Web Analytics Made Easy - Statcounter

حواشی افتتاحیه ششمین اجلاسیه مجلس خبرگان، گزارش توییتری «ظریف» از سفر «روحانی» به عراق، تشریح نحوه افزایش حقوق در سال آینده، درخواست ۵۰ دیپلمات و ژنرال پیشین آمریکایی از ترامپ برای بازگشت به برجام، چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، بیست و یکم اسفند ماه ۱۳۹۷ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام تاکید کرد: هم و غم دولت تدبیر و امید همواره بر زمینه‌سازی و تسهیل فعالیت بخش خصوصی است و دولت، بخش خصوصی را یاور و کمک حال خود در اداره اقتصاد کشور می‌داند.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در جلسه ستاد اقتصادی مقاومتی در شهرستان شیروان، گفت: هیچ مشکلی برای تامین کالاهای اساسی طی سال آینده در کشور وجود نخواهد داشت.

ششمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری

در ششمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز در محل مجلس قدیم برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی با ۴۳ رای به عنوان نایب رییس نخست مجلس خبرگان رهبری جانشین مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی شد.

در این جلسه آیت الله احمد جنتی با اشاره به انتصاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جدید قوه قضاییه، گفت: باید دست رهبری را بوسید که برادر بسیار عزیز و گرامی ما آقای رئیسی را انتخاب کردند. الان همه دشمنان انقلاب از این انتصاب ناراحت هستند و هرجا دشمنان و منافقین ناراحت بودند بدانیم که کارمان درست بوده است. جنتی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در مساله اقتصاد می‌خواهیم چکار کنیم؟ برخی کارهایی می کنند که آدم بهت زده می‌شود و به نظر می رسد خدا این کشور را نگاه داشته است. آمدند و در این کشور شبانه آشوب ارزی درست کردند و رانت‌های زیادی دادند که با آنها توسط آیت الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه برخورد شد و قاطعانه محاکمه کردند، حکم دادند و زندان کردند و اعدام کردند و من از عدم انعطاف ایشان در برابر خواست‌های افراد مختلف تشکر می‌کنم.

حواشی مراسم افتتاحیه ششمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری را نیز میتوانید اینجا بخوانید.

برنامه های امروز روحانی در سفر به عراق

روحانی پس از نشست مشترک با نخست وزیر عراق اعلام کرد:صدور ویزا برای زائران و گردشگران ایرانی و عراقی رایگان می‌شود/ آغاز عملیات راه‌آهن شلمچه - بصره

روحانی در جمع نخبگان و رهبران مذهبی عراق:آمریکایی‌ها در حال انتقال تروریست‌ها به افغانستان، آسیای مرکزی و قفقاز هستند

روحانی در دیدار حیدر العبادی:ایران و عراق نقش تأثیرگذاری در منطقه ایفا می‌کنند

روحانی در دیدار رئیس جریان حکمت وطنی عراق:ایران همچون گذشته برای حل معضلات منطقه‌ای و توسعه گفتگوها نقش آفرین خواهد بود

روحانی در دیدار نوری المالکی:افراد برجسته و سیاسیون عراق نقش مهمی در روابط تهران - بغداد ایفا می ‌کنند

روحانی در همایش مشترک تجاری ایران و عراق:همکاری‌های گسترده تجاری و اقتصادی ایران و عراق به نفع دو ملت و منطقه است

روحانی فردا با آیت‌الله سیستانی دیدار می‌کند

گزارش توییتری «ظریف» از سفر «روحانی» به عراق

حمیدرضا حاجی بابایی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تشریح نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۸ گفت که کمترین حقوق‌ها در سال آینده ۵۲۵ هزار تومان افزایش خواهد کرد.

پنجاه دیپلمات و ژنرال پیشین آمریکایی در بیانیه‌ای مشترک با ذکر دلایل لازم از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد.

این درحالیست که نماینده ویژه امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و مدعی شد که ایران به دنبال این است که عراق را به یکی از استان‌های خود تبدیل کند. برایان هوک افزود: تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع می‌کنیم.

محمد جواد ظریف در گفت وگو با یک رسانه عربی درباره علت استعفایش گفت: نادیده گرفتن وزارت خارجه در این سفر باعث شد تا من برای حفظ اعتبار این وزارت این اقدام را اتخاذ کنم. مطمئن باشد که وزارت خارجه مسئول رسمی سیاست‌های خارجه ایران است و جامعه بین‌المللی باید به این مساله پی ببرد و این پیام به آنها رسید، من امروز بسیار خوشحال هستم که در خدمت ملت ایرانم. وزیر خارجه  کشورمان گفت: تهران آماده همکاری با ریاض است اما حکومت کنونی عربستان مصلحت و آینده شخصی خود را در تنش مستمر با ایران می‌بیند.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اقدام دولت انگلیس در اعطای «حمایت دیپلماتیک» به نازنین زاغری گفت: این اقدام به هیچ عنوان سازنده و مثبت تلقی نمی‌شود و اگر شرایط را پیچیده‌تر نکند، قطعا ساده‌تر نیز نخواهد کرد.

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور در شعبه سوم دادگاه ویژه اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام به صورت علنی برگزار شد.

در این جلسه فتحی با حضور در جایگاه در پاسخ به این سوال قاضی که آیا اتهامات انتسابی را قبول دارد یا نه؟ گفت: با وجود زحمات ارگان‌های مختلف و ضابطین اینکه یکباره بگویم نه، درست نیست. به نظر من سوء تفاهم شده است و با احترام به همه این اتهامات را انکار می کنم.

در ادامه جلسه هدایتی افزود: من این آقایان را در این دادگاه دیدم. اینها مظلومانه محاکمه می شوند و رییس آنها حتی جرات ندارد مردانه بیاید از این افراد دفاع کند و جرم را گردن بگیرد. من اقرار می‌کنم کل بدهی به گردن من است.

در پایان قاضی مسعودی مقام پس از اعلام ختم جلسه، تاریخ بعدی رسیدگی را دوشنبه هفته آینده ۲۷ اسفند ماه اعلام کرد.

رئیس جدید قوه قضائیه، در جلسه با روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور با بیان اینکه در برخورد با فساد خط قرمزی وجود ندارد، گفت: تنها خط قرمز در این خصوص، بی‌استناد سخن گفتن و بی‌استناد عمل کردن، است. من در دوره ریاست سازمان بازرسی کل کشور نیز تأکید داشتم که در پیگیری و نظارت بر عملکرد سازمان‌ها هیچ جا تابلو ورود ممنوع وجود ندارد؛ فقط نباید حرف یا عمل ما غیرمستند باشد، چرا که ما در جایگاه قضاوت قرار داریم و باید کاملاً مستند سخن بگوییم و عمل کنیم.

همچنین دادستان تهران با تاکید بر اینکه در پرونده بازرگانی پتروشیمی اختلاسی در کار نیست، گفت: اتفاقی که جرم شده این است که متهمان استفاده‌های شخصی کرده‌اند و مجموع پول‌هایی که برداشته‌اند ۲۲ میلیون یورو و ۱۵ میلیون دلار و مبلغ ریالی آن حدود ۶۵ میلیارد تومان است که سوء استفاده کرده‌اند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) بیست و یکم اسفند ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادستان تهران آمريكا آيت الله سيستاني آيت الله هاشمي شاهرودي افزايش حقوق افغانستان انگليس بخش خصوصي برجام پتروشيمي تروريسم حسن روحاني حسین هدایتی دونالد ترامپ رهبری زائران ایرانی سيدابراهيم رئيسي عراق عربستان علی جنتی کالای اساسی مجلس خبرگان رهبری محمدجواد ظريف محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور نازنین زاغری وزارت كشور ویزای عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد

ایسنا/هرمزگان دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و مبتنی بر دو راهبرد اعتماد و مشارکت، کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان امروز (هشتم اردیبهشت ماه) در آئین تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی استان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های بیت مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) تعداد برادران اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری از دو نفر به پنج نفر افزایش پیدا کرد که نشان دهنده راهبرد نظام اسلامی یعنی اعتماد و مشارکت است.

وی با اشاره به دخالت‌ کشورهای مختلف در امور حکمرانی کشور در دوران طاغوت، اظهار کرد: در خاطرات علم و سایر مسئولین زمان شاه به وضوح حضور سفرای کشورهای مختلف در عرصه حکمرانی و گزارش‌گیری از مسئولین ذکر شده که با شرایط اقتدار کنونی جمهوری اسلامی ایران قابل پذیرش نیست.

وی عنوان کرد: امروز لشکر دشمن با تمام توان در برابر جبهه اسلام قد علم کرده و باید بدون توجه به زبان و دین در مسیر خداوند و مسیر رسول خداوند گام برداریم که قطعا در پرتوی جامعه اسلامی شیرینی‌های این مهم به مردم چشانده خواهد شد.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی، با اشاره به تائید و تاکید راهبردهای مرکز اسلامی توسط مقام معظم رهبری، بیان کرد: اعتماد به طرفین یک اصل در وحدت است. ما به جامعه اهل سنت اعتماد داریم و از این ظرفیت نهایت استفاده را خواهیم برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان تصریح کرد: برای اولین بار مدیر مرکز اسلامی کردستان را یک فرد اهل سنت منصوب کردیم؛ چراکه ۸۰ درصد منطقه را اهل سنت تشکیل داده بود. در سایر استان‌ها نیز از جامعه اهل سنت در جایگاه‌های معاون و مدیر میانی استفاده خواهد شد که نشان دهنده اعتماد موجود میان جامعه اسلامی است.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی گفت: حجت‌الاسلام باوقار مدیر سابق مرکز اسلامی از امروز به عنوان مشاور دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس دینی اهل سنت منصوب خواهند شد تا کمی از فعالیت اجرایی فاصله بگیرند و اقدام به تولید فکر و اندیشه در حوزه‌های کلان اجتماعی و فرهنگی کنند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم