Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@01:04:57 GMT

احداث بزرگ‌ترین پارک جنگلی غرب کشور در خرم‌آباد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۹۸۴۰

احداث بزرگ‌ترین پارک جنگلی غرب کشور در خرم‌آباد

به گزارش ایکنا از لرستان، شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان دوشنبه، بیستم اسفند در دیدار بر ضرورت فرهنگسازی حفاظت و صیانت از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: این هفته با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و ترویج احیای منابع طبیعی شروع شده است.
وی با گریزی به برنامه‌های روزشمار هفته منابع طبیعی، افزود: سال ۹۷ راهبردی‌ترین و پُربرکت‌ترین سال در تاریخ اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجفی به لطف و عنایت ویژه مقام معظم رهبری مبنی‌بر دستور برداشتِ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در راستای اجرای عملیات آبخیزداری اشاره کرد و افزود: در این اعتبار، مبلغ ۲۱ میلیارد تومان به لرستان اختصاص داده شد که توانستیم در سطح ۱۸ حوزه، عملیات آبخیزداری را اجرا کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در خصوص تمهیدات لازم برای حریق جنگل‌ها در سالجاری، گفت: لرستان در بحث پیشگیری و کاهش حریق جنگل‌ها و مراتع ازجمله استان‌های برتر بود که این امر حاصل زحمات تمامی پرسنل منابع طبیعی استان است.
کشت گیاهان دارویی در لرستان

وی، کشت گیاهان دارویی در لرستان، توسعه باغات در اراضی شیبدار، توسعه فضاهای سبز، اصلاح و احیا مراتع، افتتاح ساختمان‌های اداری برخی از شهرستان‌ها، راه‌اندازی پاسگاه‌های حفاظتی، احداث پایگاه اطفاء حریق، مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگلی را ازجمله کارهای مثبت و قابل ذکر منابع طبیعی دانست و گفت: بزرگ‌ترین پارک جنگلی غرب کشور با ۲۵ هزار هکتار وسعت در منطقه قلعه‌گل خرم‌آباد احداث خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی مدیرکل منابع طبیعی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی اجرای این میزان عملیات آبخیزداری، ۷۰ درصد خسارت سیل‌ها ر ا کاهش داده است.
باقری معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد درباره یکی از این طرح‌ها گفت: طرحی است که ۷ الی ۵۰ هزار متر مکعب حجم آبگیری آن هست که شدت سیلاب را کاهش می‌دهد.
آقای راهداری مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار گفت: در حدود ۲۵۰ سازه آبخیزداری که در این منطقه داشتیم توانست حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب روان آب رو هدایت کند.
خردمند معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: حدود ۴۱۶ سازه آبخیزداری رو ساختیم حجم مخزن این سازه‌ها بیش از ۶ و نیم میلیون متر مکعب هست که در این بارندگی اخیر بیش از ۸۰ درصد این سازه‌ها آبگیری شده است.
وحید معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ما عملا بتوانیم ۱۰ تا ۲۰ درصد میزان آبی که تبخیر و تعرق می‌شود و از دسترس خارج می‌شود را جلوگیری بکنیم حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد متر مکعب ذخیره سازی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری