Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@03:01:39 GMT

انتشار ۲۹۷ عنوان کتاب در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۰۰۴۶

انتشار ۲۹۷ عنوان کتاب در کردستان

شب‌بو بخشا، کارشناس مسئول امور کتاب و کتابخانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان ٢٩٧ عنوان برای نخستین بار و ٢١ عنوان کتاب هم چاپ مجدد شده است.
وی با اشاره به اینکه از تعداد کتاب‌های منتشر شده در استان ١٣٠ عنوان آنها کُردی بوده است، افزود: تعداد عنوان کتاب‌های منتشر شده در مدت مذکور در استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ٢٠ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخشا افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این مدت به بیش از ١٠٠ مکان فرهنگی و هنری، ادارات تابعه ارشاد اسلامی، مدارس، روستاها، کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کتاب اهدا کرد.
وی اعلام کرد: به طور میانگین به هر یک از مکان‌های فرهنگی ـ هنری در استان ١٧٠ جلد کتاب و به عبارتی در مجموع بیش از ١٧ هزار جلد کتاب در سطح استان اهدا و توزیع شده است.
وی بیان کرد: اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی در طول سال جاری اقدام به اجرای برنامه‌های مختلفی همچون برپایی هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سنندج، طرح عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب، طرح جام باشگاه کتاب، طرح روستاهای دوستدار کتاب کرده است.
کارشناس مسئول امور کتاب و کتابخانه‌ها اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: استارت اجرای طرح پایتخت کتاب با کمک دستگاه‌های اجرای، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی و طرح دوشنبه‌های کتابخوانی در مهدهای کودک استان کردستان هم زده شده است.
وی یادآور شد: مدیران اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اعلام کردند از فکر، ایده و طرح جالب و روش‌های اجرایی و قابل اجرا صاحبان فکر و اندیشه در حوزه ترویج کتابخوانی البته متناسب با امکانات موجود استان استقبال می‌کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی اهدای کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد اظهار کرد: تلاش دولت این است که حق و حقوق کارگران ادا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم انجام سریع کار‌های رفاهی و پرداخت تسهیلات مربوط به قشر کارگر تاکید کرد و افزود: مشکلات کارگران به ویژه افرادی که در حوزه ساختمانی مشغول به فعالیت هستند، سریعتر و با کیفیت‌تر، برطرف شود.

وی با بیان اینکه کار کردن امری مقدس و مجاهدت در راه خداست، گفت: مسئولان مشکلات قشر کارگری را احصا و به دنبال رفع آن باشند.

فعالیت ۱۴۳ هزار کارگر بیمه شده در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این نشست گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان مخاطب این اداره کل بوده و از خدمات وزارت کار، بهره‌مند هستند.

فرزاد پیشکاری  از بررسی  سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها توسط هیات‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند.

در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۱۸۶ هزار عضو و ۱۸ هزار شاغل در استان وجود دارد.

از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی