Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:07:40 GMT

توان دفاعی کشور افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۲۳۹۴

توان دفاعی کشور افزایش می یابد

تهران- ایرنا- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران دیگر ‌اجازه نمی دهد جنگی رخ دهد، از این رو برای حفاطت از صلح و امنیت حتما توان دفاعی خود را افزایش می دهیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» روز سه شنبه در نشست بین المللی و بشردوستانه مین زدایی، افزود: مساحت زیادی از کشور در دوران جنگ تحمیلی به مین و مواد منفجره ای آلوده شد که بسیاری از قدرت ها در اختیار صدام قرار داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به تلاش های ایران در راستای پاکسازی مناطق آلوده به مین اشاره کرد و یادآور شد: در 12 سال اخیر 93 شهید و 125 جانباز در راه مقابله با مین تقدیم‌ کشور کردیم.
وزیر دفاع مین زدایی را نماد بشر دوستی دانست و خاطرنشان کرد: محرومیت ها در راستای پاکسازی مناطق آلوده به مین همچون تحریم ها مانع جمهوری اسلامی ایران نشدند، ما علم لازم را کسب و نیازهای خود را تامین کردیم.
وی به همکاری کمیته پاکسازی مین سازمان ملل با ایران اشاره کرد و گفت: خوشحالیم که بخش هایی از سازمان ملل به ما کمک می کنند اما متاسفم که بخش های دیگر همچون شورای امنیت تدبیر غلط می اندیشند؛ به ما می گویند شما نباید موشک و تسلیحات دفاعی داشته باشید اما در کنار آن به کشورهای صاحب کارخانه های بزرگ ‌تسلیحات اجازه می دهند منطقه را مملوع از سلاح کنند.
وزیر دفاع تاکید کرد: این تدبیر یعنی همواره مین، جنگ و نا امینی در منطقه وجود داشته باشد و مردم آسیب ببینند؛ باید تدبیری منطقی اندیشیده شود و به دور از منافع کارخانه های اسلحه سازی به مردم ‌نگاه کنند.
امیر حاتمی تصریح کرد: با مقاومت در مقابل زیاده خواهی‌ها جنگی رخ نمی دهد و ما هم با عوارض آن مواجه نمی‌شویم؛ معتقدم جهان عاری از آثار جنگ‌ها نیازمند اراده و افزایش کمک نهادهای بین المللی برای پاکسازی زمین‌های آلوده به مین است.
وی در بخش دیگری از صحبت سخنان خود با اعلام آمادگی ایران برای همکاری با دیگر کشورها در راستای مین زدایی یادآور شد: تجربیات ایران در زمینه مین زدایی به بهای جان انسان‌ها ایجاد شده و این تجربیات را متعلق به همه بشریت می‌دانیم.
به گزارش ایرنا، نشست بین المللی و بشر دوستانه مین زدایی با حضور مقامات ارشد بین المللی نظامی و دیپلماتیک و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هتل سیمرغ تهران برگزار شد.
سیام*9612 **1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي وزير دفاع مين زدايي پاكسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیشرفت ایران در قدرت دفاعی و بازدارندگی، گفت: از وابستگی مطلقی که قبل انقلاب وجود داشت اکنون به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سردار سیدقاسم قریشی امروز در آیین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تجلیل از مربیان بسیج استان چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی، اظهار داشت: پاسداران در رسالت پاسداری خود پیمانی با خدا بستند تا جان و هستی خود را در راه امنیت مردم فدا کنند.

وی با بیان اینکه الگوی ما در انقلاب اسلامی و پاسداری، حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت امیرالمؤمنین(ع) است، عنوان کرد: برای همین است که پاسداری از انقلاب و اسلام، مقدس است.

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله قدرت دفاعی و بازدارندگی، پزشکی، علم و فناوری، پیشرفت بسیاری داشته است، گفت: به خاطر توان دفاعی مادی و معنوی به سپاه و بسیج و نیروهای مسلح ایران باید افتخار کرد.

وی ادامه داد: در توان دفاعی و تسلیحات نظامی، از وابستگی مطلقی که قبل انقلاب وجود داشت اکنون به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم.

قریشی خاطرنشان کرد: اعتقاد و معنویت عامل مهمی در توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند