Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان گفت:‌ با مذاکرات و توافقان انجام شده مقدمات راه‌اندازی شرکت‌های‌ حمل و نقل ریلی توسط سرمایه‌گذاران گیلانی فراهم شد. ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ مصطفی سالاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مذاکرات و توافقاتی با مسئولان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی انجام شده است که به طبع آن مقدمات راه‌اندازی و ایجاد شرکت‌های حمل و نقل ریلی توسط سرمایه‌گذاران گیلانی فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه به طور معمول برای راه‌اندازی شرکت حمل و نقل ریلی 100 واگن باید توسط سرمایه‌گذاران خریداری شود عنوان کرد: رایزنی‌هایی در این زمینه انجام دادیم تا در استان گیلان به افرادی که 30 واگن خریداری می‌کنند نیز مجوز ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی داده شود. 

سالاری از اعطای تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاران متقاضی تشکیل شرکت‌های حمل و نقل ریلی خبر داد و تصریح کرد: کشنده‌ها متعلق به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی است و سرمایه‌گذاران گیلانی می‌توانند با خرید واگن‌های قطار شرکت خود را راه‌اندازی کنند.

سوت قطار در گیلان به‌صدا درآمد؛ افتتاح رسمی ‌راه‌آهن قزوین ــ رشت با دستور رئیس‌جمهوروزیر راه و شهرسازی: عملیات احداث راه‌آهن رشت ـ آستارا به‌زودی آغاز می‌شود‌"راه‌آهن" عیدی بزرگ دولت به مردم گیلان است‌

نماینده عالی دولت در استان گیلان در مورد استخدام و به‌کارگیری نیروها در اداره کل راه‌آهن نیز بیان داشت: تمام مکاتبات و توافقات لازم در این زمینه انجام شده است بنابراین استخدام نیروها در اداره کل راه‌آهن گیلان بدون هیچ‌گونه تبعیضی و به صورت کاملاً رقابتی انجام می‌شود.

وی میانگین سرعت قطار قزوین -‌ رشت را حدود 80 کیلومتر در ساعت اعلام کرد و اظهار داشت: افزایش سرعت قطار به صورت فازبندی انجام می‌شود که با انجام تست‌های مورد نیاز و بررسی دقیق شرایط خطوط ریلی در گام بعدی سرعت قطار قزوین -‌ رشت به 120 کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه در حال حاضر قطار قزوین -‌ رشت هر روزه در این مسیر در حال تردد است ابراز داشت: این قطار هم‌اکنون صبح‌ها از تهران و غروب از ایستگاه فلکده رشت حرکت می‌کند که این برنامه در هفته آینده برعکس می‌شود و صبح‌ها از مبدأ رشت به سمت قزوین تردد خواهد کرد.

سالاری ارتقاء موقعیت ژئوپولیتیکی کشورمان را از جمله مزایای سیاسی و بین‌المللی راه‌اندازی مسیر ریلی قزوین -‌ رشت و تکمیل فارهای نهایی آن دانست و افزود: پیوند با کشورهای همسایه و غیرهمسایه و تحکیم روابط با آن‌ها از جمله فواید مؤثر بهره‌برداری از این پروژه ملی در شمال کشور است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزایش درآمدهای ترانزیتی کشورمان را نیز مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اتصال راه آهن گیلان به بنادر انزلی،‌ کاسپین و آستارا از تأکیدات دولت است که طبق گفته رئیس‌جمهور منابع مالی لازم و اعتبارات ساخت آن هر طور که شده فراهم می‌شود. 

وی برآورد اولیه ساخت مسیر ریلی رشت به آستارا را 8 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امضاء تفاهم‌نامه همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یعنی وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء و تأمین مالی 500 میلیون دلاری از منابع خارجی برای انجام این پروژه انجام شده است.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود
  • مقدمات برگزاری دادگاه‌های صلح در لرستان فراهم شود
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند