Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: باتوجه به تقارن آماده باش ستاد نوروزی با چهارشنبه ی آخر سال تعداد ۶۰ بیمارستان و ۱۴۵ پایگاه جاده ای و شهری اورژانس در حال آماده باش هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا غفور راستین ظهر امروز در نشست خبری که مخاطرات و معضلات اجتماعی چهارشنبه سوری با اشاره به آیین چهارشنبه سوری در فرهنگ  ایرانی از گذشته تاکنون و پیامدهای ناگوار برگزاری این مراسم در چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: در گذشته در چهارشنبه سوری مردم با روشن کردن آتش و شادی به استقبال سال جدید می‌رفتند اما متأسفانه اکنون این سنت دیرینه به چهارشنبه سوزی و انفجارهای ناشی از ترقه و فشفشه‌ها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خوشبختانه طی چندسال گذشته شاهد کاهش آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال بودیم، افزود: این اتفاق نشانه ارتقاء فرهنگ مردم خصوصاً استان اصفهان است.

وی ادامه داد: از سال ۹۳ تا ۹۵ سیر نزولی آمار مصدومان ناشی از چهارشنبه سوری را داشتیم و فقط سال گذشته با ۲۰ درصد افزایش مجروحان روبه‌رو شدیم. در سال ۹۵ حدود ۷۰ مصدوم در سال ۹۶ این آمار به ۹۱ نفر رسید که ۱۴ نفر از این مجروحان در مراکز درمانی بستری و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند.

راستین با بیان اینکه در حوادث چهارشنبه سوری سال ۹۶ یک مورد قطع دست داشتیم، گفت: بیشترین آسیب دیدگان این حوادث گروه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال بوده‌اند و ارگان‌های اصلی بدن آن‌ها با جراحت مواجه بوده است و آثار بعضی از این سوختگی‌ها تا آخر عمر هم قابل برطرف کردن نیست که با از دست دادن اندام‌ها در انجام کارها دچار مشکل شده و از نظر روحی هم وضعیت مناسبی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: اگر والدین نقش خود را به خوبی ایفا کرده و در مراقبت فرزندان همت کنند، شاهد حوادث جبران ناپذیر و وارد شدن صدمات به فرزندان خود نخواهند بود.

تعداد مراکز عرضه ترقه استاندارد محدود است

رییس مرکز اورژانس پزشکی استان اصفهان گفت: امروز مراکز اندکی ترقه استاندارد توزیع می‌کنند و  پیدا کردن این مکان‌ها بسیار سخت است، اگر نوجوانان و جوانان از ترقه‌های غیر استاندارد به طور صحیحی نگهداری نکنند باعث ایجاد عارضه می شود.

وی اضافه کرد: حمل ترقه‌های غیر استاندارد در کوله پشتی‌ و کیف خطرناک است و با وارد شدن هرنوع ضربه‌ای احتمال انفجار و شروع یک آتش‌سوزی و آسیب‌های جبران ناپذیر وجود دارد.

راستین با اشاره به اینکه تأمین ترقه استاندارد باید با اصول و احتیاط لازم انجام شود، اظهار کرد: ترقه‌های استاندارد نباید در کیف و جیب‌های فرزندان در مکان‌های پرحرارت و دارای برق و خطرناک نگهداری شوند متأسفانه از ابتدای اسفند ماه تاکنون با دو مصدوم روبه‌رو شدیم که در وضعیت جسمی و روانی خوبی نیستند که در حین ساختن بمب یا نارنجک دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه اگر مردم از کارهای ذکر شده پرهیز کنند عوارض ناشی از بمب‌ و نارنجک هم کم می‌شود، گفت: گاهی اوقات نوجوانان و جوانان به شوخی نارنجک و ترقه را جلوی عابران پیاده پرتاب می‌کنند که همین انفجارهای ناگهانی ترقه‌ها می‌تواند مشکلات قلبی را برای عابران ایجاد کند.

رییس مرکز اورژانس پزشکی استان اصفهان تأکید کرد: متأسفانه طی سالیان گذشته شاهد بودیم که پرتاب ترقه به سمت خودروهای حاوی برق و جریان سوخت و الکتریسیته انفجارهای بزرگی را به همراه داشته است و علاوه بر این پرتاب ترقه معمولی به سمت پمپ بنزین ها و مخازن سوخت باعث آتش سوزی‌های غیرکنترلی شده است.

به گفته وی صدای انفجارهای بزرگ عوارض را ایجاد می‌کند که گاهی اوقات جبران ناپذیرهستند. اگر فرزندان در محدوده طبیعت آتشی را روشن می‌کنند از خاموش کردن آن اطمینان پیدا کرده و سپس محل را ترک کنند، خاموش نبودن آتش می تواند منابع طبیعی را به آتش بکشد.

راستین یادآور شد بمب‌ها و نارنجک های ترکیبی از موارد محترقه ، منفجره، خورده شیشه و آهن و سنگ هستند و هرکدام از آن‌ها به عنوان یک ترکش عمل می‌کنند و دانستن این اطلاعات برای والدین ضرورت دارد که در این زمینه مراقبت های لازم را از فرزندان انجام دهند.

وی گفت: شهروندان هنگام برخورد با مصدومان از تجمع در مکان پرهیز کنند تا نیروهای اورژانس دبه موقع در محل حادثه برای امدادرسانی به حادثه دیدگان حضور پیدا کنند.

رییس مرکز اورژانس استان اصفهان ادامه داد: اگر در محلی حادثه انفجار اتفاق افتاد باید مردم مصدوم را از محل حادثه خارج کنند و با اورژانش ۱۱۵ وآتش نشانی ۱۲۵ تماس گرفته و حادثه را گزارش دهند تا با اعزام به هنگام نیروها ارائه خدمات به مجروحان انجام شود.

راستین با تأکید به اینکه متأسفانه بیشترین آسیب‌های حوادث چهارشنبه سوری در ناحیه صورت و چشم است، گفت: باید مردم از دستکاری چشم مجروح خودداری کنند و این اتفاق از واردشدن خسارت‌های بیشتر در سلامت جسم مجروح حادثه جلوگیری می کند.

وی اضافه کرد: فرهنگ سازی در این زمینه لازم است و می طلبد که مردم با شنیدن صدای آژیر آمبولانس مسیر را برای عبور آن باز کنند تا نحوه خدمات رسانی به مجروحان حوادث با صحبت بیشتری فراهم شود.

لاین امدادرسانی در خیابان‌های اصفهان راه‌اندازی شود

رییس مرکز اورژانس پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه در بافت شهر اصفهان یک لاین ویژه امدادرسانی برای نیروهای اورژانس حلال احمر، پلیس، آتش نشانی و ارگان های امداد رسان وجود ندارد باتوجه به اینکه امروز توسعه شهری قابل تحسین است وجود این لاین های ویژه در حوزه امداد و نجات و دسترسی بهتر به حوادث ضروری است.

راستین با اشاره به تقارن آماده باش ستادنوروزی با چهارشنبه آخر سال که باعث شده همه بیمارستان ها در حال آماده باش، باشند، اظهار کرد: اکنون تعداد ۶۰ بیمارستان و ۱۴۵ پایگاه جاده ای شهری اورژانس پیش بیمارستانی از روز شنبه در حال آماده باش صدرصدی هستند.

وی تأکید کرد: تعداد چهار بیمارستان هم به طور ویژه برای سوانح چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته شده است،هم امروز و چهارشنبه آخر سال باهماهنگی‌های انجام شده طب اورژانس و چشم پزشک برای ارائه خدمات به مجروحان حضور دارند و بیمارستان فیض برای بیمارستان چشمی در حال آماده باش خواهد بود.

رییس مرکز اورژانس پزشکی استان اصفهان تأکید کرد: همه امکانات سازمان اورژانس اصفهان در حوزه معاونت بهداشت و درمان، خدمات سفر با محوریت دانشگاه علوم پزشکی است و بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه و بیمارستان‌های خیریه و خصوصی وابسته به ارگان ها نیز در حال آماده باش هستند و کدهای اورژانس پیش بیمارستانی در شهر و استان اصفهان تا یازدهم فروردین ماه برای ایجاد احساس امنیت مردم و مسافران و ارائه خدمات به حادثه دیدگان مستقر خواهند بود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آتش سوزی اورژانس ۱۱۵ اصفهان چهارشنبه سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی آب‌وهوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت

سازمان هواشناسی کشور وضعیت هوای تعدادی از شهرهای استان اصفهان در نوزدهم اردیبهشت تا ۲۴ ساعت آینده را اعلام کرد.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان، وضعیت هوای بعضی از شهرهای استان را تا ۲۴ ساعت آینده به شرح زیر اعلام کرد:

اصفهان: آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر وزش باد شدید / ‏‏ بیشینه دما: ۲۶ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۸ درجه سانتی‌گراد

شرق اصفهان: آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر وزش باد شدید / بیشینه دما: ۲۶ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۴ درجه سانتی‌گراد

نجف‌آباد: آسمان کمی ابری به تدریج افزایش ابر همراه با وزش باد شدید / بیشینه دما: ۲۵ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۷ درجه سانتی‌گراد

کاشان: آسمان‬‬‬‬ کمی ابری به تدریج افزایش ابر گاهی وزش باد شدید / ‏بیشینه دما: ۳۰ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۱۳ ‏ درجه سانتی‌گراد

سمیرم: آسمان صاف گاهی افزایش ابر همراه با وزش باد شدید / ‏ بیشینه دما: ۱۷ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۶ درجه سانتی‌گراد

اردستان: آسمان صاف به تدریج افزایش ابر گاهی وزش باد شدید / بیشینه دما: ۲۹ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۴ سانتی‌گراد

خوانسار: آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر همراه با وزش باد شدید / بیشینه دما: ۱۷ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۴ سانتی‌گراد

مبارکه: آسمان کمی ابری به تدریج افزایش ابر همراه با وزش باد شدید / بیشینه: ۲۵ درجه سانتی‌گراد / کمینه: ۶ درجه سانتی‌گراد

شهرضا: آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر وزش باد شدید / بیشینه دما: ۲۴ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۶ درجه سانتی گراد

دولت‌آباد: آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر وزش باد شدید / ‏ بیشینه دما: ‬ ۲۴ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۷ درجه سانتی‌گراد

کد خبر 751826

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب‌وهوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • ۱۵۱ میلیون جریمه برای بازی پرسپولیس!
  • پروژه قطار شهری اصفهان-نجف‌آباد آماده کلنگ‌زنی است
  • انحراف پراید در آزادراه خلیج فارس با ۲ فوتی و ۴ مصدوم
  • انحراف پراید از جاده در محور نطنز ۲ کشته و ۴ مصدوم داشت
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پرشیا در جاده ماکو بازرگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی