Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@03:33:06 GMT

پنتاگون:آمریکا به آی‌ان‌اف پایبند است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۱۹۷۹

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد، پنتاگون کار ساخت قطعاتی از سامانه‌های موشک‌ کروز زمین به هوا را در چارچوب توافق آی‌ان‌اف که ترامپ اخیرا تعلیق آن را اعلام کرده، آغاز خواهد کرد. ناطقان: به نقل از پایگاه خبری هیل، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: وزارت دفاع آمریکا فعالیت‌هایی برای ساخت مولفه‌هایی در حمایت از آزمایش‌ توسعه‌ای این سامانه‌ها آغاز خواهد کرد که در چارچوب پیمان آی‌ان‌اف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته وظایف آمریکا در پیمان نیروهای هسته‌ای میان‌برد (آی‌ان‌اف) را به حالت تعلیق درآورد و روند شش ماهه برای خروج رسمی از این معاهده آغاز شد. این پیمان سال ۱۹۸۷ روسیه و آمریکا را از دستیابی به موشک‌های بالستیک و کروز زمین به هوای متعارف با برد ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند. ایالات متحده روسیه را به نقض این معاهده از طریق استقرار موشک‌ کروز ۹ام۷۲۹ متهم می‌کند.

پنتاگون اولین بار تحقیقات و توسعه روی موشکی که مشخصات آن مطابق پیمان آی‌ان‌اف باشد، در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. آمریکا اکنون هم تاکید دارد که تحقیقات و تولیدش در چارچوب همان پیمان است. سخنگوی پنتاگون تاکید دارد: از آنجایی که ایالات متحده صادقانه مطابق وظایفش طبق پیمان آی‌ان‌اف عمل کرده است، این برنامه‌ها در مراحل اولیه قرار دارند. این تلاش‌ها برای تسلیحات متعارف است و هسته‌ای نیست. منبع: ایسنا برچسب ها: پنتاگون ، آمریکا ، آی ان اف

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پنتاگون آمریکا آی ان اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه در راهپیمایی گسترده مردم صنعا در میدان سبعین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن تحرکات متجاوزان اسرائیلی و آمریکایی و آمادگی جدی آن‌ها برای تهاجم نظامی علیه رفح را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید؛ حمله به کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در آب‌های یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

ارتش یمن اعلام کرد که در این مرحله همه کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت کنند، در هر منطقه که در دسترس نیروهای مسلح یمن باشند،هدف قرار خواهند گرفت.

سخنگوی ارتش یمن درباره تجاوز زمینی صهیونیست ها به رفح هشدار داد و تاکید کرد که اگر رژیم اسرائیل قصد عملیات نظامی علیه رفح را داشته باشد، تمامی شرکت‌های کشتی‌رانی را که مرتبط با کمک‌رسانی به اسرائیل باشند یا راهی بنادر فلسطین اشغالی شوند با هر ملیتی، تحریم خواهند شد.

سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان توقف تجاوزات دشمن و پایان محاصره ملت فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229345 برچسب‌ها یمن

دیگر خبرها

  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم