Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه‌ای است تمام نما از رویداد‌های اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه‌های تاریخی بسیاری از واقعیت‌های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و یکمین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۲۱ اسفند ۱۳۱۸، یک عهدنامه بازرگانی و کشتیرانی بین ایران و اتحاد جماهیر شوروی به امضا رسید.
۲۱ اسفند ۱۳۳۰، محمدعلی وارسته به سمت وزیر دارایی تعیین و منصوب شد.
۲۱ اسفند ۱۳۳۸، لایحه اصلاحات ارضی که از چندی قبل در مجلس شورای ملی مورد بحث و گفت: وگو بود، سرانجام تصویب شد.
۲۱ اسفند ۱۳۴۱، سپهبد اسماعیل ریاحی معاون ستاد مشترک به وزارت کشاورزی منصوب شد.
۲۱ اسفند ۱۳۴۷، کنگره کارگران ایران تشکیل شد.
۲۱ اسفند ۱۳۵۴، گمرک تخفیف اتومبیل‌های دست دوم را لغو کرد.
۲۱ اسفند ۱۳۵۷، متعاقب فرمان ۹ اسفند امام خمینی (ره) به شورای انقلاب برای تاسیس بنیاد مستضعفان این بنیاد شکل گرفت.
۲۱ اسفند ۱۳۸۹، محمدرضا فرزین، سخنگوی طرح تحول اقتصادی، سهمیه بنزین ویژه نوروز را اعلام کرد. فرزین در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: با توجه به افزایش سفر در تعطیلات نوروز و به منظور رفاه حال مردم؛ ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها ۶۰ لیتر سهمیه بنزین نوروزی را با قیمت هر لیتر ۴۰۰ تومان به عنوان عیدی اختصاص داد.
۲۱ اسفند ۱۳۹۰، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارسال پیامک‌های دعوت به انصراف یارانه‌ای را آغاز کرد. این سازمان در پیامک‌هایی که از شماره ۳۰۰۰۲۵ به برخی سرپرست‌های خانوار ارسال شد، از آن‌ها خواست: "نظر به تمکن مالی، لطفا جهت انصراف از دریافت یارانه به سامانه refahi.ir مراجعه کنید. "
۲۱ اسفند ۱۳۹۱، عملیات اجرایی خط لوله گاز ایران و پاکستان با حضور رییسان جمهور دو کشور در نقطه صفر مرزی واقع در چابهار آغاز شد.
۲۱ اسفند ۱۳۹۳، حسین صمصامی سرپرست وزارت اقتصاد در دولت نهم در یک نشست گفت: سال ۸۷ بود که قرار شد مدیرعامل بانک ملی را عوض کنیم. من اسم ۴ نفر را دادم که آقای احمدی نژاد هیچ کدام از آن‌ها را انتخاب نکرد و من از وزارت اقتصاد رفتم. صمصامی با اشاره به موضوع خاوری یادآور شد: این بنده خدا بازنشسته بود. برای برگرداندن حکم بازنشستگی او باید در هیات دولت تصمیم گرفته می‌شد. در دولت توانستند اشتغال به کار خاوری را بگیرند و بر سر کار آمد. وی افزود: وزیر اقتصاد حکم خاوری را زد، بانک مرکزی رزومه بانکی اش را تایید کرد و رئیس جمهور هم تاییدش کرد.   ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، به گفته معاون نظارت بانک مرکزی با مذاکرات و توافق‌هایی که با ستاد کل نیرو‌های مسلح شده است، ادغام موسسه اعتباری ثامن و بانک مهر اقتصاد در بانک انصار نهایی شده است.
وی افزود: در مراحل بعدی تصمیماتی برای بانک قوامین، موسسه کوثر و بانک حکمت ایرانیان نیز گرفته خواهد شد که هنوز نهایی نشده است.
منابع: موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

منبع: تابناک

کلیدواژه: تاریخ اقتصاد ایران رویدادهای اقتصادی اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تأمین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی