Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@23:03:19 GMT

امیر حاتمی:جنگ به ما آموخت که قدرتمند باشیم

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۲۹۴۱

امیر حاتمی:جنگ به ما آموخت که قدرتمند باشیم

وزیر دفاع گفت: چند سال جنگ به ما آموخت که باید قدرت داشته باشیم تا اجازه ندهیم کسی به کشور ما تجاوز کند.

به گزارش مشرق، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در همایش بین‌المللی مین زدایی بشردوستانه، که در تهران برگزار شد، مین زدایی را نماد بشر دوستی عنوان کرد و گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از سرزمین‌های کشور ما آلوده به مین و سلاح‌های شیمیایی شد و آن سلاح‌ها را هم کسانی به رژیم بعثی دادند که مدعی حقوق بشر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به ریشه‌های این آلودگی‌ها اظهار داشت: ما برای پاک سازی این آلودگی‌ها در مقاطع مختلف تلاش‌های بسیاری کردیم که شاهد آن تقدیم ۹۳ شهید و بیش از ۱۲۵ نفر است.

حاتمی گفت: متاسفانه در این سال‌ها ما از علم، تجربه و دانش کسانی که می‌توانستند به ما کمک کنند محروم بودیم اما این محرومیت‌ها، مثل تحریم‌هایی است که علیه کشور ما اعمال شد، نتوانست جلوی پیشرفت ما را بگیرد.

بیشتر بخوانیم: خبر خوش وزیر دفاع درباره زیردریایی فاتح

وی خاطرنشان کرد: امروز ما به تجهیزات خوبی در اختیار داریم و از علم و تجربه بالایی در مین‌زدایی بهره مندیم که اینها همه با هزینه های زیاد به دست آمده اما با این حال حاضریم همه این توانایی ها را به اشتراک بگذاریم.

وزیر دفاع گفت: خوشحالم که بخش‌هایی از سازمان ملل به کشور ما کمک می‌کنند ولی بخش‌های دیگر آن سازمان همچون شورای امنیت وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند و علاوه بر آن تدبیر اشتباه می‌کنند.

حاتمی ادامه داد: اینکه آنها می‌گویند ما نباید موشک و قدرت دفاعی داشته باشیم و از طرف مقابل اجازه می‌دهند کسانی که بزرگترین کارخانه‌های اسلحه سازی را دارند آزادانه منطقه ما را مملو از تسلیحات کنند.

وی بیان کرد: جنگ به ما آموخت که باید قدرت داشته باشیم تا اجازه ندهیم کسی به کشور ما تجاوز کند.

وزیر دفاع تاکید کرد: تنها راهی که وجود دارد مقاومت در برابر این زیاده خواهی ها است و اگر اینطور شود جنگ‌ها دیگر صورت نمی‌گیرند و سلاح شیمیایی و مین دیگر در کار نخواهد بود.

حاتمی افزود: معتقدم جهان عاری از مین، مهمات و آثار به جا مانده از جنگ‌ها نیازمند اراده و عزم جدی و همکاری همه کشورها برای پاکسازی منطقه‌های آلوده است.

وی در پایان ابراز امیدوار کرد که با برگزاری چنین نشست‌هایی با تبادل تجارب و همکاری‌های بیشتر، به روش‌های پیشگیری از تبعات آلودگی‌ها دست پیدا کنیم و اضافه کرد که مخاطب چنین صحبت‌هایی کسانی هستند که می‌توانند از وقوع جنگ جلوگیری کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه حسین فریدون گام دوم انقلاب وعده های روحانی ایران جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

وزیر دفاع ایران در دیدار دبیرکل وزارت دفاع هند با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • پیولی: به شایعات اخراجم توجهی نمی‌کنم
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم / فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم/فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد