Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزادی خراسان جنوبی گفت: از آبان ماه امسال تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب در سازه‌های آبخیز شهرستان سربیشه استحصال شده است. ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی صبح امروز در حاشیه بازدید از سازه‌های آبخیزداری شهرستان سربیشه اظهار داشت: بارندگی‌هایی که در هفته اخیر در استان داشتیم باعث افزایش حجم ذخیره آب در سازه‌های آبخیز شهرستان سربیشه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزادی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های متنوع هفته منابع طبیعی در این شهرستان گفت: در این هفته علاوه بر توزیع 6 هزار و 500 اصله نهال در شهرستان، پروژه بوته کاری با هدف مهار سیلاب در 120 هکتار از عرصه‌های روستای پخت با اعتبار 360 میلیون تومان توسط تعاونی حافظان منابع طبیعی به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: علاوه بر این در بارندگی‌های اخیر 10 سازه آبخیز این شهرستان آبگیری شد و بر این اساس از آبان ماه تاکنون آمار نشان می‌دهد در این سازه‌ها یک میلیون و 500 هزار متر مکعب آب استحصال شده است.

جزئیات دستیابی ایران به فناوری پیشرفته استحصال آب ژرفیاستحصال آب از دریاکم‌هزینه‌ترین راه برای برطرف کردن مشکلات بی‌آبی استطرح استحصال آب باران با کمک سازه‌های آبی در کشور اجرائی می‌شود‌

نصرآبادی بیان کرد: در طول این هفته پروژه کمربند حفاظتی شهر سربیشه به مساحت 20 هکتار نهال کاری شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزادی خراسان جنوبی تصریح کرد: توزیع 7 تنور گازی در روستاهای این شهرستان را با هدف کاهش استفاده از سوخت‌های جنگلی نیز یکی از برنامه‌های مفید در هفته منابع طبیعی است.

نصرآبادی خاطرنشان کرد: توزیع 600 نهال در بین نمازگزاران، دیدار با خانواده شهدا و ائمه جمعه، برگزاری نشست‌های تخصصی برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی در شهرستان سربیشه است.

انتهای پیام/ ت

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد

میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی از سوی اداره کل هواشناسی این استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی، میزان بارندگی ایستگاه‌های هواشناسی در استان خراسان‌جنوبی اعلام شد.

بنابراین گزارش، بیرجند ۲۳ میلی‌متر، قائن ۲۶ میلی‌متر، سربیشه ۴۰ میلی‌متر، طبس ۱۱ میلی‌متر، حاجی‌آباد زیرکوه ۲۲ میلی‌متر و خوسف ۲۶ میلی‌متر اعلام شد.

همچنین در محمد شهر ۴۱ میلی‌متر، فردوس ۱۴ میلی‌متر، عشق آباد ۲۰ میلی‌متر، سرایان ۱۷ میلی‌متر، زهان ۲۷ میلی‌متر باران بارید.

به گزارش ایمنا، شهرستان بیرجند، قاین، خوسف، سربیشه و زهان بیشترین بارش را طی ۷۲ ساعت گذشته داشتند.

سامانه بارشی که از پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا عصر شنبه پانزدهم اردیبهشت در استان خراسان‌جنوبی فعال بود، باعث خسارت‌های زیادی به راه‌های مواصلاتی و باغات و منازل برخی شهرهای استان خراسان‌جنوبی شد که نیروهای امدادی و راهداری درحال رفع مشکل و بازگشایی معابر هستند.

کد خبر 750762

دیگر خبرها

  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • بارش شدید تگرگ در درح سربیشه خراسان جنوبی
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی