Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتصاب رییس جدید قوه قضاییه، گفت: شورای اسلامی شهر تهران آماده است که با دستگاه قضایی تعامل کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز (سه‌شنبه)‌با اشاره به آغاز فعالیت حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی، به عنوان رییس قوه قضاییه، گفت‌: دستگاه قضایی با حدود ۳۰ میلیون پرونده در جریان یکی از پر مشغله‌ترین نهادهای حکومتی است که برای کاهش تعداد پرونده‌هایش نیازمند اصلاح قوانین، عملکرد و رویه همه دستگاه‌های خدماتی و اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رابطه بین مدیریت شهری و دستگاه قضا، با بیان این که  این موضوع یکی از موضوعات راهبردی است که می‌تواند در ارتقای خدمات رسانی و رضایت مردم نقش موثری را ایفا کند، در این رابطه خاطر نشان کرد: دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع رسیدگی به شکایات شهروندان از تصمیمات مدیریت شهری و محاکم حقوقی دادگستری اختصاص داده شده است که قطعا می‌توان بخشی از معضلات و شکایات را با اصلا ح قوانین و مقررات کاهش داد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که  سازمان بازرسی کل کشور بر عملکرد مدیریت شهری نظارت دارد، در این باره خاطر نشان کرد:  همچنین دادگاه‌های کارکنان دولت و دادسرای نظامی نیز در حال رسیدگی به پرونده‌های مشهور و مهم شهرداری تهران هستند که امیدواریم با اطلاع رسانی شفاف ، قاطع و ... دستگاه قضایی در دوره جدید بتواند آسیب‌ها را به اعتماد عمومی که در سال‌های اخیر ایجاد شده است ،ترمیم کند.

وی افزود: شورای پنجم آمادگی خود را برای تعامل با دستگاه قضایی و رییس جدید قوه قضاییه در راستای بهبود خدمت رسانی، مبارزه با رانت و فساد و .... اعلام می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيدابراهيم رئيسي شوراي شهر تهران قوه قضاييه محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی پنجشنبه به قم می‌رود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در این جلسه که معاون اجرایی رییس جمهور، استاندار قم، وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، معاون عملیات فراجا و معاونین سایر دستگاه های مرتبط نیز حضور داشتند، توافقات و تعهدات دستگاه ها برای اجرای طرح های اولویت دار استان قم مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند

تخصیص اعتبار برای احداث، تکمیل و بهسازی راه ها و محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز استان قم، تکمیل و اجرای طرح های ملی و استانی آموزشی قم، بیابان زدایی و توسعه روش های نوین آبیاری، تکمیل کتابخانه مرکزی و طرح های فرهنگی و هنری استان، تکمیل تجهیز مجتمع های توانبخشی و پزشکی ایثارگران و خانواده های شهدا و تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی از جمله مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار شود.

انتهای پیام/



کد خبر: 1229631 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • رئیسی پنجشنبه به قم می‌رود
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • کشف ۳۷ دستگاه گاز صفحه‌ای قاچاق در لرستان
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار