Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان، به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور، همایش روز ملی راهیان نور، شب گذشته، 20 اسفندماه با حضور مسئولان لشگری و کشوری، کاروان‌های راهیان نور و عموم مردم در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به‌عنوان میهمان ویژه در همایش روز ملی راهیان ‌نور حضور یافت، اظهار کرد: روز ملی راهیان نور یک روز مهم و بسیار تاریخی است که در تقویم تاریخ جمهوری اسلامی ایران ثبت‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشت سال دفاع مقدس مقطعی تاریخی و بسیار مهم است که به‌جز صدر اسلام در هیچ مقطعی از تاریخ اسلام تکرار نشده است.

وی با طرح سؤال اینکه چرا می‌گوییم دفاع مقدس و چرا این سفر راهیان نور نام‌ گرفته است؟ گفت: جریان دفاع مقدس انصافاً بر اثر عمل دقیق و موبه‌مو به آیه شریفه «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کنتُم توعَدونَ»(فصلت، 30) است. در جریان دفاع رزمندگان در دفاع مقدس، حتی افراد غیر ایرانی که دل در گروه انقلاب اسلامی داشتند خود را در این مناطق حاضر یافتند و این حماسه بزرگ را آفریند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: رزمندگان ما کسانی بودند که استقامت کردند و با همه وجودشان ایمان داشتند که رب و صاحب اصلی آنان خداوند متعال است. رزمندگان اسلام در برابر سختی‌ها، مشقت‌ها و بسیج امکانات نظامی و غیرنظامی دشمنان، ایستادگی کردند و چون استقامت و پایداری کردند نصرت‌ها و امدادهای غیبی به سراغ آنان می‌آمد.

آیات قرآنی؛ مبنای حرکت رزمندگان‌
سردار جعفری گفت: این آیات نورانی قرآن کریم و بسیاری از آیات دیگر که در‌خصوص جهاد و نصرت دین خدا نازل‌ شده است، مبنای حرکت رزمندگان ما در طول دفاع مقدس بود. هم امروز و هم آیندگان قدر این اثر بزرگ و ماندگار آن را در راستای تحقق اهداف اصلی می‌بینند و راهیان نور درواقع با سفر اربعین حسینی مشابهت زیادی دارد.

وی راهیان نور را امتداد حرکت عظیم عاشورا دانست و گفت: آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت و برقراری پیوند بین نسل جوان با نسل اوایل انقلاب از فلسفه وجودی راهیان نور است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه فتح الفتوح امام خمینی(ره) تربیت نسل جوان، مؤمن و انقلابی بود، بیان کرد: وجه تشابه بین حماسه دفاع مقدس با کاروان راهیان نور، جوان بودن این دو حرکت است که بیش از 95 درصد از داوطلبان دفاع قدس نسل جوان بودند و امروز هم اکثریت افرادی که به راهیان نور می‌آیند نیروهای جوان هستند که این رمز پیروزی و فتح الفتوح انقلاب اسلامی است.

سردار جعفری‌ هدف از حضور در راهیان نور را آشنایی با پیام شهیدان دانست و عنوان کرد: محتوای اصلی پیام شهدا این است که آنان به‌دنبال رونق حیات معنوی جامعه هستند.

وی تأکید کرد: حمایت ملت ایران از تمامیت نظام اسلامی با وجود تحریم‌های همه‌جانبه، فشارهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از آثار خون شهیدان است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه دوران طلایی جنگ را می‌توان به سه دوره مختلف تقسیم کرد، گفت: در 9 ماه اول جنگ هنگامی‌که مردم خطر دشمن را حس کردند با حضور گسترده و سازمان‌دهی شده خود از پیشرفت دشمن در شهرهای اهواز، حمیدیه، دزفول و دیگر شهرها جلوگیری کردند.

سردار جعفری ادامه داد: در 9 ماه دوم جنگ بنی‌صدر شکست را پذیرفت و خواستار مذاکره با دشمن شد که با قاطعیت حضرت امام مواجه شد. بعد از این دو دوره، حدود 6 سال و نه ماه رزمندگان دائم بر دشمن هجوم می‌بردند که این متکی بر تفکر مادی نبود که می‌گوید اگر بخواهی بر دشمن پیروز شوی باید از همه لحاظ برتری داشته باشید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تصریح به اینکه ما در زمان جنگ مهمات کافی و به ‌اندازه لازم نداشتیم، گفت: در زمان جنگ مهمات نبود و محدودیت زیادی داشته و فاصله تجهیزات ما با ارتش صدام بسیار زیاد بود.

وی با تأکید بر اینکه رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، تنها برای دفاع از خاک ایران اسلامی نمی‌جنگیدند، افزود: مردم برای دفاع از نظامی که مبتنی بر اسلام است حضور پیدا کردند و دفاع مقدس تنها برای دفاع از خاک نبود درواقع دفاع مقدس، دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی بود؛ اکثریت وصیت‌نامه شهدای دفاع مقدس توصیه به دفاع از اسلام و جمهوری اسلامی و ولایت‌ فقیه است.

سردار جعفری ادامه داد: علت اینکه شلمچه یک حال و هوا دیگری دارد و معنویت در آنجا موج می‌زد و وجب‌به‌وجب این خاک حرف می‌زند به خاطر این است که این زمین تقریباً شبیه کربلاست، زیرا «کربلای پنج» برگرفته از مکتب عاشورا است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود، اظهار کرد: بدون تردید تداوم چهل‌سالگی انقلاب، آغاز بیداری اسلامی در منطقه و توسعه این بیداری اسلامی حتی در قلب اروپا مدیون هشت سال دفاع مقدس است؛ دفاع مقدس موتور حرکت و تبلیغ انقلاب اسلامی است.

همچنین سردار بهمن کارگر، رئیس ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه راهیان نور کار اثرگزاری است که با حضور در آن، یاد روزهای بزرگ جنگ می‌افتیم، آن را یک ثروت عظیم و ملی دانست و گفت: در سال‌های اخیر حرکت راهیان نور رشد بسیار چشمگیری داشته و حرکتی بود که توسط بسیجیان و سپاه شروع شد و امروزه به تمام دستگاه‌ها رسیده که هم‌اینک 11 قرارگاه در راهیان نور مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: سند ملی راهیان نور به تصویب رسیده و به صورت مقررات در کشور اجرا می‌شود و 40 دستگاه موظف شدند تا به این حرکت عظیم کمک کنند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور اظهار کرد: در سال اول راهیان نور قریب به 1 میلیون و 800 هزار نفر از مناطق راهیان نور دیدن کردند که این رقم در سال 96 به 6 میلیون و 800 هزارن نفر افزایش یافته و این آمار روز به روز در حال پیشرفت است.

حضور زائران از 53 کشور در راهیان نور
سردار کارگر با اشاره به اینکه زائرانی از 53 کشور دنیا از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازدید می‌کنند، گفت: 25 هزار راوی، بیش از 70 هزار خادم داوطلب و 15 هزار مبلغ روحانی به افزایش کیفی و کمّی راهیان نور کمک می‌کنند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه 58 یادمان در استان‌های میزبان راهیان نور کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 2500 نفر از راهیان نور غرب بازدید کردند که هم اکنون راهیان نور دریایی در دست اقدام است.

وی در پایان با بیان اینکه بیش از 70 درصد افرادی که به راهیان نور می‌آیند جوانان 15 تا 30 سال هستند افزود: اکثر شهدای مدافع حرم کسانی بودند که در راهیان نور خدمت می‌کردند.

یادآور می‌شود، در این مراسم از تمبر یادبود «روز ملی راهیان نور» رونمایی شد. این تمبر منقش به جمله «راهیان نور یک سنت حسنه است» و برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان سردار جعفری روز ملی راهیان نور خرمشهر قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان‌فشانی رزمندگان مدیون انتشار علم و معرفت معلمان است

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: جان‌فشانی جوانان انقلاب و رزمندگان دفاع مقدس و مجاهدان علم و پژوهش، مدیون انتشار علم و معرفتی است که خداوند در وجود معلمان قرار داده است.

علی اسماعیلی امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه) در برنامه معلم ماندگار که در مدرسه شریعتی زنجان برگزار شد، ضمن تبریک هفته معلم و تکریم مقام معلم، اظهار کرد: فرهنگ، اخلاق، تدین و همه خوبی‌ها را مدیون معلمان هستیم.


وی تصریح کرد: اگر به خصوصیات شهید مرتضی مطهری مانند روحیه معنوی، رابطه معنوی با شاگردان، عشق به شاگرد، تشویق و زمینه فراهم کردن خوانده و پی برده باشیم در وجود همه نیز معلمان زنجانی قابل مشاهده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه معلمی عشق خالصانه‌ای برای ارتقاء جامعه و جوانان و نوجوانان است، عنوان کرد: جان‌فشانی جوانان انقلاب و رزمندگان دفاع مقدس و مجاهدان علم و پژوهش مدیون انتشار علم و معرفتی است که خداوند در وجود معلمان قرار داده است.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز می‌توان به میراث عظیم معنوی و مادی و فرهنگ شفاهی استان امیدوار بود، خاطرنشان کرد: موزه آموزش پرورش استان زنجان از سال گذشته در مدرسه شریعتی زنجان افتتاح شده و در معرض بازدید قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • جان‌فشانی رزمندگان مدیون انتشار علم و معرفت معلمان است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان