Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: برخی مسئولان مدعی به بهانه جوان‌گرایی، خویشاوندان خود را برای مسند‌های مختلف دولتی انتخاب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، بیانیه «گام دوم انقلاب» که رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند، تاکید می‌کنند که برای رسیدن به قله آرمان‌های انقلاب باید مسئولان و جوانان را همگام کنیم تا بتوانیم عدالت، مبارزه با فساد، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اقتصاد و عزت ملی خود را ارتقا دهیم و این امر نیازمند بهره گیری از علم، پژوهش و معنویت است

همچنین مخاطب این بیانیه جمعیت ۴۰ میلیون نفری جوانان کشور است که به دلیل ظرفیت ها، توان و انرژی زیاد، مسئولیت اصلی در تحقق اهداف این بیانیه را بر دوش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این راستا موسسه جوانان آستان قدس رضوی، سلسله نشست‌های بزم اندیشه با موضوع تحلیل و ایده‌پردازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را در مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) راه اندازی کرد که در این نشست جمعی از فعالین اجتماعی کشور و استان ابعاد مختلف این بیانیه را مورد تجزیه و تحلیل قراردادند.

سومین گام این نشست روز گذشته در مشهد برگزار شد که مشروح این نشست به شرح زیر است: برخی از مسئولان به بهانه‌ جوانگرایی فامیل بازی می‌کنند! محمدصادق شهبازی، دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی در این نشست گفت: ما در تصویرسازی و تبیین دقیق گذشته و آینده برای کشور، در حوزه ضعف قرار داریم و این در حالی است که بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی این دو مولفه را شرح داده است.

شهبازی با بیان اینکه هدف انقلاب آن‌طور که باید در جامعه نمود پیدا نکرده و خیلی از رویه‌های بخش‌های مختلف نظام نیاز به تغییرات ریشه‌ای و مبنایی دارند٬ اضافه کرد: هر وقت بتوانیم گذشته کشور و زمینه‌های انقلاب را در جامعه به‌درستی تبیین کرده و با نگاه درست برطبق ریشه‌های انقلاب٬ برای آینده برنامه‌ریزی کنیم، می‌توانیم گام دوم انقلاب را برداریم.

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی٬ یکی از بحران‌های کشور را نگاه نادرست به جوان‌گرایی تلقی کرده و تشریح کرد: ما در کشور گمان می‌کنیم اگر صرفا نسل جوان را جایگزین مدیران مسن قرار دهیم، توانسته‌ایم به توصیه‌های رهبری در این زمینه عمل کنیم؛ اما در اصل ضمن توجه به ظرفیت‌های خاص قشر جوان، باید رویکرد محافظه‌کارانه و تمایل به تغییر را در هردو طیف سنی کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: برخی مسئولان مدعی به بهانه جوان‌گرایی، خویشاوندان خود را برای مسند‌های مختلف دولتی انتخاب می‌کنند، در حالی که نتیجه این نگاه و عملکرد٬ تحقق شعار تکیه بر نیروی جوان نبوده و فقط وابسته‌کردن نهاد‌های مختلف مدیریتی است.

شهبازی تاکید کرد: متن بیانیه دارای این پیام است که ما هرجا انقلابی عمل کردیم، نتیجه درستی گرفته‌ایم، اما اکثر مدیران جامعه از پاسخ به انتقاد عملکرد خودسرانه خود فرار کرده و در نهایت نظام را در اقدامات نادرست به دور از درک انقلاب، مقصر می‌دانند.

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی، تصریح کرد: با وجود اینکه در دهه ۵۰، انقلاب و رهبری جامعه با اسلام متعصب و منزوی نیز برخورد می‌کردند؛اما اکنون نیز با وجود تاکید رهبری بر ایجاد تغییر با تکیه بر مبنای دینی، می‌بینیم که بسیاری از سخنگویان دینی از تریبون‌های خود صرفا برای بحث‌های کلامی، فقهی و اخلاقی استفاده کرده و عرفان اسلامی غیرمبارزه‌جو را تبلیغ می‌کنند.

وی درباره عدالت اجتماعی که از مولفه‌های مدنظر رهبری است٬ توضیح داد: در بحث عدالت اجتماعی که متاسفانه آن‌طور که باید در جامعه نمود پیدا نکرده٬ ما به نقد‌های بنیادی به شعار‌ها و عملکردی که نابرابری را در جامعه بازتولید می‌کند٬ نیاز داریم و نباید اجازه این را بدهیم که دشمنان از خارج برای مردم ما عدالت‌سازی کرده و دوگانگی پوشک و موشک را در ذهن افراد جامعه به چالشی حل نشده تبدیل کنند.

شهبازی در مورد آزادی نیز اظهار کرد: با تبلیغات و تهاجم فرهنگی دشمن٬ بخش زیادی از جامعه ما٬ آزادی روابط دختر و پسر را شرط تحقق این شعار می‌دانند، در حالیکه نگاه به مستضعفان جامعه و تامین آن‌ها، از مولفه‌های اصلی تحقق این شعار است.  گام دوم انقلاب، گام بازسازی نگاه به عدالت و آزادی است میلاد دخانچی، مجری تلویزیون نیز در ادامه گفت: خوشبختانه ما نسبت به بررسی زوایای پنهان و لایه‌های مختلف متن بیانیه گام دوم انقلاب، درست عمل کرده‌ایم، اما نباید به آن اکتفا کرده و زمینه تبیین هرچه بیشتر این متن و عمل به آن را نیز ایجاد کنیم.

دخانچی با بیان اینکه گام دوم انقلاب، گام بازسازی نگاه به عدالت و آزادی است٬ اضافه کرد: با وجود درست بودن مبنای انقلاب در تعریف عدالت٬استقلال  و آزادی، اما باید گفت که در تحقق این تعریف در سطح جامعه دچار ضعف هستیم.

این مجری تلویزیون با انتقاد از اینکه در متن بیانیه جایگاهی برای علوم انسانی وجود ندارد٬ تصریح کرد: متاسفانه در هر نقطه از متن بیانیه که به علم پرداخته٬ فقط پیشرفت در حوزه علوم تجربی را مدنظر قرار داده که ذکر این نکته ضروری است٬ اگر بخواهیم به سمت تحقق گام دوم انقلاب قدم برداریم٬ راهی جز پروراندن علوم انسانی نخواهیم داشت.

وی هم‌چنین اضافه کرد: امپریالیسم صداسیما در پرداختن به تبلیغات اقتصادی و ظاهری و دوری از تبیین اصل نظام و انقلاب٬ و تعدد مجموعه‌های انقلابی رسانه‌ای با هدف یکنواخت٬ زمینه را برای دوری از تبیین مبنای انقلاب در فضای رسانه ایجاد کرده است.

دخانچی تاکید کرد: ما برای ورود به گام دوم انقلاب٬ باید تجربه را موضوع دانش قرار داده و به عبارتی بی‌طرفانه و به دور از تعصب٬ عملکردمان را مورد مطالعه قرار دهیم تا بتوانیم نقاط ضعف و قوت خود در تبیین اصول انقلاب را شناسایی و آن را برطرف کنیم. بیانیه گام دوم انقلاب را با رویکرد شعاری نگاه نکنیم در ادامه این نشست٬ جواد موگویی، کارگردان و مستندساز گفت: نباید به بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد شعاری و فقط به قصد تبلیغ ظاهری نگاه کنیم؛ همان‌طور که شاید به خیلی از توصیه‌ها و نامه‌های رهبری٬ با همین نگاه عمل کرده‌ایم.

موگویی اضافه کرد: وقتی می‌توانیم به نکات مهم بیانیه عمل کنیم که رویکرد شعاری و صرفا روخوانی آن را کنار گذاشته و مولفه‌های آن را برای مردم تبیین کنیم.

 این کارگردان و مستندساز با بیان اینکه ما در اثبات گام اول انقلاب نیز ضعیف عمل کرده‌ایم٬ تاکید کرد: نبود توانایی پاسخگویی درست و حقیقی به شبهات و ابهامات زیاد ۴۰سال گذشته و سوالاتی که از دروغ بودن آن مطمئن هستیم٬ مانند اعدام‌های سال ۶۷ یا رویکرد مجاهدین خلق٬ اجازه رفتن به گام دوم انقلاب را نمی‌دهد.

وی هم‌چنین گفت: تصویر غیرواقعی از گذشته که ناشی از نبود سواد سیاسی‌تاریخی نسبت به آن است٬ زمینه سوءاستفاده برخی اقشار سیاسی برای کسب رأی را فراهم می‌کند.

موگویی بیان کرد: نبود توانایی رفع شبهه و ابهامات میان جماعت مدعی انقلابی‌گری٬ باعث شده تا رهبری نظام شخصا در حوزه برخی شبهات ورود پیدا کرده و حقیقت آن را برای مردم بیان کند.

این کارگردان و مستندساز تصریح کرد: ۹۰ درصد تصمیمات جمهوری اسلامی نتیجه درست به همراه داشته که قشر انقلابی با تبیین درست به دور از تعصب آن‌ها و برطرف کردن شبهات٬ می‌تواند این حقیقت را برای عموم جامعه، بازگو کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بررسی گام دوم انقلاب موسسه جوانان آستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی برای ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • فامیل مارادونا رکورد باشگاه آمریکایی را شکست!‏
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است