Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@14:13:24 GMT

پوستتان را زیبا کنید

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۴۷۹۰

پوستتان را زیبا کنید

بیوتین جزء ویتامین‌های محلول در آب و از خانواده ویتامین‌های گروه B. است که برخی آن را با نام ویتامین H. می‌شناسند.  

شاید خیلی از افراد ندانند کمبود بیوتین می‌تواند مستقیم بر ریزش مو‌ها اثر داشته باشد. بد نیست بدانید کراتین، پروتئین پایه‌ای و اصلی برای ساختن مو، پوست و ناخن‌هاست، اما این بیوتین است که زیرساخت تولید کراتین در بدن را تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از این رو، اهمیت دریافت این ویتامین در پیشگیری از ریزش مو‌ها خودش را بیشتر نشان می‌دهد. بیوتین نه تنها برای مو‌ها مهم است، بلکه اهمیت ویژه‌ای برای همه بدن دارد.

در واقع، بیوتین است که تبدیل مواد غذایی مصرف‌شده به انرژی را امکان‌پذیر می‌کند و نقش مهمی در داشتن مو، پوست، ناخن‌ها و چشم‌های سالم دارد.

کاهش ریزش مو

محققان دانشگاه مریلند در مطالعات اخیرشان به این نتیجه رسیده‌اند که کمبود بیوتین می‌تواند به نازک شدن، شکنندگی و دوشاخه شدن مو‌ها و همچنین ریزش آن‌ها منجر شود.

با توجه به اینکه بیوتین در گروه ویتامین‌های B. قرار دارد، به حفظ سلامت مو‌ها کمک می‌کند.

این در حالی است که اگر مو‌ها سلامت مطلوبی نداشته نباشند، به راحتی حالت شکننده پیدا می‌کنند و بیشتر از میزان عادی می‌ریزند.

بعضی خانم‌ها در دوران بارداری یا پس از زایمان با ریزش مو‌ها مواجه می‌شوند، اما نمی‌دانند بیوتین می‌تواند به کاهش این نوع ریزش مو کمک کند.

انجمن بارداری آمریکا (APA)، این اثرگذاری را تأیید کرده است.

درمان اختلال‌های مو

به گفته محققان دانشگاه مریلند، بیوتین برای درمان کودکان و بزرگسالان مبتلا به آلوپسی مفید و مؤثر است.

آلوپسی، یکی از اختلال‌های مو محسوب می‌شود که می‌تواند با ریزش مو در قسمت‌های خاصی از سر یا ریزش سرتاسری همراه شود.

این در حالی است که اگر دریافت بیوتین در مواقع مبارزه با بیماری‌های خاص مانند آلوپسی، با مصرف کلوبتازول پروپیونات موضعی و زینک همراه شود، اثربخشی بیوتین به بالاترین حد خودش می‌رسد.

تقویت مو‌ها

دانشمندان دانشگاه مریلند تأیید کرده‌اند بیوتین برای تقویت مو‌ها واقعاً اثربخشی قابل توجهی دارد.

در واقع، دریافت بیوتین از طریق مکمل‌ها یا حتی استفاده از شامپو‌های حاوی بیوتین می‌تواند به از بین بردن خشکی مو‌ها و پوسته پوسته شدن پوست سر کمک کند و درنتیجه مانع ریزش مو‌ها شود.

توجه داشته باشید وقتی فولیکول‌های مو‌ها به واسطه پوسته‌های سر مسدود می‌شوند، روند رشد مو‌ها نیز مختل می‌شود.

بنابراین، مطمئن شدن از اینکه پوست سرتان از سلامت لازم برخوردار است، واقعاً برای سلامت موهایتان اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این‌ها، بیوتین به افزایش حجم مو‌ها نیز کمک می‌کند.

کمک به رشد مو‌ها

بیوتین، مکمل فوق‌العاده قدرتمندی است که می‌تواند کمبود ویتامین‌های B. را جبران کند و امروزه در مکمل‌های مختلفی باهدف کمک‌رسانی به رشد بهتر و کامل‌تر مو‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نتایج مطالعات علمی نشان داده‌اند دریافت بیوتین مورد نیاز بدن کنار ویتامین‌های ضروری دیگر، کیفیت رشد مو‌ها را واقعاً بالاتر می‌برد، زیرا سلامت فولیکول‌های مو، سلامت پوست سر و سلامت سلول‌های مو را تقویت می‌کند.

زمان مصرف بیوتین

مصرف بیوتین برای بعضی افراد، در ساعات صبح اولویت دارد و برای بعضی دیگر هم مصرف آن پیش از خواب شبانه مناسب است.

با این حال، بیوتین نوعی ترکیب محلول در آب است و درنتیجه می‌توان از آن در هر ساعتی از روز استفاده کرد و به نتیجه هم مطلوبی رسید.

منابع غذایی این ویتامین

از آنجایی که مواد غذایی حاوی بیوتین در دسترس هستند، گاهی گنجاندن این مواد غذایی در رژیم غذایی روزانه می‌تواند کمبود بیوتین را جبران کند و به مرور زمان، میزان ریزش مو‌ها که در اثر کمبود این ریزمغذی مهم ایجاد شده، کاهش دهد.

مهم‌ترین مواد غذایی که مقادیر مناسبی از بیوتین را در خود جا داده‌اند، شامل جگرسیاه، قلوه، زرده تخم‌مرغ، بادام، بادام‌زمینی، گردو، دانه سویا، غلات سبوس‌دار، موز، گل‌کلم و قارچ می‌شوند.

بهتر است بدانید حرارت دهی به مواد غذایی حاوی بیوتین می‌تواند میزان بیوتین موجود در آن‌ها را کاهش دهد. از این رو، توصیه می‌شود آن گروه از ترکیبات غذایی که قابلیت خام‌خواری دارند و حاوی بیوتین هستند، بدون حرارت دهی مصرف شوند.

نیاز روزانه بدن

بر اساس اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، افراد سالمی که دچار کمبود بیوتین نیستند، نیازی به دریافت مکمل این ویتامین ندارند و می‌توانند از طریق مواد غذایی، بیوتین کافی برای بدن خود تأمین کنند.

به‌طورکلی، تمام افراد بالای ۱۰ سال باید روزانه ۳۰ تا ۱۰۰ میکروگرم بیوتین در طول روزدریافت کنند.

این رقم برای کودکان زیر ۳ سال ۱۰ تا ۲۰ میکروگرم، برای کودکان ۴ تا ۶ سال ۲۵ میکروگرم و برای کودکان ۷ تا ۱۰ سال ۳۰ میکروگرم است.

خانم‌های باردار و شیرده نیاز به دریافت بیوتین بالاتری دارند و باید در مورد مصرف مکمل بیوتین با پزشک خود مشورت کنند.

از آنجایی که بیوتین جزو ویتامین‌های محلول در آب است، مازاد آن از طریق ادرار از بدن دفع می‌شود و معمولاً مشکلی از نظر مصرف بیش از حد برای فرد ایجاد نمی‌شود.

ریزش مو‌ها چقدر پس از مصرف بیوتین، کاهش می‌یابد؟

اگر ریزش مو‌های شما تنها به دلیل کمبود بیوتین در بدن باشد، شما می‌توانید با نظر پزشک معالجتان مصرف مکمل‌های حاوی بیوتین را شروع کنید.

نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ میلادی روی هزاران بیمار دچار ریزش موی ناشی از کمبود بیوتین انجام‌شده، نشان می‌دهند کاهش ریزش مو‌ها با مصرف مکمل بیوتین حداقل ۳ ماه طول می‌کشد؛ یعنی در صورت مصرف مکمل بیوتین باید صبور باشید و حداقل یک دوره ۹۰ روزه را برای دیدن نتایج اولیه بگذرانید.

اگر می‌خواهید کمبود بیوتین را تنها با مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین جبران کنید، باید کمی تحمل خود را بالاتر ببرید و حدود ۴ تا ۶ ماه زمان برای کاهش ریزش مو‌ها در نظر بگیرید.

افرادی که تنها به مصرف غذا‌های حاوی بیوتین اکتفا می‌کنند، باید به‌صورت روزانه حداقل ۳ منبع غذایی حاوی بیوتین مصرف کنند.

منبع: تبیان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مد و زیبایی زیبایی پوست ریزش مو ویتامین b ویتامین بیوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقایق مهم در مورد مصرف ویتامینها و مکمل ها که نمی دانید

به تازگی متخصصان ایده های جدیدی را درباره مصرف ویتامین ها ارائه داده اند و با استناد به آن ها متوجه می شویم که توصیه های آنان در مورد ویتامین نسبت به همیشه فرق می کند که حال در این قسمت برخی از این کشفیات پزشکان را در مورد مصرف ویتامین را برای شما فاش خواهیم کرد.

ویتامین C صرفا به شما ادرار سنگین را می دهد

به گزارش نمناک، محققات تحقیقات گسترده ای را در مورد چگونگی استفاده بدن از ویتامین C انجام داده اند. اگرچه که بعضی از این تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C می تواند از ابتلا به بیماری هایی مثل سرطان جلوگیری کند و برای مشکلاتی مثل سرماخوردگی نیز بسیار مناسب است اما بهترین منبع دریافت آن استفاده از میوه و سبزیجات است و زمانی که دز مصرف ویتامین C بالا می رود، جذب آن پایین می آید و بیشتر آن همراه با ادرار از بدن خارج می شود.

پس استفاده از قرص ها و مکمل های ویتامین C را کنار بگذارید. به راحتی می توان مقدار مناسب این ویتامین را از میوه ها به دست آورد که برای خانم ها 75 میلی گرم و برای آقایان 90 میلی گرم در روز می باشد و از طرفی تنها 6 درصد از مردم جهان از کمبود ویتامین C رنج می برند و پس استفاده از مکمل آن فایده ای نخواهد داشت.

اگر هفته ای دوبار ماهی می خورید، نیازی به مکمل امگا 3 ندارید

افراد اغلب از پزشکان در مورد مکمل های امگا 3 سوال می پرسند. پزشکان بر این عقیده هستند که اسید چرب غیر اشباع در بسیاری از ماهی ها یافت می شود ، پس مصرف دو وعده ماهی در هفته می تواند ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد اما مصرف بیش از این مقدار تفاوت خاصی را ایجاد نمی کند.

پس اگر کم ماهی می خورید، کاملا منطقی است که یک کپسول یک گرمی از روغن ماهی را در روز مصرف کنید، مخصوصا اگر بالای 40 سال سن دارید و مبتلا به مشکلات قلبی هستید اما در صورت مصرف دو وعده ماهی در هفته، از مکمل استفاده نکنید زیرا استفاده بیش از حد از امگا 3، کلسترول LDL را افزایش می دهد.

اگر پوکی استخوان ندارید، از قرص های کلسیم استفاده نکنید

همیشه به خانم ها گفته شده که برای محکم کردن استخوان ها از قرص های کلسیم استفاده کنند و بعضی از افراد سه یا چهار بار در روز از این مکمل ها استفاده می کنند.

اما عقیده اصلی پزشکان این است که اگر استخوان های سالمی دارید، هیچ نیازی به مکمل کلسیم ندارید، زیرا نه تنها هیچ کمکی به شما نمی کند، بلکه آسیب زننده نیز هست. کلسیم را می توانید از مواد غذایی مثل بروکلی، شیر، ماست و پرتقال دریافت کنید. شما تنها به 1000 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارید که در یک رژیم معمولی حدود 850 میلی گرم از آن دریافت می شود.

پس نتیجه می گیریم که اگر پوکی استخوان ندارید، هیچ نیازی به مصرف قرص کلسیم ندارید حتی اگر فقط 500 میلی گرم از آن را در طول روز از رژیم غذایی دریافت می کنید.

اگر زانو های ورم کرده و دردناک دارید، مکمل گلوکزامین یا کندرویتین را امتحان کنید ، این مکمل می تواند علائم پوکی استخوان را درمان کند.

شاید نمی دانستید که این مکمل برای عملکرد و بهبود درد استخوان و مفاصل مناسب است. پس اگر درد هایی را در زانو و استخوان های خود احساس می کنید، از مکمل گلوکزامین یا کندرویتین به مدت دو تا سه ماه استفاده کنید و اگر تغییر و بهبودی را احساس نکردید، یعنی مشکل شما ریشه دیگری دارد.

ویتامین D بیش از حد فروخته می شود

شاید مقالات زیادی را در مورد ارتباط بین کمبود ویتامین D و افزایش خطراتی مثل سرطان، حملات قلبی، عفونت ها، بیماری آلزایمر، بیماری های خود ایمنی، افسردگی و چاقی مطالعه کرده باشید اما این مقالات هیچ علتی را بیان نمی کنند.

اغلب ما نمی دانیم که ویتامین D چگونه در بدن عمل می کند و کار اصلی این ویتامین، محکم ساختن استخوان ها، بالا بردن جذب کلسیم می باشد اما استفاده بیش از حد از آن می تواند مشکلاتی مثل حالت تهوع، یبوست و ضعف را نیز ایجاد کند زیرا افزایش جذب کلسیم بیش از حد طبیعی می شود و فرد به مشکلات آن مبتلا می گردد.

پس بیشتر نوجوان در حالت طبیعی به این ویتامین نیاز ندارند اما بعد از سن 70 سالگی به علت نیاز استخوان ها و کمتر در معرض خورشید بودن، استفاده از مکمل ویتامین D توصیه می شود.

مکمل های فیبر می توانند مفید باشند اما هیچ دلیلی برای قطع سبزیجات نیستند

برای یک رژیم ایده آل سبزیجات را به اندازه کافی در وعده های غذایی جای دهید اما بیشتر افراد روزانه فقط 25 گرم فیبر دریافت می کنند و سعی دارند که این کمبود را با مکمل های فیبر جبران کنند و خیالشان از جبران آن راحت می شود اما مکمل های فیبر هرگز نمی توانند جایگزینی برای غذا های فیبردار، میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و گیاهان دو لپه ای شوند.

پس قبل از هرکاری سعی کنید که استفاده از فیبر را از غذاهای طبیعی داشته باشید اما اگر باز هم کمبود را احساس می کردید، می توانید از مکمل های 3 گرمی فیبر یک بار در روز استفاده کنید و بعد از سه روز می توانید استفاده از این مکمل ها را افزایش دهید اما باید وضعیت سلامتی و بیماری هایی مثل دیابت را نزد پزشک مشخص کنید که فیبر باعث کاهش قند خون و کاهش جذب داروها می شود.

دو ویتامین مفید اما حساس

همانطور که در مطالب قبلی سلامت نمناک توضیح دادیم دلایل زیادی وجود دارد که باید از ویتامین A و ویتامین E استفاده کنید اگرچه که مصرف قرص آن ها به تنهایی مفید نخواهد بود.

ویتامین A:مقدار زیاد از ویتامین A مضر است و این ازدیاد باعث حالت تهوع ، سردرد ، سرگیجه، کما و گاهی اوقات مرگ فرد می شود و هرگز به خانم های باردار توضیه نمی شود. مقدار زیاد این ویتامین برای خانم ها باردار باعث ناقص شدن نوزاد می شود.

ویتامین E:مصرف این مکمل به مقدار زیاد، خطر ابتلا به بیماری ها و حملات قلبی را افزایش می دهد پس اگر از وارفارین استفاده می کنید، احتمالا در خطر هستید. مکمل های آنتی اکسیدان مثل ویتامین E می تواند احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد اما باید مراقب باشید که بیش از حد مصرف نکنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • حقایق مهم در مورد مصرف ویتامینها و مکمل ها که نمی دانید
  • مصرف روزانه پیاز چه خواصی دارد؟
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • اهمیت این ویتامین برای سلامتی قلب
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم