Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@22:37:41 GMT

تجمل‌گرایی صله رحم را کمرنگ کرده است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۵۵۷۱

تجمل‌گرایی صله رحم را کمرنگ کرده است

استاد دانشگاه کردستان، گفت: داشتن انتظارات بی جا از یکدیگر، متواضع نبودن در قبال فامیل و خویشاوندان، تجمل‌گرایی، رعایت نکردن حریم خصوصی، چشم پوشی نکردن از اشتباهات یکدیگر و نبود صمیمت و اعتماد بین خویشان از جمله موارد قطع صله رحم است.

ژیلا مرادپور، از فعالان حوزه اجتماعی و مشاوره خانواده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صله رحم به معنای ایجاد ارتباط، دید و بازدید، رسیدگی به امور خویشان و نزدیکان است که در قرآن کریم به این مسئله توجه خاصی شده و در آیات متعددی نیز به آن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خداوند صله رحم نسبت به والدین و خویشاوندان را در کنار عبودیت و توحید مطرح کرده است، افزود: نگه داشتن صله رحم از ویژگی‌های اولاالباب است و پیامبر (ص) در قبال دعوتش تنها پاداشی که خواسته محبت به خویشاوندان است.

این روانشناس حوزه اجتماعی تأکید کرد: خداوند متعال در آیه ۲۱ سوره رعد می فرماید: و(خردمندان) کسانی هستند که آنچه را خداوند به پیوند با آن فرمان داده پیوند می‏ دهند و در برابرپروردگارشان (بخاطر شناختی که دارند) خشوع وخشیت دارند و از سختی حساب می‌ترسند» .

مرادپور بیان کرد: قطع رحم موجب لعنت خدا و از گناهان کبیره است و از دید علما لعن مجازات سنگینی است که خداوند برای گناهان کبیره مطرح می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صله رحم منطقه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، ابراهیم خالقی از اهدای عضو بیمار مرگ مغزی ۴۴ ساله ساکن مشهد به ۶ بیمار نیازمند عضو خبرداد و اظهارکرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی گفت: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شدند.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902030

دیگر خبرها

  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • زبانزد شدن تجمل‌گرایی اشرف خواهر شاه + عکس و سند
  • کمک فوری / نگذاریم این کودک بیمار بمیرد
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد