Web Analytics Made Easy - Statcounter

جرمی کوربین رهبر حزب اپوزیسیون پارلمان انگلیس در پیامی توئیتری توافق مکملی را که روز گذشته میان لندن و اتحادیه اروپا حاصل شد، زیر سوال برد و نواقص آن را دلیلی برای مخالفت با توافق برگزیتی عنوان کرد که قرار است امروز برای بار دوم از ماه ژانویه به این سوی، در مجلس عوام به رای گذاشته شود.

کوربین در این باره نوشت: مذاکرات ترزا می نخست‌‌وزیر انگلیس با شکست مواجه شده و توافق شب گذشته وی با اتحادیه اروپا نیز به هیچ‎وجه به تغییرات وعده داده شده از سوی وی منجر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای همین اعضای پارلمان باید امروز این توافق را رد کنند.

گفتنی است مجلس عوام انگلیس قرار است امروز سه‎شنبه برای بار دوم درباره توافق برگزیتِ لندن- بروکسل رای‎گیری کند.

این در حالی است که ۲ ماه پیش (ژانویه)، این مرجع قانونگذاری به توافق لندن- بروکسل به نسبت آراء ۴۳۲ به ۲۰۲، رأی منفی داد.

چنانچه توافق به دست ‎آمده میان نخست‌‌وزیر بریتانیا و اتحادیه اروپا، برای بار دوم در جلب حمایت مجلس عوام ناکام بماند؛ روز چهارشنبه رای‎گیری درخصوص سناریوی خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا انجام خواهد شد و چنانچه این طرح نیز موفق به جلب آراء نمایندگان نشود؛ در روز پنجشنبه نیز رای‎گیری دیگری با موضوع تمدید مهلت اجرای ماده ۵۰ قانون لیسبون برگزار خواهد شد.

این در حالی است که دیروز دوشنبه، ترزا می و «ژان کلود یونک» رئیس کمیسیون اروپا، از توافق خود برای عدم تغییر در لحن توافق اولیه خبر دادند حال آنکه ۲ سند مکمل نیز به آن افزودند.

طبق این توافق مکمل، اتحادیه اروپا دیگر از مرز ایرلند به عنوان دامی برای تحت فشار قرار دادن لندن استفاده نخواهد کرد و انگلیس حق انتخاب برای خروج از اتحادیه گمرکی اروپا را خواهد داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انگلیس لندن اتحادیه اروپا بریتانیا لیسبون ایرلند انگلیس کمیسیون اروپا لندن کوربین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود