Web Analytics Made Easy - Statcounter

هماهنگ‌کننده منطقه‌ای سازمان ملل درباره بحران سوریه نسبت به حصول پیشرفت بزرگتر در عرصه سیاسی و امنیتی سوریه که می‌تواند وضعیت انسانی این کشور را بهبود بخشد، ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا، بانوس مومسیس، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه منطقه‌ای سازمان ملل درباره بحران سوریه برای شرکت در سومین کنفرانس بین‌المللی کشورهای حامی سوریه عصر دوشنبه وارد بروکسل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کنفرانس از امروز (سه‌شنبه) در بروکسل آغاز شده و تا پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت.

مومسیس در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی روسیه ضمن اشاره به ارتباط روشن سیاست و امنیت و تاثیر این دو بر وضعیت انسانی گفت: هرچقدر عوامل سیاسی موثر در صلح و ثبات افزایش یابند، وضعیت انسانی رو به بهبود می‌رود.

هماهنگ‌کننده منطقه‌ای سازمان ملل درباره بحران سوریه در ادامه نسبت به حصول پیشرفت بزرگتر در سطح سیاسی و در زمینه مسایل امنیتی ابراز امیدواری کرد.

این مسؤول سازمان ملل گفت: اردوگاه الرکبان سوریه نمی‌تواند راه‌حل دائمی باشد بلکه باید شرایطی برای برچیدن آن فراهم شده و امنیت پناهجویان جهت خروج از این اردوگاه تامین شود.

مومسیس افزود: روشن است همه ما اتفاق نظر داریم که اردوگاه الرکبان راه‌حلی بلند مدت نیست بلکه یک راه‌حل موقت است و باید راه‌حل‌های دیگری جهت کمک به مردم برای ادامه زندگی‌شان ایجاد شود. این اردوگاه مکان مناسبی برای ماندن نیست، کودکان باید به مدرسه بروند و به زنان باردار و سالمندان کمک شود.

از نظر این مسؤول سازمان ملل، لازم است شرایطی برای مردم ایجاد شود تا آنها تصمیم به خروج از اردوگاه بگیرند.

او در ادامه خواست، وضعیت اردوگاه سیاسی نشود زیرا این امر مانع از اجرای فعالیت‌های انسانی می‌شود.

ویکتور کوپچن، رئیس مرکز روسی آشتی میان طرف‌های درگیر در سوریه تعداد پناهجویان ساکن اردوگاه الرکبان را حدود ۴۰ هزار تن تخمین زد و گفت: آمریکا به اتوبوس‌ها اجازه نمی‌دهد پناهجویان را از اردوگاه الرکبان خارج کنند و حرکت ایمن کاروان کمک‌های بشردوستانه در داخل منطقه اطراف پایگاه نظامی خود در التنف را تضمین نمی‌کند.

پیش‌بینی می‌شود نمایندگان ۸۵ کشور و سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله روسیه، آمریکا و عربستان و نیز سازمان ملل در سومین کنفرانس حامیان سوریه در بروکسل حضور یابند و موضوعات اصلی آن سازش سیاسی، احیای اقتصاد منطقه و کمک‌های بشردوستانه خواهند بود.

با گذشت هشت سال از بحران سوریه، سازش سیاسی، اتحاد دوباره سوریه و بازگشت پناهجویان سوری به این کشور در راس موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای قرار دارند.

سازمان ملل همچنین گفت، امیدوار است با آغاز بهار آرامش در ادلب حفظ شود.

به گفته مومسیس، توافق ترکیه و روسیه در سال گذشته میلادی توانست به اجتناب از وقوع فاجعه در ادلب کمک کند.

وی اظهار کرد: ما بسیار خوشحالیم که می‌بینیم توافقات سال گذشته بین روسیه و ترکیه درباره ادلب اجرایی می‌شوند. ما از این ابتکار عمل سیاسی که مانع از وقوع فاجعه شد،‌ استقبال می‌کنیم.

مومسیس افزود: امیدواریم در ابتدای بهار شاهد حفظ صلح در این منطقه باشیم زیرا ساکنان ادلب ممکن است در صورت وقوع تشدید درگیری‌ها به خطر بیفتد و سازمان ملل از نزدیک اوضاع شمال شرق سوریه را تحت نظر دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الرکبان سازمان ملل متحد سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: پل عابر پیاده خیابان آبشار با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، پیشرفت ۸۵ درصدی داشته و ردیف بودجه تامین شده است که به پروژه تزریق می‌شود.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در خیابان آبشار بعد از پل غدیر به دلیل تردد ساکنان از شمال به جنوب به سمت حاشیه زاینده‌رود، مشکلات و حوادث زیادی رخ می‌داد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط سخت تردد شهروندان، شهرداری منطقه ۶ احداث پل عابر پیاده در خیابان آبشار سوم، جنب خیابان مسرور در امتداد شمال به جنوب را در دستور کار خود قرار داد، افزود: عملیات اجرایی، احداث پل‌های عابرپیاده به دلیل تداخل با فضای سبز نیاز به دریافت مجوز داشت که این اقدام نیز انجام شده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه فونداسیون پنج پایه بتنی پل عابرپیاده خیابان آبشار اجرا شده است، ادامه داد: ۶۵ متر طول عرشه فلزی، ۱.۶ متر عرض و ۵.۵ متر ارتفاع این پل است

باقری با بیان اینکه ۹۰ درصد پل‌های عابر در کارخانه ساخته و در محل نصب می‌شود، گفت: پل عابر پیاده خیابان آبشار با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، پیشرفت ۸۵ درصدی داشته است که ردیف بودجه تأمین و به پیمانکار پروژه تحویل شده که با پیگیری و تلاش جهادی در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 748665

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • برچیدن کمپ اعتراضی حامیان فلسطین در برلین توسط پلیس
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند