Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:48:59 GMT

یادواره ۵۳۲ شهید اسفندماه زنجان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۲۷۱۵

یادواره ۵۳۲ شهید اسفندماه زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، از برگزاری یادواره ۵۳۲ شهید اسفندماه و سومین سالگرد شهیدان داوود مرادخانی و رحمان بهرامی از شهدای مدافع حرم در زنجان خبر داد.

علی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یادواره ۵۳۲ شهید اسفندماه و سومین سالگرد شهیدان داوود مرادخانی و رحمان بهرامی از شهدای مدافع حرم در زنجان هم‌زمان با ۲۲ اسفند روز گرامی‌داشت شهدا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حجت‌الاسلام بابایی از اساتید حوزه و دانشگاه، سخنران این مراسم خواهد بود. همچنین این مراسم ویژه خواهران با عنوان فاطمی باشیم نیز در همین روز از ساعت ۱۵:۳۰ در محل فاطمیه مقدسه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، داوود مرادخانی در اول فروردین‌ماه سال ۱۳۴۸ در تهران به دنیا آمد، ۶ ساله بود که خانواده‌اش به زنجان مهاجرت کردند، جوانی انقلابی و پرورش یافته در پایتخت شور و شعور حسینی بود. ۱۷ ساله بود که سنگر دانش را رها کرد تا عازم جبهه نبرد با بعثیان شود، سرزمین‌های غرب و جنوب ایران، شرق دجله و هورالعظیم قدم‌های این شهید را به خاطر دارند.

مرادخانی در میدان نبرد در عملیات والفجر ۱۰ در حلبچه مجروح شد و به درجه جانبازی نائل آمد. در سال ۶۵ به عنوان بسیجی داوطلب به جبهه رفت و در سال ۶۶ وارد سپاه پاسداران شد و در ۲۷ دی‌ماه سال ۱۳۶۷ ازدواج کرد و حاصل ۲۷ سال زندگی مشترک‌شان دو دختر بود.

سرهنگ پاسدار داوود مرادخانی در ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ به آرزوی دیرینه‌اش دست یافت و در سوریه به وصال معبود رسید و حسین‌وار در راه دفاع از حریم زینبی به هم‌رزمان شهیدش پیوست.

رحمان بهرامی بیستم فروردین ۱۳۴۷ در روستای طهماسب‌آباد سلطانیه در خانواده‌ای پاک و روستایی به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۵۹ هنگامی که سیزده ساله بود، مدرسه را رها کرد و عازم جبهه نبرد حق علیه باطل شد، رحمان این نوجوان مومن که احترامش به بزرگ‌ترها مثال‌زدنی و تواضعش در برابر کوچک‌ترها ستودنی بود، هرگز از جبهه‌ها مگر برای مدت کوتاهی بازنگشت تا حتی یک وجب از خاک پاک ایران اسلامی به دست دشمن نیافتد.

با پایان جنگ تحمیلی، رحمان اوقاتش را صرف فقرا و نیازمندان کرد و این مدافع حرم در ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ در راه دفاع از حریم ولایت به شهادت رسید و در محل زندگیش در گلزار شهدای خرم‌دره به خاک سپرده شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی‌و ششمین یادواره شهدای ارکان برگزار شد

برای سی و ششمین سال پیاپی یادواره ۲۵ شهید روستای ارکان در مسجد جامع روستا و به همت خانواده شهدا و مردم شهیدپرور روستا برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079890 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • سی‌و ششمین یادواره شهدای ارکان برگزار شد
  • یادواره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران