Web Analytics Made Easy - Statcounter

لی‌لی گلستان مهمترین رویداد حوزه هنرهای تجسمی را در سالی که گذشت، حضور گالری‌ها در جشنواره تجسمی فجر می‌داند و آرزو می‌کند که در سال جدید مردم بیشتر از گالری‌ها دیدن کنند.

مدیر گالری «گلستان»درباره مهمترین اتفاقی که سال ۹۷ در در حوزه گالری‌ها افتاد، می‌گوید: حضور گالری‌ها برای اولین بار در جشنواره تجسمی فجر مهمترین رویداد سال ۹۷ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گالری‌ها پیش از این هیچ‌وقت در جشنواره تجسمی شرکت نکرده بودند و امسال برای اولین بار حضور پیدا کردند که نتایج بسیار خوبی هم داشت.

او حضور پیشکسوتان و توجه به اقتصاد هنر را از مهمترین پیامدهای حضور گالری‌ها در جشنواره تجسمی عنوان می‌کند و می‌گوید: گالری‌ها در جشنواره امسال فروش خوبی داشتند و مردم هم به‌خوبی از این بخش دیدن کردند. همچنین شرکت گالری‌های شهرستان‌ها اتفاق بسیاری خوب دیگری در این بخش بود که نتایج مثبتی داشت. ما گالری‌داران که پیش از این رابطه چندان نزدیکی با هم نداشتیم، امسال تقریباً دو هفته در کنار هم زندگی کردیم.

این گالری‌دار ادامه می‌دهد: همچنین حضور گالری‌ها در جشنواره با راه‌اندازی انجمن صنفی نگارخانه‌داران بعد از ۲۱ سال تلاش، مصادف شد. من و دوستانم ۲۱ سال تلاش کردیم این اتفاق بیفتد که مدام جلوی راه ما سد ایجاد می‌کردند؛ اما امسال این اتفاق افتاد و با حضور گالری‌ها در جشنواره تجسمی فجر نیز مصادف شد. من هر دوی این اتفاقات را در حوزه هنرهای تجسمی به فال نیک گرفتم.

گلستان درباره آرزوی خود برای سال ۹۸ در حوزه هنرهای تجسمی، می‌گوید: گالری‌ها نیاز به دیده شدن دارند. مردم الان یاد گرفته‌اند که از گالری‌ها دیدن و خرید کنند، ولی فکر می‌کنم نیاز داریم بیشتر دیده بشویم و امیدوارم با پیگیری‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های خوب و ادامه حضور گالری‌ها در جشنواره فجر مردم به دیدن نمایشگاه‌های هنری بیشتر علاقه‌مند بشوند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگگفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رایزنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

او در ادامه افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کردند که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ اظهار کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرائی را آغاز می‌کنند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگ گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضاهای دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • کنکور ۱۴۰۳ در قم با حضور بیش از ۱۷ هزار داوطلب
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر