Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:02:08 GMT

سوختگی های ناشی از مواد محترقه قابل ترمیم نیستند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۲۴۸۰

سوختگی های ناشی از مواد محترقه قابل ترمیم نیستند

تهران- ایرنا- رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با هشدار در مورد استفاده از مواد محترقه دست‌ساز گفت: برای درمان قطع عضو و سوختگی‌هایی با درجه شدید نمی‌توان کار ترمیمی زیادی انجام داد و مسائل ناشی از این آسیب‌ها تا پایان عمر گریبانگیر فرد مصدوم و خانواده ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا از انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی، علی بیژنی در خصوص حوادث شب چهارشنبه آخر سال و تاثیرات آن بر سلامت جسمانی افراد، اظهار داشت: امروزه بیشتر موادی که در این شب توسط جوانان و نوجوانان استفاده می‌شوند، از نوع دست ساز بوده که به دلیل تهیه نادرست و مشخص نبودن دقیق میزان ترکیبات، حالت انفجاری بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: قطع انگشت، آسیب به بینی و صورت، کوری چشم از جمله عوارض ناشی از این انفجاره است؛ بنابراین خانواده‌ها باید حتی‌المقدور این مواد محترقه را از مراکز قابل اطمینان خریداری کنند یا به طورکلی دور آن را خط بکشند، چرا که آسیب ناشی از این مواد یک عمر حسرت برای فرد و خانواده‌اش به همراه دارد.
رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ادامه داد: انفجار ناشی از این مواد سبب قطع انگشت یا کل دست شده و به دلیل اینکه کل نسج و استخوان از بین رفته، دیگر قابل ترمیم نبوده و نقص عضو تا پایان عمر گریبانگیر فرد خواهد بود.
بیژنی با اشاره به اینکه سوختگی ناشی از انفجار مواد محترقه می‌تواند درجات مختلفی داشته باشد، گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌ کنم که در این ایام بیشتر مراقب فرزندان خود باشند چرا که انفجار ناشی از مواد محترقه،‌ علاوه بر آسیب و مصدومیت فرد می تواند سبب مرگ افراد شود.
رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران خاطرنشان کرد:‌ بهتر است خانواده‌ها برای برگزاری این ایام، به محل‌هایی ایمن رفته و کنترل مناسبی روی فرزندان خود و تخلیه هیجانات آنها داشته باشند، چرا که در غیر این صورت علاوه بر تلخ شدن نوروز بر آنها و احتمال بروز آسیب و عفونی شدن زخم‌ها، برخی عوارض تا پایان عمر گریبانگیر آنها خواهد بود.
به گزارش ایرنا در چهارشنبه سوری سال گذشته 24 نفر در کشور دچار قطع عضو شدند که 158 نفر از موارد سوختگی از نوع درجه متوسط و شدید (درجه دو و سه) بوده است و 157 نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده اند. همچنین 65 درصد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در گروه سنی 6 تا 18 سال بوده اند.
اجتمام*9022*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سواد سلامت مواد محترقه چهارشنبه سوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با ترمیم معدل داوطلبان کنکور، گفت: این موضوع جزو اختیارات آموزش و پرورش است و ما به این ارگان کمک می‌کنیم. 

وی افزود: از ابتدای هفته سازمان سنجش سامانه الکترونیکی را باز کرده و وزارت آموزش و پرورش هم از روز گذشته این درگاه را باز کرده تا داوطلبان را تایید و برای ثبت‌نام به سمت آموزش و پرورش هدایت کنیم. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان برای ترمیم معدل یکبار بیشتر فرصت ندارند که خرداد ماه همزمان با آزمون‌های پایه‌های تحصیلی برگزار می‌شود. 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی