Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات تعویض شیرآلات اصلی معیوب تاج چاه شماره-۸۸ آغاجاری، بدون نیاز به حضور دکل حفاری کمتر از ۴۸ ساعت و با رعایت اصول مهندسی و ایمنی و حداقل هزینه، انجام شد و چاه در مدار تولید قرار گرفت.

 

کورش محمدی، مدیرفنی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: شیرآلات اصلی تاج این چاه با توجه به استانداردهای کاری در این شرکت کارآیی لازم را نداشت که تعویض آن با دکل نیازمند توقف تولید چندماهه، صرف هزینه‌های محوطه سازی، انتظار برای اختصاص دکل تعمیراتی و هزینه‌های مربوط به آن شامل انتقال و برپایی دکل، انجام عملیات و جابجایی از محل چاه و دیگر هزینه‌های عملیاتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش «انرژی امروز« از شرکت ملی نفت ایران، وی با اشاره ضرورت اجرای این عملیات گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و پس از دریافت مجوزهای لازم، شیـرهای اصلـی و بـالایی شاخه غیرتولیدی، شیراصلی و شیرایمنی سطحی شاخه تولیـدی و شیرعمقی چـاه به‌صورت کاملا ایمن و با هزینه بسیار ناچیز تعویض و پس از تمیزسازی و احیا در کمتر از ۴۸ ساعت این چاه به تولید بازگشت.

 

مدیرفنی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با تاکید بر سیاست تولید ایمن از چاه‌ها، مجموع هزینه‌های صرفه‌جویی شده و همچنین درآمد تولید حفظ شده این چاه را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که با همت نیروهای شرکت آغاجاری، با هزینه‌ای کمتر از ۱۰ میلیون تومان و بدون حضور دکل تعمیراتی راه‌اندازی شده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

کد خبر 6097169

دیگر خبرها

  • فراخوان «کسب دانش فنی تولید کلرومتان در مقیاس پایلوت»
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت