Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@18:57:41 GMT

جایگاه و شئون زن از دیدگاه اسلامی بیشتر تبیین شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۰۵۰۲

جایگاه و شئون زن از دیدگاه اسلامی بیشتر تبیین شود

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این که دنیای امروز می‌کوشد بنیان خانواده و عفاف و حجاب را منهدم کند، اظهار کرد: در این دوران، شخصیت زن به انواع فسادها و ناهنجاری‌های اجتماعی آلوده می‌شود؛ بنابراین، هر گام و حرکتی در این زمینه، مقدس و مغتنم است.
وی خاطرنشان کرد: نباید به این موارد بسنده شود، بلکه باید زیرساخت‌هایی آماده گردد و فرهنگ‌سازی و تبلیغ و تشویق صورت گیرد و مجموعه‌ای از حرکات دست به دست هم دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی با بیان این که لازم است فعالیت‌ها به گونه‌ای انجام شود که فرد با انتخاب آگاهانه، حجاب را سنگری برای حفاظت از گوهر عصمت و پاکدامنی بانوان به شمار آورد، گفت: اکنون، نهضت‌های فمینیستی، ادعای همسان‌سازی زن و مرد را مطرح کردند و با این حربه می‌خواهند زن را وارد محیط‌هایی نمایند که در شأن زن نیست و شایستگی حضور در آن را ندارد.
وی گفت: مجامع اسلامی و به ویژه مجامع علمی مانند مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی وظایف سنگین‌تری دارند تا شئون زن از دیدگاه اسلامی به گونه‌ای مطرح شود که بانوان مخاطب در سراسر عالم بفهمند اسلام همیشه می‌خواهد زن مسندنشین جامعه باشد و در صدر جامعه قرار گیرد و شخصیتش دست‌مایه هوس‌های انسان‌های آلوده نشود و در عین حال، در تمام حرکت‌های علمی و اجتماعی امکان حضور داشته باشند.
حسینی کاویانی یادآور شد: این ایده نهایی و بزرگ را باید در قالب مباحث گوناگون ارائه کنیم که یکی از ایده‌ها، برپایی نمایشگاه‌های گوناگون است.
وی عنوان کرد: با توجه به فعالیت‌های استکبار در برابر عفاف و حجاب، جای کار دوچندان در این زمینه وجود دارد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری قرآن جامعه المصطفی العالمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات گفت:سیره تربیتی امام صادق(ع) و برخورد حضرت با فرزندان و جامعه با گروه‌های مختلف فکری و عقیدتی و علمی اگر مورد بررسی قرار گیرد می‌شود به عنوان یک سیره تربیتی امام صادق (ع) برای جامعه و نسل جوان تبیین کرد. 

حجت‌الاسلام حسن سهرابی‌نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در قرآن کریم سوره احزاب آیه ۲۱ گفته شده که مردم پیامبر بزرگ اسلام یک الگوی نیکو برای شما است و قطعا امام صادق(ع) نیز که فرزند پیامبر بوده یک اسوه و الگوی نیکویی برای ما هستند.

وی بیان کرد: سیره تربیتی امام صادق(ع) و برخورد حضرت با فرزندان و جامعه با گروه‌های مختلف فکری و عقیدتی و علمی اگر مورد بررسی قرار گیرد می‌شود به عنوان یک سیره تربیتی امام صادق (ع) برای جامعه و نسل جوان تبیین کرد.

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاد افزود: این سیره به ویژه برای جامعه حوزوی و دانشگاهی و دانش‌آموزی بسیار تاثیرگذار است چرا که ما شیعه علوی هستیم اما رئیس مذهب شیعه را امام جعفر صادق(ع) معرفی کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات اظهار کرد: در روایات داریم علم برتر بوده و هر جامعه و کشوری که از لحاظ علمی پیشرفت داشته باشد امروز هم دست برتر را در جامعه دارد به همین دلیل امام صادق(ع) از نظر علمی مذهب تشیع را بین مردم تبیین و تبلیغ کردند.

وی افزود: موقعیت جهانی که جمهوری اسلامی ایران دارد به دلیل جایگاه و رشد علمی ایران اسلامی در بین مجامع مختلف بوده لذا اگر در بحث موشک میبینیم که به این بازدارندگی رسیده یک نوع حاکمیت را به جهان را ثابت کرده است.

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاد بیان کرد: امروز اگر رشد علمی را در همه جوانب در ایران می‌بینیم اهمیت ایران به علم بوده که در بحث نانو فناوری هسته‌ایی، موشکی و در پزشکی و دیگر مجامع علمی ایران می‌درخشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات گفت:  اگر خواسته باشیم مهم‌ترین ویژگی امام صادق(ع) را برای جوانان تبیین کنیم نسل جوان ما امروز باید ابتدا باید به دنبال تحصیل و  تهذیب باشند.
وی بیان کرد: برای آن‌که سیره حضرت الگوی مبلغان باشد ابتدا باید دید نحوه برخورد حضرت و تبیین علمی برای شیعیان و غیرشیعیان به چه شکل بوده چرا که سیره تبلیغی حضرت را اگر بررسی کنیم بر پایه الهی بودن کلام و استوانه‌های علمی براساس استدلال و  منطق بوده که مبلغان باید آن را به عنوان یک سیره تبیینی و تبلیغی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • ماجرای جنگ شهاب حسینی و پارسا پیروزفر مقابل جواد عزتی و الناز حبیبی
  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود
  • علی مطهری: در خانواده آیت الله مطهری، نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌ها همه یک گونه فکر می‌کنند/ حکومت باید بر اجرای حجاب نظارت کند
  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است