Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-09@02:23:55 GMT

وزارت کشاورزی: احداث 2763 هکتار گلخانه در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۱۴۱۲

وزارت کشاورزی: احداث 2763 هکتار گلخانه در کشور

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه گذشته، 2 هزار و 763 هکتار گلخانه در سطح کشور احداث شده است.

محمدعلی طهماسبی  در گفت و گو با ایرنا به وضعیت کشور از لحاظ احداث گلخانه اشاره کرد و اظهار داشت: طبق برنامه 10 ساله توسعه گلخانه های کشور، وسعت این اماکن تا پایان سال 1404 باید به 48 هزار و 355 هکتار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: اوایل آغاز برنامه مذکور احداث و توسعه گلخانه با شیب ملایمی پیش رفت تا هم آموزش های لازم در این رابطه به مردم ارائه شود و هم صنعت گلخانه به خوبی در جامعه جا بیفتد و رشد کند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: علاوه بر آموزش های کوتاه مدت، از طریق وزارت علوم تحقیقات و فناوری هم رشته ای در مقطع کارشناسی برای تولید محصولات گلخانه ای ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه زیربنا و بستر کار احداث گلخانه در کشور فراهم است، یادآور شد: ایجاد گلخانه جزو طرح های اقتصاد مقاومتی است و پیشرفت کار در این رابطه باید از طریق سامانه نیپا درج و اعلام شود.

طهماسبی تاکید کرد: براساس برنامه زمانبندی شده در هر سال، تا پایان امسال می بایست 2 هزار و 763 هکتار در کشور ایجاد شود که تا پایان بهمن ماه 100 درصد این برنامه تحقق پیدا کرد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تسهیلات ارزان قیمت به احداث گلخانه ها اختصاص داده می شود، گفت: صدور مجوز احداث گلخانه های کوچک مقیاس هم از طریق وزیر جهاد به ادارات کل جهاد کشاورزی استان ها ابلاغ شده است.

وی افزود: احداث گلخانه در مقیاس 100 و 150 متر مربع حتی در حریم شهرها و روستاها بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی بخشنامه شده و قابل اجرا است.
طهماسبی یادآور شد: ایجاد گلخانه و سایبان در باغات در راستای استفاده از منابع راکد، افزایش تولید و توان ملی، ایجاد اشتغال پایدار و صرفه جویی در مصرف آب انجام می شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گلخانه وزارت کشاورزی احداث گلخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح و نوسازی حدود ۶۵ هزار هکتار باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زهرا جلیلی‌مقدم، مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: اصلاح و نوسازی باغات در راستای ارتقای بهره‌وری به منظور افزایش کمی و کیفی تولید در سطح کشور صورت می‌گیرد.
وی ساماندهی تولید نهال به عنوان اصلی‌ترین نهاده زیربخش باغبانی، احداث خزانه پاجوش در استان‌های خرماخیز، واردات ارقام مناسب و تجاری مقاوم به انواع تنش‌ها و حمایت از تولید و اصلاح ارقام موجود، احداث باغ مادری کیوی، مرکبات و خرما، واردات ارقام مناسب و تجاری مقاوم به انواع تنش‌ها، حمایت از تولید و اصلاح ارقام موجود و شناسنامه‌دار کردن باغات را از مهمترین اقدامات این دفتر عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در مورد شناسنامه‌دار کردن باغات اظهار داشت: در سال گذشته باغات کیوی در سطح هزار و ۸۵۰ هکتار، مرکبات ۱۵ هزار و ۶۵۰ هکتار، انار ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار، خرما ۴ هزار و ۷۰۵ هکتار و انجیر ۵ هزار و ۱۵۰ هکتار شناسنامه‌دار شدند.

او افزود: احداث باغات الگویی، مدرن و مکانیزه برای محصولات کیوی، خرما، مرکبات و موز با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ است.

جلیلی‌مقدم با بیان این که موضوع کشاورزی قراردادی برای محصولات گرمسیری و نیمه‌گرمسیری نیز پیگیری اجرایی شده است، ابراز داشت: کشاورزی قراردادی تاثیر بسزایی در مهار تورم دارد.

وی احداث باغ‌های متراکم آزمایشی موز در سیستان و بلوچستان با ارقام جدید و تجاری، احداث نخلستان‌های مدرن و مکانیزه ارقام تجاری در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان، برنامه‌ریزی برای توسعه کشت محصولات گرمسیری در محیط کنترل شده و همچنین اشتغالزایی در سواحل مکران و استان‌های مستعد کشت میوه‌های گرمسیری را از دیگر اقدامات این دفتر برشمرد.

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ برای نخستین بار در کشور انجام شد
  • باغات در سطح ۶۵ هزار هکتار نوسازی شد
  • اصلاح و نوسازی حدود ۶۵ هزار هکتار باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون