Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:08:41 GMT

شورای زکات در 34 روستای آستارا فعال شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۵۷۶۴

شورای زکات در 34 روستای آستارا فعال شد

آستارا - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا گفت: شورای زکات در 34 روستای این شهرستان فعال شد و درآمد صندوق صدقات هر روستا برای کمک به نیازمندان همان محل هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام تسلی نیا روز سه شنبه در نشست خبری در کمیته امداد آستارا اظهار داشت: امسال مردم این شهرستان از طریق 13 هزار و 100 صندوق، سه میلیارد و 600 میلیون ریال به نیازمندان صدقه دادند و این مبلغ نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: صندوق های بزرگ و متوسط صدقه هر ماه یکبار و صندوق های کوچک توزیع شده در خانه ها و اداره ها هر سه ماه یکبار، توسط نیروهای کمیته امداد تخلیه و وجوه آنها برای مستمندان هزینه می شود.
وی بیان کرد: مردم آستارا امسال در جشن نیکوکاری دو میلیارد و 39 میلیون ریال کمک کردند و 32 تیم سیار برای جمع آوری کمک های مردمی فعال بود و 10 هزار پاکت برای جمع آوری کمک های نقدی در بین دانش آموزان توزیع شد.
تسلی نیا ادامه داد: امسال 176 میلیارد ریال در قالب کمک هزینه های ازدواج، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش و مستمری مددجویان پرداخت شد و 801 نفر از جشن و مشاوره ازدواج کمیته امداد بهره مند شدند.
رییس کمیته امداد آستارا یاداور شد: امسال 336 نفر از مددجویان در قالب طرح شوق زیارت، با هزینه ای بالغ بر 552 میلیون ریال به مشهد، قم و کربلا اعزام شدند و در قالب طرح های اشتغال و کارگشایی، 9 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به 335 نفر پرداخت شد.
هفت هزار و 142 نفر در قالب سه هزار و 846 خانوار در آستارا تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي زكات كميته امداد آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی

محمود مصلح رئیس کمیته امداد شهرستان پارسیان گفت: مردم نوع دوست و خیران سال گذشته ۳۱ میلیارد و ۶۸۱ میلیون تومان برای رفع مشکلات نیازمندان پرداختند که این میزان مشارکت ۱۰۱ درصد بیشتر از سال قبل از آن است.

وی افزود: از مجموع کمک‌های جمع آوری شده ۸ میلیارد و ۹۰۳ میلیون تومان در قالب زکات، ۴۶ میلیون تومان صدقه، ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در طرح اکرام ایتام، ۳ میلیارد و ۵۵۶ میلیون تومان نذر و قربانی و ۱۲ میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان در قالب جشن نیکوکاری، جشن عاطفه ها، اطعام مهدوی، اطعام حسینی و سایر برنامه‌های مناسبتی و مشارکتی این نهاد بوده است. 

رئیس کمیته امداد شهرستان پارسیان گفت: کمک‌های جمع آوری شده در حوزه‌هایی همچون معیشت، هزینه‌های درمانی، کمک به ازدواج جوانان، احداث و تعمیر مسکن مددجویان، تامین هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و کمک به تهیه و تامین لوازم ضروری نیازمندان هزینه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • کمک ۶۵۰ میلیون ریالی بانوی جویباری به مردم غزه
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید