Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@17:40:12 GMT

زمان عملیاتی شدن خودروهای پرنده

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۱۳۸۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ تحول اساسی و جدید در حوزه حمل و نقل استفاده از خودروهای پرنده است و به گفته آنی ناندوری رئیس واحد تولید پهپادهای شرکت اینتل، مدت زمان چندانی تا از راه رسیدن خودروهای پرنده باقی نمانده است و علاقمندان تنها باید تا سال ۲۰۲۴ یعنی پنج سال دیگر منتظر عرضه این خودروها باشند.

 

امروزه از پهپادها برای پیشبرد امور مختلفی مانند سرگرمی، اکتشاف و تحقیق، تحویل غذا و کالا و غیره استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حمل و نقل انسان از این طریق پدیده‌ای است که باید به طور جدی تر مورد بررسی قرار بگیرد. یکی از چالش‌های موجود در این زمینه حل مشکل ترافیک سه بعدی در فضا و جلوگیری از برخورد تاکسی‌های پرنده با یکدیگر است.

ناندوری معتقد است که علاوه بر نگرانی‌های ترافیکی، باید از امنیت مسافران خودروهای پرنده نیز اطمینان کسب کرد و ایجاد حس راحتی و آرامش در آنها نیز در اولویت قرار دارد.

وی می‌افزاید: مزایای استفاده از تاکسی‌های پرنده بیش از دشواری‌ها و سختی‌های آن است. به عنوان مثال هزینه جابجایی از این طریق کمتر از هزینه جابجایی زمینی است. زیرا حمل و نقل در آسمان نیازی به ساخت جاده و تونل کشی در دل کوه‌ها ندارد. لذا استقبال از خودروهای پرنده در سال‌های آینده بیش از حد انتظار خواهد بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)