Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@18:35:31 GMT

تصویب لایحه آیین نامه ایمنی حمل و نقل دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۲۰۷۷

تصویب لایحه آیین نامه ایمنی حمل و نقل دانش آموزان

لایحه آیین نامه ایمنی حمل و نقل دانش آموزان در صد و سی و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران صبح امروز سه شنبه ۲۱ اسفند بررسی و تصویب شد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، لایحه آیین نامه ایمنی حمل و نقل دانش آموزان در صد و سی و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران صبح امروز سه شنبه 21 اسفند بررسی و اعضای شورا نظرات خود را در خصوص این لایحه ارایه کردند و سرانجام به تصویب اعضای شورا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهربانو امانی در جریان بررسی لایحه آیین نامه ایمنی حمل و نقل دانش آموزان گفت: لایحه مذکور پس از تصویب طرح شورای شهر تهران و ملزم ساختن شهرداری به ارایه لایحه آیین نامه ایمنی حمل و نقل دانش آموزان تهیه شده است.

 

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به جلسات متعدد کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا و معاونت تخصصی شهرداری در حوزه حمل و نقل گفت: این لایحه امروز مراحل پایانی خود را طی می کند و با توجه به سرمایه انسانی خانواده ها و مردم که دانش آموزان و نسل آینده هستند، می توانیم با تصویب این لایحه شرایط بهتری برای نسل آینده ایجاد کنیم.

 

وی افزود: تعریف ارتقا و کیفیت خودروهای سرویس مدارس، مجوز صدور فعالیت برای شرکت های تخصصی در حوزه سرویس مدارس، فرآیند صدور گواهی صلاحیت رانندگی سرویس مدارس، آرام سازی محیط پیرامونی مدارس و برنامه های آموزشی برای رانندگان و دانش آموزان از مواردی است که در این لایحه آمده است.

 

در ادامه، احمد مسجدجامعی ارایه لایحه ایمنی حمل و نقل دانش آموزان را اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر دانست و گفت: در این حوزه دو سند داریم که یکی مربوط به وزارت آموزش و پرورش و دولت است و دیگری به شهرداری تهران مربوط می شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در لایحه آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان بیشترین مسئولیت ها متعلق به شهرداری تهران بود در حالی که در سند قبلی بیشترین مسئولیت ها به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده بود، بنابراین پیشنهاد می دهم ترکیبی از این دو سند تعریف و اجرایی شود.

 

مسجدجامعی تاکید کرد: آموزش و پرورش با توجه به مسئولیتی که دارد، قطعا وظایف بیشتری باید در حوزه حمل و نقل دانش آموزان به عهده داشته باشد.

 

وی با اشاره به تهیه سندی مبنی بر ایمنی سرویس مدارس دانش آموزان در شورای سوم پیشنهاد داد از این سند نیز استفاده شود.

 

در ادامه، کلیات لایحه آیین نامه ایمنی حمل و نقل دانش آموزان با 16 رأی موافق تصویب شد.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان سفر رئیس جمهور به گیلان گام دوم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب کانون های مساجد دانش آموزان استثنایی تاکسیرانی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری ظهر دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش از مهم‌ترین جلسات بوده و حضور افراد الزامی است.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش افزود: استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش منجر به عارضه یابی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

فرماندار رشت با گرامیداشت هفته معلم و روز بزرگداشت شهادت استاد مطهری بیان کرد: معلمان یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش به شمار می‌روند.

عاشوری با بیان اینکه معلمان معمار آینده نظام هستند، گفت: نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان هستند.

فرماندار رشت با اشاره به محرومیت‌های گیلان زیر پوستین سبز بیان کرد: گیلان در زیر پوشش سبز و طراوت دارای محرومیت در بخش‌های مختلف است.

عاشوری با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان جامعه هستند، گفت: حل مشکلات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی افزود: رفع نیازهای جامعه دانش آموزی سبب ارتقای سواد آموزشی می‌شود.

فرماندار رشت با اشاره به فاصله چند فرسنگی نسل امروز و دیروز بیان کرد: فاصله بین نسلی زیادی از لحاظ اندیشه‌ها، تفکرات و باورهای اعتقادی وجود دارد که خلاء ها باید آموزش پر شود.

عاشوری با تاکید بر به روز رسانی آموزشی معلمان و جامعه فرهنگیان اضافه کرد: آموزش ّباید محور کار معلمان و فرهنگیان جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیوند بین نسلی در آموزش و پرورش پر می‌شود، افزود: معلمان خلاء ها و شکاف‌های بین نسل‌ها را پر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به جنگ رسانه‌ای و فضای مجازی و ایجاد شبهات در بین دانش آموزان بیان کرد: فرهنگیان با علم روز و دانش به شبهات دانش آموزان پاسخ منطقی و مستدل دهند.

عاشوری با ارائه آماری از تعداد دانش آموزان در شهرستان رشت بیان کرد: بیش از ۲۰ هزار دانش آموز رشتی در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای انجام آزمون نهایی آماده می‌شوند.

کد خبر 6092090

دیگر خبرها

  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌