Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@04:38:39 GMT

ظرفیت اسکان ۱۸۰ هزار نفر شب خواب در اصفهان فراهم است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۹۷۷۷

ظرفیت اسکان ۱۸۰ هزار نفر شب خواب در اصفهان فراهم است

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: نوروز ۹۸ در شهر اصفهان برای گردشگران، امید، نشاط و شادمانی را فراهم می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری صبح امروز - سه شنبه ۲۱ اسفندماه- در بیست و هفتمین نشست "سه شنبه ها با رسانه، پاسخگویی در مسیر امید" اظهار کرد: رویکرد ستاد خدمات سفر اطلاع رسانی مناسب به گردشگران است که در این راستا از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد؛ این ستاد در چهار مرحله برنامه‌ریزی و هماهنگی، آماده‌سازی، عملیات اجرایی و ارائه خدمات در ایام نوروز فعالیت‌های خود را شکل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با همکاری شهرداری‌های مناطق شمالی و نیز شهرداری‌های خمینی‌شهر، نجف آباد، فولادشهر و بهارستان، هماهنگی لازم برای مدیریت سرریز احتمالی مسافران در ایام نوروز انجام داده شد تا این تعداد از مسافران را بتوانیم در شهرهای اطراف اسکان دهیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان بر اساس این ساختار، ۱۰ کمیته مرکزی و ۱۵ کمیته اجرایی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری تشکیل شده و هر کمیته براساس شرح وظایف، آماده‌سازی شهر را برای استقبال از مسافران شروع کرده است، گفت: در پنج محور ورودی شهر ستادهای اسکان و هدایت مسافران نوروزی مستقر می‌شوند؛ آماده سازی ستادها تا ۲۵ اسفند به اتمام می‌رسد و از ۲۷ اسفندماه آماده استقبال و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستیم.

امیری تصریح کرد: ۱۰ کمیته اسکان و اصناف، ایمنی و حوادث، اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، قضایی و انتظامی، بازرسی، امنیتی، منابع انسانی، فرهنگی، تفریحی و گردشگی، حمل و نقل و کمیته عمومی برای اداره خدمات تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اولویت اسکان مسافران، مهمانپذیرها و هتل‌ها است، زیرا به دنبال رونق اقتصادی در محل‌های اقامتی هستیم، گفت: ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیرها ۱۵ هزار نفر، منازل استیجاری ۸۰ هزار نفر، همچنین آموزش و پرورش حدود ۷۵۰۰ کلاس را با ظرفیت ۴۰ هزار نفر به مسافران نوروزی اختصاص داده‌ است؛ خوابگاه‌های دانشجویی هم با ظرفیت پنج هزار نفر و مرکز گردشگری فدک در حدود ۱۵ هزار نفر آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اضافه کرد: همچنین ۳۰ سالن ورزشی زیرنظر شهرداری اصفهان و ۱۰ سالن ورزشی زیرنظر دستگاه‌های دیگر برای شرایط اضطراری مجهز شده‌اند و آمادگی اسکان مسافران نوروزی را دارند؛ در مجموع برای اسکان ۱۸۰ هزار نفر شب خواب پیش بینی لازم انجام شده است.

امیری با اشاره به فعال‌سازی سامانه ایرزروینگ (رزرو اینترنتی منازل) برای منازل استیجاری و اماکن اقامتی، تصریح کرد: این سامانه به منظور سرگردان نشدن مسافران، کاهش ترافیک و اسکان راحت‌تر آنها راه اندازی شده است.

وی به فعالیت کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اشاره و اظهارکرد: کیوسک‌های اطلاع‌رسانی از چند ماه‌ قبل جانمایی شده است و حدود ۲۰ محل ثابت اطلاع‌رسانی و حدود ۱۵ محورگردشگری با نیروهای دوچرخه‌سوار پیش بینی شده است که اطلاعات لازم را به همراه نقشه و راهنمای سفر در اختیار مسافران قرار می‌دهند؛ به جز محور تاریخی مرکز شهر در حاشیه زاینده رود نیز دوچرخه سواران تردد و مسافران را هدایت خواهند کرد؛ در ایام نوروز ۲۰۰ هزار نقشه راهنمای شهر در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان در ایام نوروز امسال ۷۰ برنامه و ۱۰۰۰ رویداد بزرگ و کوچک فرهنگی تفریحی و اجتماعی در شهر اصفهان برگزار می‌کند.

امیری با اشاره به خدمات حوزه حمل و نقل در ایام نوروز گفت: نوروز امسال طی هماهنگی‌های انجام شده قطار شهری اصفهان فعال بوده و آماده سرویس‌دهی به شهروندان و مسافران نوروزی است؛ در حوزه ترافیکی باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد تا روان‌سازی مسیرها انجام شود که در این راستا نیازمند حضور جدی پلیس راهور در سطح شهر هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: مجموع ظرفیت پارکینگ‌های شهر در اصفهان ۲۲ هزار پارکینگ است که در حلقه مرکزی شهر ۴۵۰۰ پارکینگ پیش بینی شده است تا مسافران به سادگی بتوانند از خدمات پارکینگ‌ها استفاده کنند.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اسکان نوروزی شهر اصفهان شهرداری اصفهان مترو اصفهان مسافران نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۹۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری

معاون خدمات شهری کربلا گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_در ستاد اربعین حسینی استان ضمن گرامیداشت یاد شهیدان عراق به‌ویژه شهید ابومهدی المهندس که در برابر داعش ایستادگی کردند، اظهار کرد: ستاد اربعین حسینی استان به‌صورت ماهانه با هدف ایجاد آمادگی در برگزاری شایسته مراسم اربعین حسینی جلساتی را برگزار می‌کند تا مقدمات این رویداد عظیم را به بهترین نحو فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان در اربعین حسینی میهمانان برادران عراقی خود هستند، افزود: از مهمان‌نوازی بی‌نظیر مردم و دولت عراق در ایام اربعین حسینی قدردانی می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه این مهمان‌نوازی الگوی شایسته‌ای برای همه دنیا است تا محبت و برادری را از مردم عراق یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: آنان هر چه دارند برای خدمت به زائران در طبق اخلاص می‌گذارند ما نیز از این بابت صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

جان‌نثاری یادآور شد: بیش از ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برپا می‌شود و خوشحال هستیم که می‌توانیم خادم زائران اربعین حسینی باشیم و در این راستا آمادگی داریم هر کمکی که مسئولان عراقی تشخیص می‌دهند را جهت برگزاری اربعین حسینی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خود را ملزم می‌دانیم که همه اقداماتی که انجام می‌دهیم تحت نظر دولت عراق باشد، بیان کرد: برنامه‌ریزی شود تا تمامی شهرداران استان با محوریت شهرداری اصفهان در ایام اربعین همکاری لازم را با خدمات شهری کربلا داشته باشند.

رویکرد و منش مردم و مواکب استان اصفهان در ایام اربعین

علی یحیی عبد، معاون خدمات شهری کربلا نیز در این نشست سخنان خود را با گرامیداشت یاد شهیدان ایران اسلامی بالأخص شهید والامقام سردار سلیمانی آغاز و اظهار کرد: ما و برادران ایرانی مان یک گروه مشترک با هدف خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) هستیم و هیچگونه جدایی بین ما نیست.

وی با تأکید بر اینکه در ایام اربعین حسینی منش و رویکرد شیعه حضرت امیرالمومنین (ع) را به جهانیان نشان می‌دهیم، افزود: اربعین یک رویداد جهانی و برگزاری شایسته آن موفقیتی برای جهان اسلام است.

معاون خدمات شهری کربلا بیان کرد: برای ما باعث افتخار است که خادم امام حسین (ع) هستیم و می‌دانیم که برای شما نیز خدمت به زائران سیدالشهداء (ع) افتخار است زیرا همه ما هر چه که داریم از لطف و مهربانی امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

وی گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

معاون خدمات شهری کربلا با اشاره به اینکه سالانه ۵ میلیون نفر به زائران اربعین حسینی اضافه می‌شود، عنوان کرد: مواکب اصفهانی در کربلا به خاطر حضور پرشور و خلاقیت‌هایی که در خدمت‌رسانی به زائران دارند زبانزد هستند.

وی با بیان اینکه از خدماتی که شهرداری اصفهان در شهر کربلا انجام می‌دهد قدردانی می‌کنیم، گفت: اصفهانی‌ها در ایام اربعین بسیار متفاوت‌تر از سایر شهرها عمل می‌کنند، آن‌ها معتقدند بر خاکی که خون سیدالشهداء (ع) ریخته شده است حرمت دارد و نباید زباله‌ای بر زمین ریخته شود.

معاون خدمات شهری کربلا خاطرنشان کرد: کربلا هم مانند اصفهان شهر شما است و با شما همکاری خواهیم داشت زیرا معتقد هستیم بین ایران و عراق هیچ فراقی نیست.

به گزارش ایمنا، در این نشست اعضاء ستاد اربعین حسینی استان، مدیر مطالعات و پژوهش‌های کربلا، مدیر پارک‌ها و فضای سبز کربلا و مدیر منطقه پنج کربلا نیز حضور داشتند.

کد خبر 749330

دیگر خبرها

  • تکیه خاتون آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه گرد
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • پاسداشت خدمات بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در روز معلم
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی