Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:38:36 GMT

چین: غرب از مسیحیت برای سرنگونی دولت پکن استفاد می کند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۶۲۱۱

چین: غرب از مسیحیت برای سرنگونی دولت پکن استفاد می کند

تهران - ایرنا - یک مقام ارشد چین ضمن درخواست از مسیحیان این کشور برای پیروی از مذاهب چینی به مردم این کشور هشدار داد که نیروهای غربی از دین مسیحیت برای نفوذ در جوامع چینی و حتی سرنگونی دولت استفاده می کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، قانون اساسی چین حامی آزادی مذاهب است اما شش سال پیش پس از انتصاب «شی جین پینگ» به ریاست جمهوری این کشور، دولت چین محدودیت هایی برای ادیان مختلف در نظر گرفت تا به حزب حاک کمونیست اقتدار بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«شو شیاهونگ» رئیس کمیته ملی جنبش میهن پرستانه سه جانبه کلیساهای پروتستان چین روز دوشنبه اعلام کرد: «مشکلات فراوانی درباره دین مسیحیت از جمله 'نفوذ دیگر کشورها' و 'مکان های غیر قانونی برگزاری اجلاس' در کشور وجود دارد.
وی افزود: «باید دانیم که نام جنبش ما 'جنبش غربی' نیست بلکه جنبش چینی است. نیروهای ضد چین در غرب تلاش می کنند تا بر ثبات اجتماعی چین تأثیر بگذارند و حتی قدرت سیاسی کشور ما را از طریق مسیحیت نابود کنند، اما محکوم به شکست هستند.»
به گفته شیاهونگ، ما به شدت در برابر افرادی که تحت عنوان مسیحیت در تخریب امنیت ملی کشورمان مشارکت می کنند ایستادگی خواهیم کرد تا اینگونه افراد را به مجازات اعمال خود برسانیم.
مراکزی که چین از آنها به عنوان اردوگاه بازآموزی عقیدتی یاد میکند موجب نگرانی گروه های حقوق بشری که می گویند مسلمانان در شرایط سختی در این اردوگاه ها نگهداری می شوند، شده است.
دولت پکن می گوید این اردوگاه ها مراکز آموزشی حرفه ای است که مسلمانان اویغور برای فراگیری مسائل قانونی و زبان ماندارین به این مراکز فرستاده می شوند.
به گفته یکی از پیشوایان اویغور، این دیدگاه و رفتار غلط به طور جدی بر ثبات اجتماعی، همبستگی قومی و هماهنگی مذهبی تأثیر می گذارد و تصویر اجتماعی جامعه مسلمان را تحقیر کرده و باید متوقف شود.
به گفته شهرت ذاکر فرماندار منطقه مسلمان نشیتن سینکیانگ چین، اقدامات صورت گرفته در این منطقه به منظور ایجاد امنیت، جلوگیری از ترویج تروریسم و افراط گرایی مذهبی عنوان انجام شده است.
وی نقش برنامه های آموزشی این اردوگاه را بسیار مهم و حیاتی و مطابق با برنامه های دولت چین توصیف کرد.
به گفته ذاکر، افرادی که به دلیل ارتکاب جرایم جزئی در این اردوگاه های بازآموزی نگه داری می شوند، با فراگیری علم و تجربیات آموزشی راه خود را برای یافتن شغل و زندگی ایده آل هموار می سازند.
**آساق**9470**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين مسيحيت غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه گاردین با تعدادی از فلسطینیان حاضر در اردوگاه‌ فلسطینی برج البراجنه بیروت دیدار کرد.

یک جوان ۲۵ ساله فلسطینی به گزارشگر این روزنامه گفت:‌ «ما از اقدام حماس احساس غرور می کنیم و آگاهی ما از مقاومت آنها بیشتر از پیش شده است.»

این جوان ۲۵ ساله که به نقاشی‌های دیواری در اردوگاه معروف است تصویر «مثلث قرمز وارونه»، «چتربازهای حماس در ۷ اکتبر» و «ابوعبیده» را به عنوان نماد مقاومت روی دیوارهای اردوگاه کشیده است.

گزارشگر روزنامه انگلیسی گاردین در ادامه گزارش خود می‌گوید «تا پیش از عملیات ۷ اکتبر نقاشی‌ها و شعارهای روی رنگ رو رفته‌ای را در اردوگاه مشاهده می‌کردیم اما پس از عملیات حماس جوان‌ها انگیزه بیشتری پیدا کردند و دیوارنگاره‌های حماسی را در ستایش عملیات حماس در سرتاسر اردوگاه می توان مشاهده کرد»

این روزنامه‌نگار خاطرنشان کرد: «فلسطینی‌ها در لبنان عملیات طوفان‌الاقصی را اقدامی الهام‌بخش می‌بینند که زنجیر زندان را پاره کرد و مثلث سرخ، تصویر ابوعبیده و چتربازها بخشی از فرهنگ عامه، تزئین لباس مردم شده است.»

این روزنامه‌نگار توضیح داد که محبوبیت جنبش فتح به دلیل اتهام به فساد و عمل نکردن به وعده‌هایش پس از توافق اسلو رو به افول است.

یکی از رزمندگان حماس در اردوگاه که از افشای هویت خود امتناع کرد، گفت که پس از آغاز تجاوز به غزه، مردان جوان برای پیوستن به جنبش حماس در اردوگاه صف کشیده بودند.

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • فیلم لحظه سرنگونی یک پهپاد ام کیو۹ آمریکایی توسط ارتش یمن
  • (ویدئو) لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی در یمن
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • سکانس‌هایی از فیلم شماره ده
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است