Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی بیژنی رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران  در ارتباط با حوادث چهارشنبه آخر سال و تاثیرات آن بر سلامت جسمانی افراد، اظهار داشت: متاسفانه امروزه اکثر موادی که در این شب توسط جوانان و نوجوانان استفاده می‌شود از نوع دست ساز بوده است و به دلیل مشخص نبودن دقیق میزان ترکیبات و  تهیه نادرست، حالت انفجاری بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: قطع انگشت، آسیب به بینی و صورت و کوری چشم از جمله عوارض ناشی از این انفجار است، بنابراین خانواده‌ها باید حتی‌المقدور این مواد محترقه را از مراکز قابل اطمینان خریداری کرده و یا به طور کلی دور آن را خط بکشند، چرا که آسیب ناشی از این مواد یک عمر حسرت برای فرد و خانواده‌اش به همراه دارد.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: انفجار ناشی از این مواد سبب قطع انگشت یا کل دست شده و به دلیل از بین رفتن همه نسج و استخوان، دیگر قابل ترمیم نبوده و نقص عضو تا پایان عمر گریبانگیر فرد خواهد بود.

بیژنی با اشاره به اینکه سوختگی ناشی از انفجار مواد محترقه درجاتی مختلف خواهد داشت، گفت: برای قطع عضو و سوختگی‌هایی با درجه شدید نمی‌توان هیچ کار ترمیمی انجام داد و فرد تا پایان عمر با این آسیب‌ها همراه می‌شود.

وی تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم در این ایام بیشتر مراقب فرزندان خود باشند چرا که انفجار ناشی از مواد محترقه، علاوه بر آسیب و مصدومیت فرد، سبب مرگ آن خواهد شد.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران افزود: بهتر است خانواده‌ها برای برگزاری این ایام، به محل‌هایی ایمن رفته و کنترلی مناسب روی فرزندان خود و تخلیه هیجانات آن‌ها داشته باشند، چرا که در غیر این صورت علاوه بر تلخ شدن نوروز بر آن‌ها و احتمال عفونی شدن زخم‌هایشان، برخی عوارض تا پایان عمر گریبانگیر آن‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

عوارض ناشی از انفجار مواد محترقه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۰۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج

مهدی رمضانی در دیدار‌های جداگانه با کارگران آسیب‌دیده ضمن آرزوی سلامتی، مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد و خواستار تسریع در روند درمان و کار‌های اداری این کارگران شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان همچنین با حضور در منزل جعفر میرزایی کارگر فوت شده در حادثه کارگری، ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم، اظهار داشت: بحث ایمنی باید جدی گرفته شده و با متخلفان برخورد شود تا کارگران دچار حادثه نشده و خانواده‌ها عزادار نشوند.

مدیرکل کار کردستان نیز در این دیدار گفت: تمام توان خود و ادارات زیر مجموعه وزارت کار در استان را در جهت حمایت از کارگران آسیب دیده بکار خواهیم گرفت، و حمایت از این اقشار را وظیفه خود میدانیم.

فرزاد پیشکاری گفت: در راستای حفظ ایمنی، بهداشت و صیانت از حق و حقوق کارگران ۲۳ بازرس کار در استان سال گذشته بیش از ۱۹ هزار بازرسی از کارگاه‌ها، کارخانجات، واحد‌های تولیدی و صنعتی، ابنیه و کارگاه‌های پرخطر را انجام داده‌اند تا کارگران به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور دچار سانحه و آسیب نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند