Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:40:25 GMT

نیروگاه زباله سوز ساری سال 98 هم به بهره برداری نمی رسد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۳۱۶۲

نیروگاه زباله سوز ساری سال 98 هم به بهره برداری نمی رسد

ساری - ایرنا - نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت که با توجه به تاخیرهای ایجاد شده در روند اجرا ، نیروگاه زباله سوز ساری احتمالا در سال 98 هم به مرحله بهره برداری نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اکبر زلیکانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : پیمانکار این پروژه به دلیل پایین بودن سرعت اجرای طرح و نارضایتی از عملکردش خلع ید شد و این کار خود در تاخیر بهره برداری از نیروگاه اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی حل مشکل زباله مرکز استان را مشروط به بهره برداری از نیروگاه دانست و گفت : تا زمانی که نیروگاه زباله سوز که از حدود یک دهه پیش شروع شد به بهره برداری نرسد، این معضل همچنان باقی است.
زلیکانی کمک دولت برای ساخت این نیروگاه را قابل توجه توصیف کرد و توضیح داد : دولت تمامی اعتبار مصوب را برای این پروژه در اختیار مجریان قرار داده است.
وی افزود : در واقع دولت برای این پروژه از لحاظ اعتباری سنگ تمام گذاشت و امیدواریم که هر چه سریع تر این پروژه به اتمام برسد.
نیروگاه زباله سوز شهر ساری با ظرفیت 400 تن در روز با پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصد دست ساخت قرار دارد. تجهیزات مورد نیاز این نیروگاه تا 90 درصد تامین و به محل حمل شده است.
** تخلف سازمان عمرانی شهرداری
نایب رییس شورای اسلامی شهر ساری همچنین در پاسخ به پرسشی در باره تخلفات صورت گرفته در سازمان عمرانی شهرداری ساری ، گفت که پرونده تخلف این سازمان در بازرسی کل در مرحله کارشناسی قرار دارد.
وی افزود : هنوز پرونده به دستگاه قضایی برای رسیدگی ارسال نشده و در این مرحله نظرات بازرسی با سازمان عمران در تضاد است.
او ادامه داد : با این وجود این پرونده همچنان در مرحله اتهام است و در صورت ارسال پرونده به دستگاه قضایی و صدور حکم ، می شود در این باره اظهار نظر کرد.
زلیکانی همچنین گفت : چنین اتهامی برای دستگاههای دولتی نیز از سوی بازرسی مطرح است و زمانی که از سوی دستگاه قضا حکمی صادر نشود ، نمی تواند قطعی بودن آن را ثابت کرد.
رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر افزود : هر حکمی که از سوی دستگاه قضایی برای این پرونده صادر شود مورد پذیرش است و ما نیز از برخورد با تخلف در هر دستگاهی از جمله شهرداری و شورای شهر دفاع می کنیم.
** تونل شهری بدون مطالعه اولیه
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری افزایش 70 درصدی اعتبار زیرگذر شهید علمدار شهر ساری را ناشی از نداشتن طرح مطالعات اولیه دانست و اظهار داشت : به دلیل نبود طرح مطالعات اولیه در هنگام کار مسایلی برای استحکام این تونل پیش آمد که باعث شد تا هزینه نهایی با هزینه پیش بینی تفاوت زیادی داشته باشد.
وی اعتبار اولیه این پروژه را حدود 70 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : پس از شروع پروژه برای استحکام بنا با پیشنهاد معاونت فنی شهرداری ساری ، شورای شهر برای جلوگیری از توقف طرح با افزایش اعتبار 50 میلیارد ریالی موافقت کرد.
زلیکانی گفت : این پرونده که حدود 40 میلیارد ریال اعتبار دولتی نیز گرفت از سوی دستگاههای نظارتی در دست بررسی قرار دارد .
وی افزود : شورای اسلامی شهر پس از تصویب هزینه مازاد این پروژه ، متعهد شد تا از این پس مصوبه ای را برای افزایش هزینه پس از اجرا موافقت نکند.
ساخت زیرگذر شهید علمدار ساری که اواخر بهار سال جاری آغاز شد و قرار بود مهر ماه بهره برداری شود ، پس از مدتی وقفه به خاطر مشکلات اعتباری سرانجام بهمن ماه سال جاری به بهره برداری رسید.
پیش از این کمیته انطباق فرمانداری شهرستان ساری با افزایش 50 میلیارد ریالی هزینه ساخت این طرح مخالفت کرده بود.
6982/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كارشناسي شوراي شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار پایانه شرق در تهرانپارس تا پاییز/ پایانه جدید خرداد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوار‌های شهرداری تهران، امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پایانه جدید شرق اظهار کرد: پایانه شرق جدید اولین پایانه انسان‌محوردر سطح کشور محسوب می‌شود و این هدف را تا حدی برآورده کرده است. این پایانه دوستدار خانواده است و در این مسیر فضا‌های بسیار خوبی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه پایانه شرق جدید جزو پروژه‌های قدیمی مدیریت شهری تهران است که از سنوات گذشته حدود دهه ۸۰ تجهیز کارگاه شده است، افزود: این پروژه قدمت زیادی دارد و سال‌ها روی آن کار شده، اما به دلیل مشکلات متعدد و ابعاد پیچیده هیچ‌گاه به بهره‌برداری نرسیده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوار‌های شهرداری تهران گفت: تلاش داریم این پروژه را به سرانجام برسانیم و در پی آن پایانه شرق قدیم در محدوده خیابان دماوند جمع شود.

به گفته وی، در پایانه شرق جدید هم دسترسی برای مترو، اتوبوس و تاکسی پیش‌بینی شده و در امتداد ایستگاه فرهنگسرا به عنوان توسعه این خط ایستگاهی برای پایانه شرق جدید در نظر گرفته شده است. در ترمینال غرب مسافت دسترسی به ترمینال درون شهری حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر است معضلی که در ترمینال جنوب هم وجود دارد، اما در پایانه شرق جدید ایستگاه مترو زیر ساختمان ترمینال طراحی و در حال اجراست. خطوط تاکسی و اتوبوس نیز با دسترسی‌های با مسافت کم در این ترمینال در نظر گرفته شده است.

علیمردانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دسترسی‌های اصلی پروژه تسهیل شده و زیرساخت‌های لازم ایجاد شده است، یادآور شد؛ در پایان تابستان با بهر‌ه‌برداری از پروژه به سمتی حرکت می‌کنیم که فرآیند جایگزینی ترمینال قدیم با پایانه جدید تکمیل شود. پیش‌بینی می‌شود سالانه حدود ۲ میلیون مسافر از طریق پایانه شرق جدید جابجا شوند.

وی گفت: به دلیل مسائل مختلفی افتتاح این پروژه تاکنون چندین بار با تاخیر مواجه شد. در برنامه داریم که فاز نخست این پروژه را در خردادماه سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوار‌های شهرداری تهران افزود: همچنین در فاز دوم ساختمان آتش‌نشانی، اورژانس و زیرساخت‌های پشتیبانی تکمیل خواهد شد و البته در فاز نخست مترو به بهره‌برداری نمی‌رسد و کار با BRT و تاکسی‌ها پیش خواهد رفت. البته از روز نخست بهره‌برداری فاز اول استقرار آتش‌نشانی، اورژانس و دستگاه‌های پشتیبان به صورت ایستگاه موقت انجام خواهد شد.

علیمردانی در خصوص دسترسی‌ها و ورود و خروج مسافرین به این پایانه گفت: خیابانی به صورت اختصاصی برای پایانه طراحی شده که برای خودرو‌های شخصی و اورژانسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم‌های اطفاء حریق و ایمنی در این پایانه پیش‌بینی شده و برای هر ساختمان امدادرسان یک ساختمان مجزا در این پایانه پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: پس از بهره‌برداری از فاز نخست ظرف حدود ۳ ماه پایانه شرق قدیم بسته خواهد شد و به این ترتیب تا پاییز سال ۱۴۰۳ پایانه شرق قدیم جمع‌آوری می‌شود. برای زمین پایانه قدیم نیز برنامه‌هایی برای مولدسازی از سوی شهرداری تهران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعطیل شدن پایانه قدیم شرق تهران تا پاییز سال جاری
  • پایانه قدیم شرق تهران نعطیل می‌شود/ جزییات
  • پایان کار پایانه شرق در تهرانپارس تا پاییز/ پایانه جدید خرداد افتتاح می‌شود
  • انجام ۱۰۱ هزار تن آسفالت‌ریزی در منطقه ۱۵ در سال گذشته
  • بهره‌برداری از ۱۲۶۷ پروژه در مناطق در قالب پویش امیدوافتخار
  • ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در دو سال نیم گذشته به بهره برداری رسید
  • بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه در منطقه ۱۵ با اعتبار ۸۲۴ میلیاردی
  • آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان پسماند شهرداری اصفهان آغاز شد
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد