Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@08:29:55 GMT

هزینه سفر نوروزی به عتبات اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۹۸۶۴

هزینه سفر نوروزی به عتبات اعلام شد

رییس سازمان حج و زیارت از رایگان شدن روادید برای سفر به عراق از اواسط فروردین ماه سال آینده خبر داد.

علیرضا رشیدیان گفت: در سفر اخیر رییس‌جمهور به کشور عراق مقرر شده است؛ با توجه به فراهم شدن مقدمات از سوی وزارت امور خارجه دو کشور احتمالا از بعد نیمه فروردین صدور ویزا برای سفر به عراق رایگان شود.

وی با بیان اینکه هنوز زمان این کار قطعی نشده است، ادامه داد: برای سفر تجاری یا زیارتی به کشور عراق اخذ روادید همچنان لازم است، اما برای دریافت روادید هزینه‌ای لازم نیست پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان حج و زیارت درباره سفرهای نوروزی به عتبات عالیات نیز گفت: امسال با بهره‌گرفتن از ظرفیت استان‌ها و شرکت‌های کارگزاری استان‌ها در کنار ظرفیت شمسا یک ظرفیت جدیدی ایجاد شده است تا مردم بتوانند راحت‌تر برای سفرهای زیارتی به عراق اقدام کنند. تا شب گذشته حدود ۵۰ درصد ظرفیت جدیدی که از طریق کارگزاران در استان‌ها ایجاد شده، تکمیل شده و به شهرها و استان‌های متقاضی اعلام شده است چنانچه متقاضی برای سفر به عتبات وجود دارد ثبت‌نام و از ظرفیت تعطیلات نوروز و ایام ماه رجب استفاده کنند.

وی ادامه داد: با این اقدام رقابتی را نیز در خصوص ارائه خدمات با کیفیت‌تر و ارزان‌تر ایجاد شد. معتقدم با این اقدام توانستیم جلوی افزایش قیمت را که تا ۲۰ درصد هوایی و ۱۵ درصد زمینی نیز پیش‌بینی شده بود، بگیریم.

رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: با این اقدام سفرهای هوایی کمتر از ۵ درصد افزایش خواهد داشت و تقریبا سفر هوایی از دورترین نقطه کشور به عراق در حدود ۴ میلیون تومان خواهد بود. همچنین سفرهای زمینی کمتر از ۳ درصد نسبت به قبل از ایام نوروز افزایش پیدا کرده است. قیمت‌های سفرهای زمینی از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در شهرهای نزدیک به مرز شروع می‌شود./ ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مهم بارزانی به تهران پس از ۳سال | جزئیات دیدارهای رییس اقلیم کردستان

به گزارش همشهری‌آنلاین، نچیروان ادریس مصطفی بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق امروز و در راس هیأتی عالی رتبه به تهران سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش سفر بارزانی بعد از نزدیک به ۳سال صورت می‌گیرد و طی آن با مقامات عالی‌رتبه از جمله رهبر انقلاب، رییس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار خواهد کرد.

کد خبر 849336 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق

دیگر خبرها

  • دیدار رییس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • سفر مهم بارزانی به تهران پس از ۳سال | جزئیات دیدارهای رییس اقلیم کردستان
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد