Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@11:49:04 GMT

270 میلیون تومان برای تعمیر مساجد مراغه هزینه شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۲۳۱۳

270 میلیون تومان برای تعمیر مساجد مراغه هزینه شده است

حجت الاسلام فریدون مطهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا، 210 میلیون تومان از محل درآمدهای موقوفات و 60 میلیون تومان نیز از اعتبارات دولتی برای نوسازی و تمعیرات مساجد این شهرستان هزینه شده است.
وی ادامه داد: در این مدت 130 مورد احسان و اطعام توسط مساجد این شهرستان از محل درآمدهای موقوفات این مساجد در ماه های محرم وصفر و سوگواری حسینی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مطهری اضافه کرد: برگزاری چهار محفل انس با قرآن کریم در آستان امامزاده سید محمد (ع) این شهرستان با حضور قاریان بین المللی و حضور گسترده مردم فرهنگ دوست از جمله اقدامات موثر برای ترویج فرهنگ قرآنی بوده است.
وی با اشاره به حمایت های اوقاف از اقشار نیازمند نیز گفت: همچنین در این مدت 125 دانش آموز و 75 دانشجو در آستانه عید نوروز مساعدت مالی شده اند.
وی افزود: 145 دانش آموز مدرسه صدرالسادات و 41 دانش آموز استثنایی و کم توان نیز از کمک های مادی و معنوی این سازمان در روزهای پایانی سال بهره مند شده اند.
وی ادامه داد: همچنین 252 نفر از شهروندان نیازمند این شهرستان از مساعدت مالی ویژه نوروزی برخوردار شده و چهار نفر از نیازمندان نیز برای اولین بار به مشهد مقدس از سوی این اداره اعزام شدند.
وی اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه همواره در کنار نگهداری و امانتداری از موقوفات، در کارهای خیر و عام المنفعه و اجتماعی مشارکت فعالی دارد.
شهرستان مراغه دارای 694 موقوفه شامل 237 موقوفه دارای رقبه، 377 مسجد، 80 حسینیه و یک هزار و 968 رقبه است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اوقاف و امور خیریه ترویج فرهنگ حضور گسترده مردم مادی و معنوی محرم 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نسرین بایزید آموزگار پایه اول دبستان شهید بهروز نژاد در قالب تجربه‌ای تربیتی جدید در رفتار و نگرش دانش آموزان تغییر ایجاد کرده و منجر به بهبود مصرف بهینه آب شده است.

این معلم مراغه‌ای گفت: از طریق داستان‌گویی، مدال قطره آب، بطری تزیین شده آب و نمایش فیلم‌ها روش درست مصرف کردن آب را به دانش آموزان آموزش داده است.

وی افزود: این دانش آموزان در مدرسه با مدال آبی که بر گردن آویخته اند حامل انتقال پیام درست مصرف کردن آب به سایر دانش آموزان هستند.

نسرین بایزید گفت: دانش آموزان نگهبان آب، در منزل نیز مرتب به اعضای خانواده درخصوص صرفه جویی در مصرف آب تذکر می‌دهند.

وی افزود: با هدف فرهنگ سازی بهینه مصرف کردن آب و یا هر نعمت دیگر لازم است در همه مقاطع تحصیلی اقدامات مشابهی به اقتضای سن و پایه تحصیلی دانش آموزان اجرا شود.

معلم مراغه‌ای با این خلاقیقت خود در جشنواره تجارب برتر تربیتی وزارت آموزش و پرورش برگزیده کشوری معرفی شده است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس