Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@05:31:43 GMT

قطار رشت - مشهد برقرار می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۲۶۰۵

قطار رشت - مشهد برقرار می شود

علی خدایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تاریخ یادشده، هفته ای دو رام (شامل یک سرویس رفت و یک سرویس برگشت) برای این مسیر درنظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه ساعت و روز تعیین شده برای رام رشت - مشهد بزودی اعلام می شود، تصریح کرد: قیمت بلیط برای هر نفر در سفر یک طرفه ( رفت یا برگشت) حدود 150 هزار تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری اینکه قطار رشت - تهران نیز در دو رام ( رفت و برگشت) به صورت روزانه در این مسیر برقرار است، افزود: در صورت استقبال مردم ، سرویس های قطار افزوده می شود ضمن آنکه با تقاضای شهروندان، سرویس قطار رشت - قزوین نیز برقرار خواهد شد.
خدایی همچنین از راه اندازی قطار گردشگری در مسیر تهران - رشت خبر داد و گفت: با توجه به زیبایی های طبیعی این مسیر ، بنا داریم پس از تعطیلات نوروزی قطار گردشگری راه اندازی شود.
وی ادامه داد: توقف در نقاط گردشگری در این مسیر ریلی و تماشای زیبایی های طبیعت منطقه از برنامه های پیش بینی شده برای این قطار گردشگری است البته برنامه ریزی ها به گونه ای انجام می شود که هیچ تداخلی با حرکت قطارهای عادی نداشته باشد.
راه آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
راه آهن قزوین - رشت 53 دستگاه تونل به طول 22 کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و 430 متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود 9 کیلومتر پل بزرگ و 22 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.
نیمه اسفندماه امسال راه آهن قزوین - رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد و اولین مسافران آن، 120 نفر از خانواده های معظم شهدا بودند که به مشهد مقدس عزیمت کردند.
در حال حاضر روزانه قطار رشت - تهران ساعت هشت صبح از تهران به سمت رشت و ساعت 18 از رشت به سمت تهران حرکت می کند.
7296/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 خانواده های معظم شهدا رفت و برگشت زیبایی گردشگری مشهد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۲۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به همراه جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسوولان از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.
 
داعی افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است؛ پروژه قطار حومه‌ای «مشهد-گلبهار-چناران» در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین