Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در مراسم تجلیل از دانش آموزان ممتاز تحصیلی شاهد و ایثارگر استان فارس گفت:شهدا و ایثارگران برای دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی از جان خود گذشتند و اقامه نماز یکی از خواسته هایی است که آن بزرگواران در وصایای خود تاکید داشته اند.
وی بیان کرد: امروز نیز فرزندان شهدا و ایثارگران می بایست ادامه دهنده راه شهیدان و مروج فرهنگ ایثار و شهادت و طلایه دار اقامه نماز در جامعه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله دژکام افزود: در قرآن نیز به موضوع اقامه نماز بسیار تاکیدشده است چراکه نماز همچون سدّی استواری مانع نفوذ فحشا و منکر در جامعه می شود.

** 55 درصد از دانش آموزان شاهد و ایثارگر فارس، ممتاز تحصیلی هستند
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در این مراسم که درشیرازبرگزار شد گفت: در حال حاضر دوهزار و 341 دانش آموز شاهد و ایثارگر در 84 مدرسه شاهد استان فارس در حال تحصیل هستند که یکهزار و 295 نفر، معادل 55 درصد از این افراد از ممتازان تحصیلی هستند.
رجبعلی راهی افزود: 643 نفر از دانش آموزان شاهد و ایثارگر شهرستان شیراز نیز ممتاز تحصیلی هستند.

** سطح تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر نسبت به برخی از مدارس دیگر بهتر است
مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز بیان کرد:امروز شاهد هستیم که سطح تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر نسبت به برخی از مدارس دیگر بهتر است.
علی عسکر نجفی ادامه داد:تمام تلاشمان این است که یادگاران شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز بتوانند با آرامش بیشتر و با کمترین دغدغه در این مدارس تحصیل کنند چرا که معتقدیم آینده انقلاب باید به دست این دانش آموزان رقم بخورد و آینده سازان میهن اسلامیمان بتوانند در آینده از عهده مسئولیتهای اجتماعی خود به خوبی برآیند و انقلاب را به پیش ببرند.
وی با اشاره به برخی از موفقیت های دانش آموزان مدارس شاهد و ایثارگران در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی گفت:براساس بررسی های انجام گرفته شاهدهستیم که امسال در کنکور سراسری قبولی های دبیرستان های شاهد نسبت به مدارس نمونه دولتی در برخی از مناطق و شهرستان ها بهتربوده است.
7375/ 1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 انقلاب بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان فرهنگ ایثار و شهادت نظام مقدس جمهوری اسلامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خودآگاهی و شناخت اجتماعی دانش آموزان برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نیاز است که بازدیدهای میدانی در این خصوص تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید احمدی بنی لوحی بعدازظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از تعدادی از مدارس تیران و کرون اظهارکرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و انتخاب رشته برای آینده شغلی آنان و سرمایه انسانی کشور حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مولفه های شناخت، آینده نگری، علاقه مندی و توانمندی های فردی بسیار مهم است، افزود: خودآگاهی دانش آموز از استعداد فردی، علایق، توانایی علمی و جسمی خود برای انتخاب رشته و تعیین سرنوشت مهم است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شناخت اجتماعی و سیر توسعه کشور و اشتغال در جامعه را نیز مقوله ای مهم برای انتخاب رشته بیان کرد و یادآورشد: بدون بررسی آینده جامعه و فرصت‌ها انتخاب رشته سخت و با مشکل روبرو خواهد بود.

بنی لوحی با بیان اینکه سیاست نظام آموزشی هدایت تحصیلی ۵۰ درصد جمعیت دانش آموزی در هنرستان‌ها قرار گرفته، تصریح کرد: این آمار در سال تحصیلی فعلی در استان اصفهان بیش از ۴۷ درصد است که از میانگین کشوری هم بالاتر بوده ولی باید برای رسیدن به نقطه هدف کار کرد.

وی ادامه داد: تحصیل در هنرستان‌ها برای اشتغال و کارآفرینی و ارائه فرصت‌های درآمدی موثر بوده که دانش آموزان و خانواده‌ها به این موضوع پی برده و گرایش به این رشته ها نیز افزایش یافته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقش هنرآموزان هنرستان‌ها در جذب دیگر دانش آموزان به این رشته‌ها اشاره کرد و گفت: بیان واقعیت‌ها و تصویر روشن از جذابیت‌های رشته های فنی امکان جذب افراد به رشته‌های فنی را فراهم می‌کند.

بنی لوحی تقویت زیرساخت های کارگاهی هنرستان‌ها را در این جریان مهم خواند و گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این مدارس در استان اصفهان برآورد شده که تامین هزینه‌های مواد مصرفی مهم است.

وی اضافه کرد: احداث هنرستان‌های جدید در کنار شهرک های صنعتی و سایت‌های کشاورزی برای تقویت امکانات و کار در محیط صنعتی واقعی جز سیاست‌ها قرار گرفته و این اقدام با مشارکت فعالان اقتصادی انجام می‌گیرد.

کد خبر 749538

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • با دانش آموزانم رفاقت دارم/نقش معلم در ترویج باورهای دینی
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی
  • تجمع بانوان شاهد و ایثارگر در حمایت از اجرای طرح نور توسط پلیس
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا