. چند دليل بود اما هدفم رفتن به تيم ديگري نبود. وقتي مي شنيدم در مورد اين جدايي چه مي گويند، دوست نداشتم در موردش حرف بزنم. در اين 8 ماه دوري من هيچ مصاحبه اي در اين مورد انجام ندادم و وقتي به تيم نگاه مي کردم انگار سرمربي تيم هستم. وقتي شرايط تيم را مي ديدم اصلا خوشحالم نبودم.
همه مي دانيم که رئال مادريد بهترين باشگاه دنيا است و از بودن اينجا به خودم مي بالم. تنها فکرم در حال حاضر روي بازي روز يکشنبه است. 4 روز براي آن بازي فرصت داريم. به همراه کادر و بازيکنان به سر تمرينات برمي گرديم و براي بازي آماده مي شويم. اگر فکر مي کردم در دوره اول حضور چيز هايي را نابود کرده ام، الان اينجا نبودم. قلبم به من مي گفت در اين مدت استراحت کنم و اگر باشگاه دوباره با من تماس گرفت، برگردم. من هيچ تعصبي روي عدم موفقيت باشگاه نداشتم و تصميم رفتن براي همه در آن زمان بهتر بود. حالا همه چيز عوض شده است من بازهم مي گويم من رفتم چون نياز به تغيير بود. ترکيب نياز به تغيير داشت. برايم مهم نيست که ديگران در مورد جدايي چه گفتند، وقتي تصميمي را مي گيريد، فقط به خودتان فکر نمي کنيد و دلايل زيادي براي يک تصميم وجود دارد.  
در اين نه ماهي که استراحت کردم، باتري هايم را دوباره شارژ کردم. حالا مجددا آماده ام تا بر سر تمرينات رئال مادريد حاضر شوم. هدفم هم داشتن تيمي تاکتيک پذير درست به مانند دوره اول حضورم است. فوتبال همين است. به همين سادگي تغيير مي کند. حضور مجدد در باشگاه، چالش بزرگي است نه به خاطر اينکه دوره دوم حضورم است، اگر به چنين موضوعي فکر مي کردم، هرگز بازنمي گشتم.  
نمي خواهم به کسي نقدي کنم. لوپتگي و سولاري هر چه در توان داشتند براي باشگاه گذاشتند. حال بايد ببينيم که مي خواهيم چه کاري انجام دهيم. آينده، آينده است و هنوز نيامده. در حال حاضر بايد اين فصل را در بهترين حالت ممکن به پايان ببريم و روز به روز پيش برويم.  
در حال حاضر به جانشيني کريستيانو رونالدو فکر نمي کنم. امروز روز مهمي است و من خوشحالم. من تنها به  بازي باقي مانده فکر مي کنم. مابقي کار ها براي ادامه است و آماده شدن براي فصل بعد.  

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازگشت زيدان رئال آسمان مادريد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل دوم خوسلو به بایرن مونیخ (رئال مادرید 2-1 بایرن مونیخ)

گل دوم خوسلو به بایرن مونیخ (رئال مادرید 2-1 بایرن مونیخ)

دیگر خبرها

  • زیدان و حرکت دست معروفش هنگام تماشای دیدار رئال مادرید و بایرن مونیخ در ورزشگاه / فیلم
  • ببینید | خوشحالی بی‌نظیر زیدان بعد از گل حساس رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ
  • بازگشت باشکوه رئال به جام/ خوسلو، مرد اول برنابئو
  • گل دوم خوسلو به بایرن مونیخ (رئال مادرید 2-1 بایرن مونیخ)
  • خاطره خاص بلینگام: این زیدان که می‌گی کی هست!‏
  • زیدان هرگز سرمربی این تیم نخواهد شد
  • جود بلینگام: پدرم همیشه پیراهن رئال مادرید با نام و شماره زیدان را در خانه بر تن می‌کرد
  • تن‌هاخ جانشین توخل می‌شود؟/ بی‌میلی زیدان به مربیگری بایرن
  • واکنش زین‌الدین زیدان به حضور در بایرن مونیخ
  • واکنش زیدان به حضور در بایرن‌ مونیخ